facebook instagram tiktok linkedin

נחל חזור - מסלול טיול במקורות הבניאס

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
רמת הגולן
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
שפע של מכשולים טבעיים, סלעי ענק אדירים וירידות תלולות יעשו הכל כדי לעכב אתכם מלהגיע לנקודת הסיום של המסלול האתגרי בנחל חזור.. וזהו גם היתרון הגדול
עונה מומלצת:חורף, אביב, סתיו משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה מסלול מעגלי

הגעה אל נחל חזור:

מכביש מס'' 90 פונים מזרחה לכביש מס'' 99. עוברים את שמורת בניאס ופונים צפונה לכביש מס'' 989, לכיוון נווה אטיב. חולפים על פני הכניסה למבצר קלעת נמרוד, ולאחר מכן פונים מערבה אל חניון אלכסנדרון, ובו שוכן גם אתר הנצחה של חללי סיירת אגוז. אם הגעתם עם רכב אחד – זו תהיה נקודת ההתחלה והסיום. אם הגעתם עם שני כלי רכב, הקפיצו את רכב האיסוף לשערי קלעת נמרוד (גן לאומי מבצר נמרוד).

 צלם: איל שפירא

בואו נתחיל מעניין אחד מאוד חשוב: לא משנה עד כמה מלוכדת ואתגרית המשפחה שלכם - המסלול הזה אינו מתאים לילדים. במילים אחרות, אם יש לכם צאצאים בני פחות מ-12 – בחרו במסלול קל יותר.

ועוד עניין קטן: על מפת סימון השבילים, הכל נראה מאוד קצר – התוואי מתפתל לאורך 1.7 ק"מ בלבד. אבל מדובר בתעתוע, כי כאן, כל מאה מטרים מרגישים הרבה יותר. תגיעו ותבינו.

ועוד תהייה אחת קטנה לקראת תחילת ההליכה: האם קוראים לנחל הזה חזור או חזורי? בכל ספר ובכל מפה מופע שם אחר. הפתרון שלנו – בחרו את השם שמתאים לכם. הכי פשוט.

זהו, אחרי כל ההקדמות האלו, הגיע הזמן להזיע. להזיע – ובגדול. לא הרחק מהרכב שאותו כעת עזבתם, מצוי קבר השייח נבי חזורי, שאגדות רבות נקשרו בשמו. רוב הסיכויים שמתחם קבר השייח סגור, אך הצצה מבחוץ תספק לכם מראה יפהפה של מרחב פסטורלי ומיוחד, המאכלס שפע של עצי אלון עתיקים, כמיטב מסורת הקברים הגליליים. זה המקום לציין כי בזכות קברי דרוזים ומוסלמים רבים ברחבי הארץ, ניצלו מכליה עצי אלון רבים ששכנו לצדם, בשל קדושת המקום.

הדרך הרחבה תוביל אתכם מערבה, אל עבר חניון מנוחה נעים. חולפים לצדו ומחפשים את סימון השבילים הכחול – שאיתו תישארו לאורך כל יום הטיול הזה בנחל חזור. כדי לוודא שאתם על הדרך הנכונה, בדקו שאתם עוברים על גשר אבנים עתיק וקטן, שנולד ככל הנראה בתקופה הרומית.

הגשרון הזה גם יסמן לכם כי נכנסתם לממלכת האתגר. מכאן כבר אין חרטות... הדרך תיקח אתכם אל גדת נחל חזור ("חזורי" בערבית), שאורכו הכללי בסך הכל ארבעה ק"מ (כיום תדגמו פחות ממחציתו). לאחר כ-300 מטרים מתחילת המסלול שלכם, הדרך נהפכת להיות צרה יותר ויותר. אבל הרוחב הוא רק חלק מהעניין, כי כעת גם מופיעים סלעי ענק (בולדרים), שיאטו אתכם ויגרמו לכם למצוא דרכים יצירתיות לחלוף על פניהם. חלק מהסלעים ממש מטילי אימה, אך גם יפים באופן מעורר השראה (אל תשכחו להצטייד במצלמה).

 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
דבש בגולן דבש בגולן
בקתות עץ כפריות מול נופש מרהיב! מעלה גמלא 053-7102494
אימאר צימרים ואירוח דרוזי אימאר צימרים ואירוח דרוזי
אירוח דרוזי מכל הלב בוקעתא 053-8097070
צימר רביע שביל הגולן צימר רביע שביל הגולן
2 צימרים אקסלוסיבים עם בריכה, ג'קוזי ורק 10 דק' מהחרמון בוקעתא 053-4314422
ונילה גריי ונילה גריי
חופשה מלאה בפינוקים במרחק קצר מהכנרת חד נס 053-4260090
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס