facebook instagram tiktok linkedin

מסלול כיפי ונעים בנחל עמוד ומעיינות צלולים

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל עליון
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
מסלול קצר יחסית בנחל עמוד, החולף לצד בוסתנים שופעים, מעיינות צלולים, ובעיקר – בריכות שכשוך ממכרות.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי טיולי פריחה טיול רומנטי

מסלול קצר יחסית בנחל עמוד, החולף לצד בוסתנים שופעים, מעיינות צלולים, ובעיקר – בריכות שכשוך ממכרות

הגעה אל נחל עמוד:

מכביש עכו- צפת (מס'' 85) עולים בצומת חנניה לכיוון צפון וחוברים לכביש מס'' 866. כ-2 ק"מ מצפון לכביש הגישה לכפר שמאי, פונים מזרחה (ימינה), אך דרך בעלת סימון שבילים אדום. לאחר כמה מאות מטרים מגיעים אל חניון מסודר. כאן מתחיל ומסתיים הטיול.

המסלול הזה אמנם לא ארוך, אבל מאחר שהוא נחשב בעיני רבים לאחד היפים מסוגו לטיול בגליל העליון, ומאחר שאפשרויות השכשוך בו רבות (וגם שוות בהחלט), הרי שלמרות שאפשר לעשותו בכשעתיים – טוב תעשו אם תפנו לעצמכם כחצי יום טיול, או לפחות 3-4 שעות. הרי לא הגעתם עד פה רק כדי לסמן "וי" ולרוץ את כל הדרך. פה חובה לקחת את הזמן.

 צלם: איל שפירא

כך או אחרת, מסתבר שיש בינינו אנשים שמעולם לא ביקרו בנחל עמוד – נחל המספק כמה וכמה מסלולי טיול נהדרים, ברמות קושי (ובמיוחד – אורך) שונות. אם לא הייתם – זה הזמן לעשות עמו צדק היסטורי. ואם הייתם – תמיד נעים לשוב אליו. אגב, הנחל קיבל כידוע את שמו בזכות עמוד סלע זקוף הניצב בו, אך במסלול הקצר יחסית של היום, לא תפגשו בו. מצד שני – תפגשו הפתעות שוות אחרות. בכל מקרה, טוב לדעת שהנחל זה מתפתל בין הרי הגליל וחורשיו הצפופים לאורך של כ-22 ק"מ, ובסיום מסעו ההררי הוא נשפך אל הכנרת, לא הרחק מקיבוץ גינוסר.  

 

יוצאים מהרכב, מחלצים עצמות וניגשים לבקר בתחנת המידע של רשות הטבע והגנים, כדי לקבל דפדפת מידע עם מפת המסלול. לאחר מכן, חפשו בחלקו הצפוני של החניון את סימון השבילים האדום, והיצמדו אליו עד להודעה חדשה. בתוך כמה דקות של הליכה, והנה כבר מופיע לפניכם מבנה אבן מרשים, הניצב כמעט על שפת מצוק, ונראה כאילו ימיו הטובים מאחריו. ואכן כך – מדובר במשטרת א-תינה - מבנה שיטור שהקימו חיילי המנדט הבריטי, וכיום הוא מצולק למדי, והכניסה פנימה אסורה.

 

השביל האדום של נחל עמוד יוריד אתכם לצד נוף יפהפה אל עומק הוואדי המיוער, הישר אל מעיין קטן שמבנה משאבות קטן ניצב לצדו. זהו עין יקים, ותעלות אבן צרות ונעימות לעין מובילות את מימיו. אם הגעתם בימי הקיץ – הרווחתם, כי בוסתני המקום שופעים בפירות עסיסיים, בעיקר תאנים (אך לא רק).

 

כעת עוזבים את השביל האדום (למרות שמפתה להמשיך איתו אל עומק הוואדי), וממשיכים ימינה (מזרחה) עם שביל כחול. זהו השביל של דוחי הסיפוקים. קצת משעמם בהתחלה, אך מספק את הסחורה לאחר מכן. בגדול.

בדרך מזרחה ימשיכו ללוות אתכם שפע של בוסתנים, בהם עצי רימון, זית וגפנים. חלק מהבוס

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
הוילג' מלון מטיילים על הירדן הוילג' מלון מטיילים על הירדן
כפר נופש במרחק הליכה מנהר הירדן עם 77 חדרים, וילה, בריכה, מתקני ילדים ועוד שדה נחמיה
מלון מטיילים מלכיה מלון מטיילים מלכיה
חופשה כפרית באווירה קיבוצית מלכיה
מלון מטיילים ארץ דפנה מלון מטיילים ארץ דפנה
חופשה במיקום שרק הטבע יכול ליצור קיבוץ דפנה
קמפינג מטיילים דפנה קמפינג מטיילים דפנה
מתחם קמפינג מושלם לאירוח משפחות וקבוצות קיבוץ דפנה
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס