facebook instagram tiktok linkedin

טיול בנצרת - אל נצרת העתיקה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
כנרת וגליל תחתון
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
אם חשבתם שאתם מכירים היטב את נצרת, בכל טיול או שיטוט בסמטאות העיר העתיקה, יתגלו בפניכם מקומות חדשים, פינות חבויות מן העין ושאר הפתעות שאולי פספסתם בטיולים קודמים.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים טיול רומנטי טיולי שקיעה

סמטאות, שווקים, כנסיות וסיפורים מתמגזים יחדיו בעיר העתיקה של נצרת, שמפתיעה בכל ביקור מחדש

הגעה אל נצרת - 

תחילת הטיול בכנסיית "ישו הנער" (הכנסייה הסלזיאנית), ברחוב סלזיאן שבנצרת, ליד המפגש עם רחוב 5005. אם הגעתם עם רכב נוסף, שישמש אתכם רכב איסוף, הקפיצו אותו לנקודת הסיום, לצד כיכר המעיין שבעיר העתיקה.

 צלם: איל שפירא

הטיול הזה אמנם לא מוגדר כמעגלי, כי הוא הרי מתחיל מנקודה א'' ומסתיים בנקודה ב'' אך מונית זריזה מסיום הטיול את תחילתו – והנה, הפכתם את המסלול הזה למעגלי. ואם הגעתם עם שתי מכוניות – מה טוב. בשונה מטיולים אחרים החולפים בסמטאות נצרת, ההמלצה שלנו להתחיל במקום אחר, עוד לפני ההגעה אל נקודת ההתחלה ה"רשמית" של הטיול. במילים אחרות, הקדישו כמה דקות ופתחו את הטיול בהר הקפיצה, בו מצויה טיילת מטופחת מאוד, ובעיקר – נוף פנורמי מרהיב אל המשקיף העיר וסביבותיה. רק אחרי הנוף ומבטי העל, מתחילים לרדת לפרטים הקטנים, ונוסעים אל כנסיית ישו הנער.

 

כנסייה זו, שלצדה מחנים את הרכב, שייכת לזרם הפרנסיסקני-קתולי בנצרות, והיא מתהדרת בסגנון גותי מרהיב, עם חלונות ויטראז'' מרשימים. אם ויתרתם על תצפית הנוף מהר הקפיצה, דעו כי גם מכאן נשקף נוף יפה, מאחר שהמקום בנוי על רכס גבוה הנישא מעל לעיר העתיקה. הכנסייה נחנכה בשת 1920, ומאז ועד היום ניצב בה פסל המנציח את ישו, בגרסתו הצעירה יותר.

 

אחרי שיוצאים מהכנסייה, חוזרים לרחוב שבו החניתם את הרכב (סלזיאן), וליד בית מספר 6 מחפשים מעבר שיוריד אתכם בהמשך אל סמטאותיה של העיר העתיקה. נכון, זה עלול מעט לתעתע (חפשו אחר המעקה הירוק – שישמש לכם כסמן), אך גם אם תטעו מעט ותרדו ברחובות המקבילים – תגיעו בסופו של דבר לעיר העתיקה. כאן דווקא כיף ללכת לאיבוד. רק זכרו שהכיוון הכללי הוא דרום-מזרח. יש כאן ערב רב של בתים (חלקם נבנו לפני 200 שנים ויותר, וחלקם עוטים על גגותיהם רעפי מרסיי מקוריים), סמטאות ושערים שמובילים אל גינות סודיות (ופרטיות). זוהי נצרת האמיתית, לא זו התיירותית.

מגיעים אל רחוב 6116 ועולים על דרך שנראית שונה ממה שפגשתם עד כה. זוהי דרך ששופצה במיוחד לקראת בואו של האפיפיור לישראל, בשנת 2000. בהמשך הדרך תופיע לעיניכם כנסיית "מנזה כריסטי" (שולחנו של המשיח) הקתולית. 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
אחוזת האושר בגלבוע אחוזת האושר בגלבוע
חופשה מול נוף פסטורלי עם בריכה מחוממת גדיש 053-7933362
אל הגלעד אל הגלעד
חופשה באווירה חלומית בית שאן 053-8097095
סוויטות טיבריא סוויטות טיבריא
מלון בוטיק בעל 27 חדרים מעוצבים ונעימים לחופשה מושלמת! טבריה 053-7102397
שבט אחים שבט אחים
מתחם אירוח אותנטי מול נוף מהפנט כעביה טבאש 053-9425753
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס