facebook instagram tiktok linkedin

מסלול טיול מומלץ בראש פינה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל עליון
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
המושבה הגלילית הוותיקה היא הדבר הכי קרוב לקלאסיקה אירופאית. תמיד יפה ונעים כאן, תמיד מתגלה עוד סיפור היסטורי או פינת חמד לא מוכרת.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי טיול לילי טיול רומנטי טיולי שקיעה

המושבה הגלילית הוותיקה היא הדבר הכי קרוב לקלאסיקה אירופאית. תמיד יפה ונעים כאן, המון צימרים מומלצים בראש פינה ותמיד מתגלה עוד סיפור היסטורי או פינת חמד לא מוכרת.

הגעה אל מסלול טיול בראש פינה:

בצומת ראש פינה שעל כביש 90, נכנסים לראש פינה בכניסה הראשית, לפי השילוט, ומטפסים מערבה ברחוב מעלה אוני עד שמגיעים לאתר השחזור של המושבה. אפשר לחנות כאן, ברחבת החנייה הגדולה, או ברחוב החלמוניות הסמוך.

לא רבים יודעים כי ראש פינה נחשבת ל-"כמעט" אם המושבות. פתח תקווה הקדימה אותה בזמן קצרצר, וגם על עובדה זו יש לא מעט ויכוחים מרים, שלא ניכנס אליהם עכשיו. היא אמנם נוסדה לפני פתח תקווה, אך ננטשה לזמן-מה. עובדה זו היא המעוררת את הוויכוחים המרים על תואר האצולה ההיסטורי. כן או לא אם המושבות, ראש פינה מסוג המקומות שכל טיול בהם – גם אם תערכו אותו שוב ושוב באותו המסלול בדיוק – מספק היטב את הסחורה. וה"סחורה" היא בעיקר שלווה, רוגע והמון תחושה של רומנטיקה. במילים אחרות: אירופה הקלאסית עם טוויסט גלילי.

 בית הסיסאם - צימר בראש פינה

בגלגול הראשון שלה, נקראה ראש פינה גיא אוני, והאזור שבו אתם עומדים הוא-הוא המקום שאליו הגיעה בשנת 1878 קבוצת אברכים מצפת במטרה להקים כאן יישוב חקלאי. מצוקות פיננסיות, מחלות, מזג אוויר בעייתי, רעב וגם חוסר ניסיון בעבודת אדמה – הביא את המייסדים לסגת ולנטוש את היישוב. רק קומץ סמלי נותר פה. את הניסיון השני ערכו זמן קצר לאחר מכן אנשי העלייה הראשונה, ואלו הסתייעו בתרומות שהעניק להם הברון רוטשילד. השם גיא אוני הוחלף לראש פינה, כיאה לפסוק מספר תהילים "אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה" (האבן שננטשה על ידי מקימי היישוב, הפכה לאבן יסוד עבור הבאים אחריהם, בתרגום חופשי). באיטיות אך בנחישות, הפכה ראש פינה למושבה הגדולה ביותר בגליל של תחילת המאה העשרים.

כך או אחרת, אינכם זקוקים לנו בשביל לקבל רקע היסטורי, המופיע כאן מכל עבר – במילים וגם במראות. קדימה, מתחילים לטייל.

 צלם: איל שפירא

רחוב החלמוניות הקטן והנעים ייקח אתכם אל סמטת הראשונים. כשמה כן היא – בשנת 1882 התגוררו בה החקלאים והאיכרים שייסדו את המושבה, ואין צורך בדמיון מפותח בכדי לדמיין את החיים פה באותם ימים. לעיתים נדמה שאוטוטו יעבור כאן דיליג''נס רועש או קבוצת איכרים מזמרת...

המבנה הבולט והמעניין מכל כאן הוא בית הכנסת הנושן של ראש פינה, התלוי כמעט על פי תהום, גבוה מעל לערוצו של נחל ראש פינה. תפילה עם נוף, אם תרצו. אם פתוח – הרווחתם. תקרתו העגולה צבועה בתכול עדין, והמרחב כולו מעורר השראה. לא רבים יודעים כי מתחת לבית הכסת פעל באותם ימים בית מרחץ מאולתר, ששימש את האיכרים ונחשב מקום מפגש חברתי חשוב.

 צימר מבט לחרבון בראש פינה

<span style="fo

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון מטיילים ארץ דפנה מלון מטיילים ארץ דפנה
חופשה במיקום שרק הטבע יכול ליצור קיבוץ דפנה
נוף מרים נוף מרים
מתחם מפנק עם בריכה, 2 חדרי אוכל, טרמפולינה, פינג פונג ועוד חזון 053-4270131
צימר דביר צימר דביר
צימר קסום מול נוף עוצר נשימה כפר חנניה 053-6113937
הוילג' מלון מטיילים על הירדן הוילג' מלון מטיילים על הירדן
כפר נופש במרחק הליכה מנהר הירדן עם 77 חדרים, וילה, בריכה, מתקני ילדים ועוד שדה נחמיה
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס