facebook instagram tiktok linkedin

פארק יקום ושמורת פולג - אגם פסטורלי, שבילי טיול פוטוגניים, נחל עצל ודיונות חול רכות

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
פארק יקום ושמורת פולג הסמוכה מציעים למטיילים אגם פסטורלי, שבילי טיול פוטוגניים, נחל עצל ודיונות חול רכות מול הים
עונה מומלצת:חורף, סתיו משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים טיולי פריחה טיול רומנטי טיולי שקיעה

 פארק יקום ושמורת פולג הסמוכה מציעים למטיילים אגם פסטורלי, שבילי טיול פוטוגניים, נחל עצל ודיונות חול רכות מול הים

הגעה אל פארק יקום ושמורת פולג -

מכביש החוף פונים לפי השילוט מזרחה אל קיבוץ יקום. כמה עשרות מטרים לאחר הפנייה, פונים צפונה (שמאלה) ליד תחנת הדלק לעבר החניון של פארק יקום.

 

אם אתם גרים באזור המרכז, פעמים כה רבות אתם ודאי נוסעים צפונה בכביש החוף וחולפים במהירות על פני מרחב ירוק, אינטימי וקסום – פארק יקום ושמורת שער פולג. אך האם אי פעם עצרתם לבדוק מה מסתתר כאן? באזור הקטן יחסית, ממתינים לכם אגם מתוק, שבילים צרים, נחל עצל וגם דיונות לתפארת הנושקות לים..

בלב הנוף השלֵו הזה זורם לו נחל פולג, שמתחיל את חייו בחלק המזרחי של אזור השרון, לא הרחק מרמת הכובש. אל הים הוא נשפך ממש לידכם, לצד חוף פולג (הקרוי גם "ספידו פולג"), דרומית לנתניה. מקור השם, אגב, הוא בערבית – ואדי פאליק (המפלג). את עניין הפילוג תראו בעיניים היטב בעוד שעה קלה, ואז גם הכל יובן.

 צלם: איל שפירא

כך או אחרת, העונה הטובה ביותר לטייל כאן היא האביב, בעת שהמוני פריחות מכסות את האזור. אבל גם החורף מספק למקום לוק מרשים – דרמטי ומעט קודר, במובן היפה של המילה.

לאחר שיוצאים מהרכב מחפשים את המדרגות היורדות לכיוון אגם יקום - החביב במיוחד לא רק על חובבי פיקניקים ממושכים, אלא גם על עופות מים ממינים שונים. לאחר שבוחנים מקרוב את גדות האגם ומצלמים אותו מכל כיוון, ממשיכים על השביל צפונה, העובר ליד סבך שיחים.

השביל הזה יביא אתכם בעוד כמה מאות מטרים אל גשר צר ומפתיע, הנמתח גבוה מעל ערוץ נחל פולג, המזרזף לו לאיטו מתחתיכם. מכאן נראים היטב צמחי מים רבים כקנה, כמו גם צמחי ביצה. אם תביטו בתשומת לב, יש סיכוי טוב שתבחינו גם בצבי ביצות המתחרדנים בשמש.

הגשר הזה, המצוי בגדתו הדרומית של הנחל, יביא אתכם אל כמה פינות חמד חבויות, ולאחר כמה עשרות מטרים יש לחזור אליו שוב, להגיע לחורשה נאה של עצי אורן, ומשם להחליט על ההמשך. האפשרות המומלצת היא לעלות על שביל צר העולה אל רכס כורכר יפה שממנו נשקפים מרחבי פארק יקום. מאזור זה ניתן להבחין היטב בפרצה שחצבו הרומאים בסלעי הכורכר, כדי שהנחל אכן יוכל להגיע אל הים באופן רציף וראוי. זהו בעצם פירוש עניין ה"פילוג". כל או אחרת, שבילי הפארק משולטים היטב, וקל מאוד להתמצא פה.

 

 צלם: איל שפירא

חוזרים לחורשת האורנים, שבה כיף גדול לערוך פיקניק (אך אין להבעיר מנגלים), וכיף עוד יותר להמשיך לכיוון צפון-מערב, עד שמגיעים אל נחש האספלט ההומה העונה לשם "כביש החוף".

כעת אתם ניצבים מול מכון ווינגייט, וכדי להגיע אליו יש לחצות את הכביש בגשר הולכי הרגל. מגיעים לכניסה למכון, נכנסים לחניון הרכב שמצפון לו, ודרכו יורדים אל ממלכת הדיונות של שמורת פולג. כאן לא נותר לכם אלא להשתולל ולהתגלגל שוב ושוב (וגם להיזהר מטרקטורון חולף. בשבתות יש פה לא מעט כאלה)

כל השנה צומחים פה צמחי חולות טיפוסיים כגון לענה ורותם, אבל באביב המוקדם, נותנים פה שואו ים של צבעונים ואירוסים, ובעיקר – אירוס הארגמן, מין אנדמי הגדל רק במישור החוף של ישראל (שימו לב: הוא מקדים לפרוח, וזה קורה כבר מסוף חודש פברואר). מכאן חוזרים לרכב באותה הדרך, אך לא לפני שדוגמים שוב את ערוץ נחל פולג, שנוטה באזור זה להיות רחב ומרשים יותר (אך בהחלט לא נקי יותר).

היה לכם קצר מדי? רוצים להגדיל? אם הגעתם בעונת האביב, אל תחמיצו ביקור בשמורת האירוסים בפולג: חוזרים לרכב, יוצאים לכביש החוף, עולים במחלף נתניה דרום ונוסעים לפי השילוט לשמורה, המצויה בצד הנגדי, הדרומי, של הכביש. לכאן מומלץ להגיע בחודשים פברואר ומארס. בקרבת מקום שוכנת בריכת החורף "שלולית דורה". 

 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
סוויטות חוויה בכיכר סוויטות חוויה בכיכר
סוויטות חדשות ומעוצבות במיקום מושלם ליד טיילת נתניה נתניה 053-2412914
Sea Front Netanya Sea Front Netanya
דירת נופש ל-20 איש עם נוף מושלם לים התיכון נתניה 055-4316955
פנטהאוז Sea Front Netanya פנטהאוז Sea Front Netanya
פנטהאוז מושלם מעל ים התיכון ול-20 איש! נתניה 055-4316955
סוויטות לה פיאנו סוויטות לה פיאנו
סוויטות יוקרה, מעוצבות ומאובזרות למשפחות וזוגות נתניה 053-5364124
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס