facebook instagram tiktok linkedin

מיסטיקה יהודית, אווירת קדושה וסמטאות אבן ציוריות

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל עליון
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
צפת העתיקה מציעה טיול הממזג היטב בין מיסטיקה יהודית, אווירת קדושה וסמטאות אבן ציוריות. מומלץ בכל שעה, ובמיוחד כטיול ערב
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי טיול לילי טיול רומנטי טיולי שקיעה

הגעה אל צפת העתיקה:

מגיעים לצפת עם כביש 89, נכנסים לרחוב לחי וממנו פונים לרחוב אלעזר דוד ועולים על רחוב צהל שהופך בהמשך לרחוב אצל. בסוף הרחוב פונים בכיכר שמאלה, לרחוב קרן היסוד, ומחנים לפני מוזיאון בית המאירי, לצד מדרגות עולי הגרדום. אם הגעתם לטיול יומי בצפת או סתם לחופשה באירוח בקיבוץ בצפון או בצימר, יותר ממומלץ להשלים את החוויה פעם נוספת, בדמות טיול לילי, ולהיפך. למה? כי ביום הכל אמנם ציורי ומיוחד, אך בלילה צפה ועולה ביתר שאת התחושה המיסטית. למרות שאנו מציעים לכם כאן מסלול מסודר, כדאי מאוד להתפרע מעט וללכת פה ושם לאיבוד, ועל הדרך למצוא פינות חמד נוספות, סמויות מן העין.

צפת, השוכנת בגובה של עד 900 מטר מעל פני הים (במקום הגבוה ביותר בה), היא אחת מארבע ערי הקודש של ארץ-ישראל, ומסמלת את היישוב הישן של יהודי הארץ, שישבו כאן מאז ימי הביניים. ככזו, היא משכה אליה יהודים מרחבי העולם, ובתחילת המאה ה-16, מעט אחרי הכיבוש העותמאני, הפכה למרכז רוחני חשוב והביאה אליה מקובלים רבים. תקופה זו נחשבת תור הזהב של העיר, ועשרות בתי כנסת נבנו בה באות המאה (רובם נהרסו ברעידות אדמה אדירה שפקדה את האזור בשנת 1759, וגם בזו של שנת 1837).

 צלם: איל שפירא

הצעד הראשון שתעשו בעיר, לאחר שתחנו את הרכב, יכניס אתכם היטב לאווירה – טפסו בגרם המדרגות הקרוי עולי הגרדום, הנשלף הישר מרחוב קרן היסוד. גרם המדרגות הזה יביא אתכם במהרה אל רחוב תרפט, שבו פונים צפונה (שמאלה). צועדים ומגיעים לכיכר המגינים, בלב הרובע היהודי, וממנה לרחוב שמעון בר-יוחאי. כאשר מדברים על הקסם והציוריות של צפת, מתכוונים, בין השאר, לאזור שבו אתם צועדים כעת. לעיתים הכל נראה כאילו הזמן כלל לא חלף במאות השנים האחרונות.

חפשו כאן את סמטת יוכבד הצרה באופן מפתיע, הקרויה גם סמטת המשיח, ונחשבת אולי לאחת הסמטאות הצרות ביותר בארץ. כאן, על פי מסורת מקומית, יחלוף המשיח על חמורו.

אחרי שדגמתם את מראות העבר, חזרו אל כיכר המגינים, ומכאן אל גן חקל תפוחין קדישין (זהו גם כינוי של בית הכנת הארי הקדוש, ופירוש המונח הוא שדה תפוחים קדושים). הגן הקטן יוביל אתכם אל בית הכנסת הארי האשכנזי, הפתוח לקהל הרחב בעת שנערכות בו תפילות. הארי הקדוש הוא כמובן רבי יצחק לוריא בן שלמה (1534-1572), גדול מקובלי צפת במאה ה-16. תלמידיו, אגב, כונו גורי הארי, והשפעתו על חוכמת הנסתר היהודית היתה מכרעת. בית הכנסת נעים למראה והוא חף מקישוטיות יתר. העיקר כאן היא האווירה.

מנקודה זו, כדי לא להסתבך, שאלו כיצד להגיע לבית הכנסת אבוהב בטיול.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון מטיילים מלכיה מלון מטיילים מלכיה
חופשה כפרית באווירה קיבוצית מלכיה
צימר דביר צימר דביר
צימר קסום מול נוף עוצר נשימה כפר חנניה 053-6113937
קמפינג מטיילים דפנה קמפינג מטיילים דפנה
מתחם קמפינג מושלם לאירוח משפחות וקבוצות קיבוץ דפנה
נוף מרים נוף מרים
מתחם מפנק עם בריכה, 2 חדרי אוכל, טרמפולינה, פינג פונג ועוד חזון 053-4270131
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס