facebook instagram tiktok linkedin

נחל קטלב - הגרסה המקוצרת של מסלול נחל קטלב

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ירושלים והסביבה
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
הגרסה המקוצרת של מסלול נחל קטלב מהווה בריחה קטנה מטרדות היומיום, אל עבר מחוזות פסטורליים ונופים שעושים טוב על הנשמה
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי

נחל קטלב הגעה

נקודת ההתחלה תהיה בחניון נס הרים, מזרחית לבית שמש (הגעה מכביש מספר 3866). החניון שוכן כמה מאות מטרים צפונית-מערבית לצומת נס הרים.

 נחל קטלב(צלם: איל שפירא)

הטיול הקטן והצנוע הזה יספק לכם שעה, שעה וחצי או שעתיים של כיף בטבע. בלי יותר מדי דרמות או אתגרים – פשוט שיטוט בלב החורש, עם נופים יפים ושלווה נעימה שעושה טוב על הנשמה. תחילת (וסיום) המסלול היא בתחנת המידע של חניון נס הרים, בלב שמורת נחל שורק. כאן גם תוכלו  להצטייד ברעיונות נוספים באשר לטיול באזור. יש פה לא מעט דפדפות עם מידע רב ומפות, מהסוג שעושה חשק לתכנן גם את הטיול של השבוע הבא.

בכל מקרה, היום אנחנו בעניין של טיול קטן – הגרסה המקוצרת של מסלול נחל קטלב (הגרסה המלאה מציעה נופים מגוונים למדי, אך היא גם ארוכה ואתגרית יותר). זוהי, אם תרצו, דוגמית מרוכזת. כך או אחרת, למרות שמדובר במסלול מעגלי וקצר, שימו לב היטב לסימוני השבילים, כדי לא לתעות בדרך ולהגיע מבלי להתכוון לכך אל מסלולים ארוכים יותר.

לאחר שקמים מהצימר במרכז, מחנים את הרכב, שותים קפה טוב בבית הקפה השוכן כאן, ומתחילים ללכת. מאזור החנייה צועדים כמה עשרות מטרים לכיוון דרום-מזרח, לצד כביש מספר 3866 שעמו הגעתם לכאן. לאחר מכן, פנו צפונית-מזרחית ופסעו מתחת לקו מתח גבוה. כדי לוודא שאתם על הדרך הנכונה, שימו לב לשלט המכריז "נחל קטלב – מעגלי". כעת שימו לב היטב לסימון, וכעבור כ-50 מטרים מיצאו את הסימון האדום. הוא ייקח אתכם ימינה, מהשביל הרחב לעבר שביל צר הרבה יותר, וגם יפה הרבה יותר.

נחל קטלב(צלם: איל שפירא)

 

השביל הזה עונה לשם "שביל שוסטר", והוא מציע הליכה כיפית לצד עצי חורש ארצישראלי כדוגמת אלונים ואלות. פה ושם העצים יוצרים "חלונות" שמהם ניבטים נופים רחוקים יותר, אל עבר הוואדיות והמדרונות המאפיינים את השמורה כולה. הדרך עצמה שזורה בסלעים בכל מיני גדלים. טיול מהנה.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
קסם בהר קסם בהר
חופשה קסומה במושב הציורי נס הרים נס הרים 053-9386076
לה נונה לה נונה
פנינה כפרית בלב עין כרם עין כרם 053-9426342
מלון דה קארדו - De Cardo Hotel מלון דה קארדו - De Cardo Hotel
מלון בוטיק בלוקיישן לוהט לזוגות ומשפחות דקת הליכה מקפה קדוש וקניון ממילא ירושלים 053-9377351
חאן ספר המדבר חאן ספר המדבר
חאן לאירוח מדברי ייחודי תקוע 053-4258491
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס