facebook instagram tiktok linkedin

גן לאומי השרון - מרחב רומנטי ופסטורלי

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
גן לאומי השרון הוא מרחב רומנטי ופסטורלי הממזג נוף אל הים מראש מצוק גבוה, דיונות חול נעימות וגם הליכה לאיבוד (בעירבון מוגבל).
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי טיולי פריחה טיול רומנטי טיולי שקיעה

גן לאומי השרון הוא מרחב רומנטי ופסטורלי המציע למבקרים בו נוף אל הים מראש מצוק גבוה, דיונות חול רכות וחמימות וגם הליכה נהדרת לאיבוד (בעירבון מוגבל)

הגעה אל גן לאומי השרון -

לבאים מדרום – מכביש החוף (מספר 2) נכנסים לפי השילוט לקיבוץ שפיים. חולפים תחת הגשר ובכיכר הראשונה פונים שמאלה (צפונה). מיד אחריה, בכיכר הבאה, פונים ימינה (מערבה), לכיוון פארק המים. חולפים על פניו וממשיכים מערבה עד שמגיעים לדרך עפר קצרה המובילה אל שער הגן הלאומי, אל מול חניון מאולתר. זוהי נקודת ההתחלה והסיום של הטיול.

הליכה לאיבוד קרוב לבית במרכז הארץ. זוהי אולי הדרך הטובה ביותר לתאר את המסלול הלא ממש מוכר שמציע גן לאומי השרון, המצוי במרחק צעקה מהמרכזים המסחריים העמוסים לעייפה של קיבוץ שפיים. אז כן - שם עמוס ותזזיתי, ופה, מול הים, שוכן אחד המרחבים הכי נינוחים, שלווים ורומנטיים באזור המרכז. לכו תבינו.

כמובן, "קרוב לבית" הוא עניין יחסי, והכוונה היא למי שגרים באזור המרכז. ובכלל, מסתבר שלא רבים מכירים את הגן הלאומי הקטן והחמוד הזה, שתמיד נעים לחזור אליו – בין אם כבריחה רומנטית בבוקר של יום חול או כטיול משפחתי חביב, כאשר ממש לא בא לכם לנסוע רחוק מדי.

 צלם: איל שפירא

גן לאומי השרון (אין להתבלבל עם פארק השרון, השוכן ליד חדרה) רובץ על מצוק הכורכר הנמתח בין ארסוף מדרום ואזור געש בצפון. רוחבו בסך הכל כ-400 מטרים, ואורכו כ-3.5 ק"מ. קטן, וגם מסומן היטב. למעשה, בכניסה אל הגן ניצב שלט גדול המפרט את המסלולים השונים החולפים בו. המלצה שלנו: תכננו את הטיול כך שיעבור כמעט בכל נקודה במרחב הזה, שהרי בכל מקרה הכל כאן קטן וקצר. עם זאת, כדאי מאוד להתחיל דווקא עם "שביל המצוק", ולקבל המון כחול-ים לעיניים.

נכנסים לגן הלאומי, מוצאים את הסימון המתאים המוליך ל"שביל המצוק", פונים עמו מערבה ובתוך דקות ספורות ניצבים מול הים, בגובה של כ-30 מטרים מעל קו החוף (אם אתם עם ילדים, השגיחו עליהם היטב – אין להתקרב לשפת המצוק). המראה מנקודה זו מרהיב, במיוחד בימי חורף דרמטיים או לקראת שקיעה.

השביל פונה צפונה, חולף לצד מרפסת תצפית יפה ומפגיש אתכם הן עם סלעי כורכר והן עם משטחי אדמת חמרה בוהקים באדום-חום עז. ולצד אלה – שפע מגוון של צמחיית חוף ים תיכונית, כולל

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
Aria spa אריא ספא Aria spa אריא ספא
אירוח אינטימי ודיסקרטי לזוגות אוהבים - מרחב מוגן במתחם אשדוד 053-9425722
סוויטת נופש הרודס הרצליה סוויטת נופש הרודס הרצליה
סוויטה יוקרתית ומפנקת במלון 5 כוכבים - הרודס הרצליה הרצליה 053-7429819
מלון מאייר האוס תל אביב מלון מאייר האוס תל אביב
מלון מפנק בלב תל אביב תל אביב
טרופיק טרופיק
רגעים מושלמים בשניים על קו החוף נתניה 053-9347020
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס