facebook instagram tiktok linkedin

פארק חולות ניצנים - ים של דיונות זהובות ורכות

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
ים של דיונות זהובות ורכות ממתין לכם בפארק חולות ניצנים, יחד עם שפע של בעלי חיים זעירים, בוסתנים מפתיעים וגם פיסת היסטוריה.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי טיול לילי טיולי שקיעה טיולי זריחה

ים של דיונות זהובות ורכות ממתין לכם בפארק חולות ניצנים, יחד עם שפע של בעלי חיים זעירים, בוסתנים מפתיעים וגם פיסת היסטוריה

פארק חולות ניצנים הגעה

מכביש 4 מגיעים לצומת אשדוד דרום, וממשיכים בו דרומה. לאחר כשבעה ק"מ פונים בצומת ניצנים לכיוון מערב. מכאן עוקבים אחר השלטים המובילים לבית ספר שדה שקמים, שלידו מחנים את המכונית.

 פארק חולות ניצנים (צלם:איל שפירא)

יש מבנים שאינם נשכחים בקלות. לאו דווקא כי הם יפים באופן מיוחד, אלא בעיקר בשל האווירה שהם מקרינים - עליכם ועל סביבתם הקרובה. כזה הוא "הארמון", מבנה בן שתי קומות המשמש מאז שנות השמונים את בית ספר שדה שקמים. הכינוי "ארמון" הוענק לו בשל מראהו ובשל עברו המפואר: הוא נבנה בתחילת המאה העשרים בהוראת אפנדי מקומי אמיד שביקש לעצמו בית מידות מרהיב, הוא מתהדר בסגנון אוריינטלי לעילא, והמרפסת רחבת הידיים שלו עושה חשק לברוח מהכל ולהתמסר אליה.

לצד הארמון, ועוד לפני שממש מתחילים לטייל בפארק החולות, מומלץ להתעכב פה זמן-מה ולחקור את סביבתו של הארמון. יש כאן לא מעט שלטים מאירי עיניים המספרים את סיפור המקום, בדגש על מורשת קרב. בשנת 1943 קם כאן קיבוץ ניצנים (שכיום מצוי במיקום שונה), ולאחר פרוץ מלחמת העצמאות ספג אש עזה מצד הצבא המצרי, שהתקדם צפונה, במטרה להגיע למרכז הארץ. לאחר קרבות עזים וגילויי גבורה מצד אנשי הקיבוץ, הוחלט להיכנע לצבא המצרי, בהחלטה שהיתה שנויה במחלוקת ועוררה ויכוחים רבים, גם שנים רבות לאחר שהסתיימה המלחמה. כדאי לעבור בין המתחמים השונים ועמדות הקרב, וללמוד דבר או שניים על השתלשלות האירועים המרתקת.

עכשיו, אחרי סיפורי מורשת הקרב, הגיע הזמן לחוש את החול באופן בלתי אמצעי. שמורת פארק חולות ניצנים המשתרעת בין אשדוד, אשקלון וחוף ניצנים בשטח של כ-8,000 דונמים, נחשבת למרחב החולי הרצוף הגדול ביותר במרכז או במישור החוף (למעשה, האזור גדול הרבה יותר, אך רובו נחשב שטח צבאי סגור). מעניין לדעת כי כך בדיוק נראו חלקים נרחבים ממישור החוף הישראלי רק לפני 100 שנים ואף פחות מכך.

האזור הוכרז שמורת טבע לפני מספר שנים, במטרה לשמר את הייחוד הנופי, האקולוגי, הזואולוגי והבוטני השורר בו, במיוחד בתקופה שבה הפיתוח והבנייה כה מואצים, והשטחים הפתוחים הולכים ומצטמצמים במרכז הארץ. בין השאר, ניתן למצוא פה צמחים ש"עשו עלייה" מאזורים מדבריים והם משגשגים כאן לצד צמחים ים תיכוניים טיפוסיים. כך, ניתן למצוא פה, אלו לצד אלו, רותם המדבר ולענה חד-זרעית, קנה בסוכר וצפצפת הפרת, וגם שקמים, אשלים וכמה "איים" שבהם משגשגים בוסתנים לתפארת.

 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
Aria spa אריא ספא Aria spa אריא ספא
אירוח אינטימי ודיסקרטי לזוגות אוהבים - מרחב מוגן במתחם אשדוד 053-9425722
סוויטת סימה - Sima Suite סוויטת סימה - Sima Suite
דירת אירוח מקסימה בעלת 2 חדרים לאירוח משפחות וזוגות עד 4 איש אשדוד 055-4316323
מטרו ספא מטרו ספא
סוויטות רומנטיות לזוגות בלבד רמת גן 053-8007761
מיני האוס לילות יפו מיני האוס לילות יפו
יחידת אירוח זוגית לחופשה שקטה, אינטימית ומפנקת בלב יפו! תל אביב 053-6332393
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס