ארועי חנוכה ברחבי הארץ לילדים

גם השנה נשיר "נר לי נר לי נר לי דקיק....", נסובב סביבונים ונשמין מסופגניות, אבל למה לא, לשם שינוי, לארוז את הילדים ולהעביר את החג בצימרים ברחבי הארץ. למה לא לתבל את החופשה עם פעילויות והפעלות לילדים הקשורים בחג החנוכה שאינם דווקא באזור המרכז ולהכיר לילדים את הארץ תוך כדי. לפניכם כמה הצעות מפתות במיוחד לבילוי משפחתי בניחוח החג באזור הצפון, הדרום, וכן, גם במרכז.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 11/12/2008

טקס הדלקת נר בחנוכייה עשויה מרציפן במוזיאון המרציפן

החלטתם לנסוע ל צימר עם המשפחה לכבוד חג ה חנוכה ולילדים משעמם לפניכם המלצה אידיאלית לבילוי בניחוח חגיגי ב"מוזיאון המרציפן" שבכפר תבור. "מוזיאון המרציפן" מקום יחיד ומיוחד במינו בישראל, ממוקם בכפר תבור בצפון, במתחם חוות היין, סמוך למתחם יקבי תבור.
לבאים, מצפה ביקור במפעל עם הסברים מפורטים ומאלפים על תהליך היצור המיוחד של המרציפן מהשקד, תערוכת פיסול ממרציפן, חדר סדנאות וחנות שבה ניתן לרכוש חטיפי מרציפן ושוקולד המיוצרים במקום, תערובות תבלינים שונות מהאזור, שמן זית מקומי  ועוד.
"מוזיאון המרציפן", מציע פעילות לילדים ולהורים : סדנת יצירה במרציפן בה הילדים מוזמנים ליצור במרציפן. כל משתתפי הסדנה מקבלים ערכת יצירה הכוללת 12 כדורי מרציפן במגוון צבעים, תבניות סיליקון מיוחדות וכלי עבודה ייחודיים המאפשרים ליצור בקלות דמויות, פירות ועוד.

הטקס יתקיים מידי ערב, בשעה 16:00, בו תודלק חנוכייה עשויה מרצפן ונרות מרצפן יחודיים. תוכלו להצטרף לשירת מזמורי חג מהנים ולאכול סופגניות מתוקות.

חנוכה שכולו בסימן של אור במוזיאון לצילום- גן התעשיה תל חי

במידה ואתם מבלים ב צימר באיזור תל חי והגליל העליון אתם מומנים לתת קפיצה למוזיאון גן התעשייה בתל חי. המוזיאון פותח שעריו ב חנוכה ומזמין אתכם לחויה שכולה אור הכוללת סדנת צלליות ססגוניות והצגת ילדים "הסנאי והאריה" המוצגת כולה בעזרת צללים ומשחקי אור, שיתקיימו ביום ה' ה-25 לחודש בשעה 11:30. הפעילות מתאימה לגילאי 4 ומעלה.
בשבת תוכלו לקחת את הילדים להצגה "אור ראשון", של תיאטרון בובת ההרים", המספרת את סיפור חייו של תומס אדיסון, ממציא הנורה החשמלית בליווי קטעי שירה והפעלה לילדים. ההצגה מתקיימת בשעה 11:30 ומתאימה לגילאי 4 ומעלה.
לפרטים והזמנות: 04-6950769

"הפנינג אור ומדע" במוזיאון הפתוח בעומר

למה רק להנות מ צימרים בצפון  שאפשר גם לרדת דרומה. מוזיאון הפתוח בעומר מזמין אתכם להפנינג חנוכה בשיתוף חווידע טבע, מאוניברסיטת בן גוריון בנגב: סמלי החג באמנות ובמדע, תיאטרון, מוזיקה, סדנאות יצירה ומגוון ניסויים מדעים, שיחשפו אורחי המוזיאון לנפלאות המדע הקשורים ל חנוכה: "סוד השמן", "אור וצבע", "כוחו של סביבון", מה בוער בנר, והאם העשן לבן או שחור?
בסדנאות היצירה תוכלו לקשט סופגניות ולעצב לכם סופגניה אישית, ליצור פסיפס כדים ולבלות בסדנת צילום "ניסים וניפלאות" אשר תחשוף בפניכם את נפלאות הצילום והמדע. גן התעשיה פתוח כל ימות החג מלבד יום שישי.
לפרטים והזמנות: 08-6492692

סיור חנוכיות ליילי מרגש בירושלים

ביקרנו בצפון, ביקרנו בדרום אבל מה עם להתענג על צימר באוירה ירושלמית אותנטית. במידה והחלטתם לאסוף את המשפחה וללון ב צימר בעיר הקודש, רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לסייר בין משכנות שאננים דרך הגן הלאומי סובב חומות ירושלים אל הרובע היהודי. סיורים יערכו החל מהיום שלפני החג ועד ערב הנר השביעי, בשעה 16:00- נפגשים בחניון ימין משה, בסמוך לתחנת הרוח. הסיור מתחיל בשכונה הראשונה שיצאה מחוץ לחומות העיר העתיקה, משכנות שאננים וממשיך אל עבר בריכת הסולטאן וגיא בן הינום. אזור זה הוא חלק מגן לאומי סובב חומות ירושלים שמטרתו ליצור מרחב "ירוק" סביב החומות, שמעצים את פאר חומות העיר העתיקה.
הסיור עולה בדרך עולי הרגל אל עבר הר ציון והרובע היהודי כשבסמטאות הקטנות חנוכיות מאירות וממשיך אל עבר הכותל המערבי. דרך תוכלו להתרשם מדגם מנורת שבעת הקנים כפי ששוחזרה ע"י מכון המקדש ותסיימו את הסיור ברחבת הכותל המערבי. שימו לב כי בעיר הבירה קר בלילה ולכן רצוי להגיע בבגדים חמים, נעלי הליכה נוחות ומטריה.
לפרטים נוספים והזמנות: 3639*

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים