ירושלים של זהב ומסיבות מיוחדות

ירושלים פותחת שעריה ומעודדת צעירים רבים לבוא ולבלות, העיר מציעה מגוון פעילויות מעניינות ומסיבות יחודיות לצעירים וסטודנטים. אל תחשבו פעמיים, תעלו לירושלים

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 09/12/2009

לא בכדי אנחנו עדים לאחרונה להפגנות רבות מצד גורמים המנסים לשמר את צביונה הקדוש של ירושלים. בשנים האחרונות העיר הופכת עורה וננעשת עיר לצעירים לכל דבר. למרות שיש שיאמרו שתמיד הייתה בה סצנת תרבות וחיי לילה מעניינת ודי ענפה, גם אלה יסכימו עם הקביעה שככל שהמאבק הדתי-חילוני צובר תאוצה, כך גם הצד החילוני מנסה להפגין כוח ולערוך כמה שיותר פעילויות לצעירים, בראש קצת אחר.

מה זאת אומרת קצת אחר? זאת אומרת, שלירושלמים כמו לירושלמים - חייב להיות משהו משלהם. כמו שיש להם ז'רגון משלהם הכולל כינויים וביטויים רחמנא ליצלן, כך גם המסיבות שלהן חייבות להיות מיוחדות. קחו לדוגמא את המסיבה הענקית שהייתה בעיר רק לא מזמן - ואורגנה לא פחות ולא יותר על ידי העירייה - בחניון פתוח. לא רק זה, כל המשתתפים התבקשו להגיע בלבוש שחור, למען המאבק בתאונות הדרכים. מיוחד, לא?

עוזרים לסטודנטים

העירייה לא הייתה הראשונה שהרימה את הכפפה בז'אנר המסיבות המיוחדות. עוד קודם לה, ארגנה אגודת הסטודנטים, בשיתוף עם 'דג מלוח' - עמותה מגניבה בפני עצמה שפועלת לקידום אירועים תרבותיים בראש אחר בעיר - מסיבת שכר דירה. הפעם, המסיבה הייתה די 'סטנדרטית' במונחים ירושלמיים - היא נערכה בביתו של סטודנט כזה ואחר, ביום חמישי בערב (לקראת סופ"ש), והכניסה עלתה סכום סמלי.

אולם, מה שמייחד אותה הוא דווקא הקונספט שעומד מאחוריה: מסיבת שכר הדירה נועדה כדי לגייס כסף עבור תשלום שכר הדירה של הסטודנט שהציע בתמורה את ביתו. אז נכון, שכר הדירה די גבוה יחסית ומסופקני אם במסיבה נאסף כסף אפילו עבור מימון חודש אחד של שכירות, אבל בינינו - למי אכפת?

מסיבות או לא להיות

בעקבות ההצלחה, מסיבות שכר הדירה המשיכו להתקיים באותה המתכונת, בימי חמישי, וככל הנראה גם ימשיכו, כל עוד ימצאו סטודנטים דלפונים שמעוניינים להרוויח כמה גרושים ועל הדרך גם ליהנות במסיבה. כרגע, ככל הידוע לי, לא מתוכננת אף אחת, אבל תמיד תוכלו להתעדכן באתר הירושלמי מסיבות בטחוניות, שיש כאלו שיטענו שהוא אפילו יותר מקיף מהמדריך הרשמי הכי מקיף.

כמעט כל אירוע שמתקיים בירושלים, מהקטן ביותר ועד הגדול, מופיע שם. אין מסיבת שכר דירה? לא נורא, יש עוד מספיק אפשרויות בילוי, בטח ובטח ליום חמישי בערב. אחת מהן היא מסיבת מחאה נגד הריסת הבית ההיסטורי ברח' רד"ק 14, שמאורגנת גם היא בשיתוף עם דג מלוח. גם הפעם הקונספט מדליק אבל בסופו של דבר אנשים באים כי הכניסה חינם והאלכוהול הוא במחירי עלות.

רק בגלל הרוח

חוץ מאגודת הסטודנטים ודג מלוח פועל בירושלים עוד ארגון שמטרתו קידום רווחת הצעירים בעיר, על מנת שהם לא ימהרו לברוח חזרה לתל אביב עם סיום הלימודים: 'רוח חדשה'. חוץ מארגון של מסיבות מגניבות (כמו זו שהייתה בליל כל הקדושים האחרון בסינמטק), היא מסייעת לאמנים צעירים, רובם סטודנטים, ומארגנת עבורם הופעות ותערוכות בהשתתפותם, במקומות הכי שווים בעיר.

כך, בסוף השבוע הקרוב, במסגרת פסטיבל חמשושליים שייערך גם בסופ"ש הבא, היא מארגנת שני אירועים גדולים שהכניסה אליהם היא כמובן חינם: הראשון הוא 'אורבניקה' שיערך ביום חמישי ב'שוקניון' שברח' אגריפס.

זהו אירוע אמנות רב תחומי שיכלול אמנים ירושלמים צירים מתחומי הוידאוארט, מחול, אמנות פלסטי, גרפיטי וגם נגני רחוב. בשלב מאוחר יותר של הערב, האירוע יפשוט את החליפה כשתתחיל במקום מסיבה ענקית עם שלושה די-ג'יי שיקפיצו את האורחים.

יום שישי את יודעת

האירוע השני יערך בשישי בצהריים, ממש עד פאתי השבת, ובו יתקיים קרנבל אמנותי שכונתי בשכונות מרכז העיר, במסגרת 'שוטטות דירות'. הקונספט הוא שצעירים ירושלמים, ורבים כאלו מתרכזים בשכונות מרכז העיר, יפתחו את הסלון שלהם ויזמינו פנימה צעירים אחרים. ואם זה לא רוח שיתופית ומגניבה - אני לא יודע מה כן.
ואם כבר עליתם לירושלים, תוכלו להישאר ללון לילה או שניים באחד מהצימרים הקסומים ברחבי העיר.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים