היכן כדאי לטייל בפסח - טיולי משפחות בארץ

חג הפסח כבר אוטוטו כאן וכולנו עסוקים בהכנות. אז קבלו המלצות לטיולים מגוונים המתאימים לכל המשפחה, טיולים המשלבים מים, אופניים, מערה וזריחה.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 11/03/2010

חג הפסח הוא חג כל כך חגיגי וארוך שתמיד מספיקים לעשות בו כמעט הכל. לנקות, לארח, לאכול, לטייל לבלות וכמובן גם קצת לנוח, ריכזנו עבורכם כמה המלצות לטיולים קלילים המתאימים לכל המשפחה

מסלולי אופניים במרום הגליל

בין שלל המטיילים הפוקדים את הארץ בשבתות או בחגים ניתן לראות בשנים האחרונות יותר ויותר רוכבי אופניים. באופניים יש שילוב מיוחד המאפשר לגמוע מרחקים גדולים יחסית לצד חיבור ממשי לטבע על צבעיו, פריחותיו וגם עליותיו. כמובן שגם הקושי, הכושר וההתבגרות על פחדים מוסיפים לחווית הרכיבה ולגיבוש המשפחתי. לפני פחות משנה חנכה קק"ל בשיתוף עם גופים נוספים רשת של שבילי אופניים מסומנים באזור מרום הגליל. היתרון הוא שבשטח די מצומצם תוכלו  לבחור בין מספר מסלולים בדרגות קושי משתנות.

אם שהיתם בצימרים למשפחות אז המסלול האידיאלי למשפחות עם ניסיון מועט ברכיבת אופניים הוא מסלול מעגלי בן חמישה קילומטרים היוצא מחניון עין זיתים. המסלול מסומן לכל אורכו בסימון כחול ועובר בתוך היער ובשוליו, כך תוכלו ליהנות גם מאזור מוצל וגם מנופי הגליל הקסומים. בתום הרכיבה ואחרי שקצת הזעתם ועשיתם כושר תפרגנו לעצמכם באיזה פיקניק או מנגל בשטחי החניון, כי בכל זאת הדיאטה מתחילה אחרי ובעקבות פסח ולא במהלכו. 

נחל הקיבוצים

נחל הקיבוצים, הוא מסלול הליכה קצר תפור על משפחות. המסלול הוא בן שעה בלבד וכמעט כולו בתוך מים. המסלול מעגלי כך שנחסך מכם הבלגן של תיאום עם רכב נוסף. ראשיתו של המסלול בחניון נחל הקיבוצים הסמוך לקיבוץ ניר דוד. לאחר הליכה קצרה על דרך עפר תיכנסו למסלול קצר בתוך הנחל. שימו לב בחלק מן המקומות עומק המים הוא מעל מטר ולכן הוא מיועד לילדים שיודעים לשחות.
המים אינם קרים בכלל, כך שאפשר לטייל במסלול כמעט לאורך כל השנה. את הנחל מלווה צמחיית נחלים יפה ונוף מהמם של הגלבוע והעמקים. הביאו עמכם בגדים להחלפה ותנו קפיצה ל"גן גורו" שבקיבוץ ניר דוד. שם תוכלו להסתובב, להאכיל וללטף קנגורו ממספר סוגים ולצפות בדובי הקואלה החביבים.

מערות לוזית

חג הפסח הוא גם חג האביב, ובאביב כמו בסתיו מזג האוויר מתעתע בנו. ההליכה במערות לוזית שבשפלת יהודה, תוכל להוות לכם מפלט מהחום או מסתור מהגשם. בצידי המערה תפגשו עדיין בפריחה המופלאה של שפלת יהודה. החניון נמצא ליד מושב לוזית. שביל קצר יוביל אותכם לכניסה למערה, בסמוך לעץ חרוב. קחו עמכם פנס ובגדים נוחים להליכה שפופה ואפילו זחילה.
מומלץ לעשות קצת שיעורי בית ולספר במקום את סיפורו של מרד בר כוכבא שלוחמיו השתמשו במערות אלו כמערות מסתור. פסח הוא גם חג החירות ולוחמי המרד ניסו בכל כוחם להחזיר לעם את החירות המדינית והדתית.

טיול זריחה במצדה

על מנת לצפות בזריחה ממצדה יש להגיע לכניסה התחתית של האתר (על כביש 90) כשעה לפני הזריחה. שביל הנחש המתפתל יוביל אותכם לעבר פסגת מצדה, בהפרש גובה של 350 מטר. השעה הנעימה, הרוח הקרירה ודמדומי הבוקר יאפשרו לכם חוויה נעימה ומגבשת שבכל שעה אחרת עשויה לעורר תלונות רבות בקרב בני המשפחה הצעירים.


למרות הפיתוי, בניגוד לאשת סדום הסמוכה נסו להתאפק לאורך הדרך ולהביט לאחור רק כשתסיימו את העלייה. מובטח לכם נוף מרשים של ים המלח והרי אדום הנצבעים באור זריחה. גם כאן מומלץ להוסיף לטיול ערך מוסף ולספר אודות המרד הגדול. כאן תתגלה לכם הפתעה- ההתאבדות ההמונית של לוחמי מצדה התרחשה בערב פסח לפני כמעט 2000 שנה. בחול המועד פסח יתקיים באזור פסטיבל "אהבה ים המלח"- מומלץ ללון בצימר בסביבה ולשמוע הופעה.

התעייפנו

אם אתם ממש עייפים ולא רק בגלל הטיול, אתם יכולים למצוא לכם מנוחה באחד מהצימרים שיארחו אתכם בפסח ואף יציעו לכם ארוחות כשרות. אלטרנטיבה מעניינת נוספת המתאימה לכל המשפחה היא לינה בחאן אירוח או במאהל בדואי בים המלח בו תרגישו ח

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים