פסטיבל " כפר ביקרתם? "

פסטיבל דרוזי אמיתי מחכה לנו בין התאריכים 19-22 למאי בלב הגליל המערבי. פסטיבל "כפר ביקרתם" הוא פרוייקט לעידוד התיירות ולהעצמת חוויות האירוח הדרוזי. מי שלא בא, מפסיד.

writer
יפעה מבטח צילום:בקתות עץ בהר הארי תאריך פרסום: 12/05/2010

כמה פעמים יצא לכם להגיע לחופשה בחו"ל, בארץ ששמעתם אודות התרבות המופלאה שלה תילי תילים של מילים, לשהות אפילו במה שהוגדר במדריך כ"כפר ציורי ושוקק חיים" ולגלות שזה בסך הכל נראה כמו הקיבוץ של החבר ממבואות הנגב? כן, ביוון לא מחכים נגני בוזוקי ברחובות, בספרד שום אנטוניו לא ייגש אליך באמצע רחובות מדריד ויזמין אותך לריקוד פלמנקו סוער  וגם אם תתקלו בטקס חתונה הודי אקזוטי הרי שהוא לכם כבליל צעקות, ברכות וזריקת התבלינים של תבינו את פשרם.

להישאר בארץ ולהרגיש בחו"ל

גם בישראל מסתתר לו חו"ל קטן, תרבות נעלמה שאולי שמעתם עליה אך ממש לא בטוח שאתם מכירים אותה לעומקה. כפרי הדרוזים והצ'רקסים בגליל קיימים מזה דורות רבים ומקפלים בתוכם גישה שלמה שונה לארץ הזו ולחיים בכלל.על אף שאנחנו חיים באותה ארץ המגע הישיר בין שתי התרבויות והאוכלוסיות מועט ביותר. יהיו הסיבות אשר יהיו זה מצב שבהחלט ניתן וראוי לשנות.
כך בדיוק חשבו גם במשרד התיירות ובמשרד לפיתוח הנגב והגליל כאשר יצרו בשיתוף עם גופים נוספים תוכנית שתביא את המסורות הדרוזיות והצ'רקסיות אל מוחם וליבם של הישראלים וזאת באמצעות טיפוח ויצירת הזדמנויות תיירותיות בכפרים אלו. הקהילות מרוויחות שגשוג כלכלי ואנחנו מרוויחים סוג חדש של חופשה שפותחת את הראש ואת הלב. 

לבקר, להכיר, ליהנות

כחלק מהפרויקט המדובר יוכל הציבור הרחב ליהנות חג השבועות הקרוב מפסטיבל  "כפר ביקרתם?" הפסטיבל ימשך בין התאריכים         19-22.5 בשלושה מוקדים והם הכפרים הדרוזים בית ג'אן, חורפיש ופקיעין שבגליל.
אלו יתגייסו ויפתחו שעריהם כדי לספק לנופש הישראלי חוויה דרוזית אמיתית. בתוכנית סיורים באתרים היסטורים ודתיים, סדנאות בישול, הכוונה למסלולי טיול גליליים מקסימים, ביקורים בבתי מלאכה, בתי בד ומעל לכל בבתיהם של תושבי הכפרים עצמם שבודאי יהיו המייצגים הטובים ביותר של התרבות הדרוזית.

נוף גליל

ראשית, התרבות הדרוזית היא אולי המייצגת באופן הטוב ביותר את השורשים הגליליים. בכפר בית ג'אן , לדוגמא שוכנים כבר הדרוזים כ400 שנה כאשר שורשי ההתיישבות במקום מתאורכים אף אחורה מכך לתקופת בית שני. במסגרת הפסטיבל תוכלו לצאת לסיורים על בסביבותיו של הכפר  על אופניים טרקטורונים ואפילו סוסים וחמורים. אלו הן דרכים מצוינות ליהנות מהאוויר הצלול והאווירה הירוקה גם כאשר השרבים תוקפים. בכפר חורפיש יחלקו לכם אף מפות של האזור והצעות למסלולים רגליים. תוכלו להרגיש באמצעותם את חיי החקלאים השקטים בגליל בתקופה שלפני הכבישים והטכנולוגיה.

לאכול, להתפלל, לאהוב

לאחר שסיימתם את הסיור ודאי תרצו להמשיך ולהתעמק בתרבות. את ההתעמקות הזו שקשה לעשותה כתייר מן השורה תוכלו בקלות לעשות באמצעות הביקורים המודרכים שמוצעים בפסטיבל לאתרים המקודשים לדרוזים. בבית ג'אן תוכלו לשמוע על בהאא אלדין ובפקיעין על מערת רבי שמעון בר יוחאי. כמובן שהיכרות תרבותית לא מושלמת אם אינה עוברת דרך מחוזות הקולינריה ולכן אל תפסחו על ביקורים  בבתי הבד המפיקים שמן זית גלילי אסלי, ובעיקר על חוויות אירוח דרוזי מופתי בבתים פתוחים (יש להזמין מראש).

תן לשים ת'ראש

בגלל האטרקציות, הפעילויות הרבות והגליל הנהדר מומלץ ביותר לבלות לילה באחד מהכפרים בהם שלל צימרים מסוגים שונים המתאימים לכל סוג נופש ולכל כיס. בבית גא'ן תוכלו לנפוש בצימר הדרוזי הראשון שזכה לקבל  את הציון a  בדירוג הibb רק לא מזמן. מדובר בבקתות העץ של "מעל לעננים"  שידועות ברמתן הגבוהה ובזריחה המרהיבה שנשקפת מהן. כמו כן בבית ג'אן יארחו אתכם בשימחה בבקתות עץ בהר הארי. אירוח באווירה דרוזית משפחתית תוכלו למצוא ב"אירוח דרוזי – קן הנשרים" שבחורפיש כולל ארוחת בוקר דרוזית אמיתית ממיטב מוצרי האזור.  
 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים