בניחוח מוסיקלי

מה יותר טוב מאשר קונצרט או הופעה טובה כאשר בחוץ הגשמים והברקים רועמים. אין, אנחנו יודעים ולכן אספנו את מיטב ההופעות המרגשות, הקונצרטים הכי מוצלחים והארועים הכי מוסיקליים, של השבוע הקרוב.

writer
רוני גובר תאריך פרסום: 03/11/2009

הזוג שברוב בסדרת קונצרטים "לגעת במוסיקה" במנזר בית ג'מאל. צילום: יח"צ

ישראל מארחת בימים אלה את החורף, אומן בעל יכולות פנומנאליות והשפעות רחוקות לכת. במהלך השנים גיבש סביבו החורף קהל מעריצים לא קטן אשר מחכה בקוצר רוח לביקורו השנתי תוך רכישת לבוש ומוצרים בהשראתו. מנגד, כמו לכל כוכב אמיתי, ישנה קבוצת מתנגדים אשר פיתחו אנטגוניזם קיצוני לאורח, אלה משמיצים אותו בכל הזדמנות ומייחלים לעזיבתו. השנה, לרגל ביקורו, נערכים כמה מופעים מוסיקאליים שבכוחם להניע דעתם של החורפובים, שהרי ביום אפור וגשום אין כמו קונצרט מוצלח להשלמת האווירה הרומנטית.

פסטיבל הפסנתר 2009

"פסטיבל הפסנתר מארח" חוזר למרכז סוזן דלל בפעם ה-11, עם כ-40 הופעות וקרוב ל-150 אמנים שיופיעו בשלושה אולמות במשך ארבעה ימים. הפסטיבל יפתח ביום שלישי ה-10.11 במופע של שלומי שבן וינעל ביום ראשון, ה-15.11 במופע של יהודה פוליקר. בפסטיבל יופיעו שורה מפוארת של אמנים שיתארחו ויארחו, יופיעו לחוד או כחלק מהרכב, בעיבודים מקוריים ומוכרים שהמשותף לכולם הוא פסנתר. בין האומנים המשתתפים אלון אולארצ'יק, מאור כהן, אחינועם ניני, ערן צור, יהוא ירון, המרסדס בנד, אסף אמדורסקי ועוד רבים וטובים.
לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים:  סוזן דלל - 03-5105656

בין אמריקה לישראל בבית התפוצות 

בית התפוצות פותח את שעריו לערב מוסיקלי ייחודי שעניינו זיקות והשפעות בין אמריקה לישראל. בערב ינגנו שלושה נגנים צעירים (מארצות-הברית וישראל): כריסטינה רייקו- צ'לנית הידועה בוורסטיליות המוסיקאלית שלה ופרופסור למוסיקה; ג'ון נובצ'ק- פסנתרן ומלחין; איתי שפירא- כנר, הקליט 16 אלבומים.
השלושה ינגנו מיצירותיו של דבוז'אק- מלחין צ'כי דגול שהיגר לארצות-הברית, פול שונפילד- מלחין קלאסי הידוע בשילוביו בין מוסיקה קלאסית, פופולארית, מסורתית ועממית, אוסבלדו גוליחוב- מלחין ארגנטינאי שרכש השכלתו המוסיקאלית בישראל ובארה"ב, וכן מיצירותיו של נובצ'ק.   


הקונצרט יערך בתאריך 29.11.2009, יום א', בשעה 20:00 (קבלת פנים ב- 19:00), בבית התפוצות, תל-אביב. יש להזמין כרטיסים מראש בטלפון 03-7457880

מוסיקה קלאסית וג'אז במנזר בית ג'מאל

החל בשבעה בנובמבר, מידי יום שבת בשעה 12:30 בצהריים, יתקיים במנזר סטפנוס, שבבית ג'מאל הציורי, קונצרט של מוסיקה קלאסית במסגרת סדרת קונצרטים המכונה "לגעת במוסיקה". הקונצרט הראשון נקרא "קרוסלה של מוסיקת עולם", ובו מנגנים אירנה שברוב- אקורדיון, ואנטולי שברוב- ביין. השניים מדלגים בין מוסיקה ים-תיכונית, צרפתית, רוסית ובלקנית.


מחיר קונצרט: 70 ₪ (בהזמנה מראש 60 ₪), הנחות מיוחדות לתושבי בית-שמש ולקבוצות. לפרטים ורכישת כרטיסים- 054-4744799 

עוד במנזר בית ג'מאל, סדרת מופעי ג'אז מידי יום שבת בשעה 14:300. הסדרה תפתח בשבעה בנובמבר בהופעתה של בילי הולידיי הישראלית, הלא היא זמרת הג'אז המחוננת, ריקי מנור. את מנור ילווה הפסנתרן נחום פריפקוביץ' ושני נגנים נוספים.   
מחיר מופע: 70 ₪ (בהזמנה מראש 60 ₪), הנחות מיוחדות לתושבי בית-שמש ולקבוצות. לפרטים ורכישת כרטיסים- 054-4744799 

בוסה-נובה בזאפה בתל אביב

בערב יום רביעי, האחד-עשר בנובמבר, תופיע במועדון הזאפה תל-אביב בבל ג'ילברטו, נסיכת הבוסה-נובה הברזילאית. ג'ילברטו,  מהקולות הבולטים של המוזיקה הברזילאית בעשור האחרון, משלבת באלגנטיות בין מוסיקה ברזילאית אותנטית ונוסטלגית עם סאונד אלקטרוני אורבני ומעודכן. אלבומה החדש, all in one , מלא רומנטיקה, חום ומתיקות, הוא הגרסא העדכנית ביותר למסורת המפוארת של הבוסה-נובה.


בבל ג'ילברטו תופיע בזאפה הרצליה בתאריך 10.11.2009, ובתל-אביב ב- 11.11.2009. לפרטים נוספים היכנסו לאתר זאפה. 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים