facebook instagram tiktok linkedin

סיור באחד משלוש מקורות הירדן

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
רמת הגולן
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
נחל חרמון הוא אחד משלושת מקורות הירדן המזרימים כ-70% מכמות המים הזורמים לכנרת. במהלך הטיול נפגוש צמחיית גדות רבה ומגוונת, עצי דולב ענקיים, עצי ערבה ועצי צפצפה. נכיר מקרוב את טחנות הקמח הפזורות לאורך הנחל.
דרגת קושי:קל עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

משך הסיור: הקצר כשעה אחת, הארוך 3-4 שעות
 
דרגת קושי: רגיל

גישה: מכביש קרית שמונה - בניאס (כביש מס'' 99). כניסה למפל הבניאס בין סימני ק"מ 12 - 13; כניסה למעיין הבניאס בין סימני ק"מ 13-14.
 
אופי הטיול: רגלי

המסלול

בשמורת נחל חרמון נפרץ שביל טיולים נוח, שעובר ליד אחדים מאתרי הנוף היפים ביותר במדינה. הטיול לאורך הנחל השוצף הוא חוויה שאין דומה לה בישראל. נתחיל את סיורינו ליד המעיין הגדול (1), אחד משלושת ממקורות הירדן. למרגלות צוק הסלע התלול המתנשא מעל למעיין נמצאים שרידי מקום הפולחן לאל הרועים פאן. פסלי האל פאן הוצבו בגומחות שנחצבו בסלע, מעל למערה. יש להניח שבימים עברו נבע המעיין ממש מתוך המערה. פולחן האל פאן הוא שהעניק למקום את שמו פניאס או פמיאס, שהתגלגל בשפה הערבית לשם בניאס. השביל חוצה את נחל חרמון על גשרוני עץ, וממשיך אל טחנת קמח (2), הפועלת בכוח מי הנחל . התחנה מופעלת בדרך כלל על ידי דרוזים מן הגולן, המציעים למטיילים גם פיתה דרוזית עם לבנה וזעתר - תאווה לחיך. אפשר להסתפק בסיור הזה ולשוב לרכב. מי שמעוניין להמשיך למפל הבניאס (3)- צריך לדאוג לרכב שיחכה לו ליד המפל, שאליו מגיע המשך השביל. כדאי - זהו המפל המרשים ביותר בישראל בעוצמתו. מטיילים מיטיבי לכת יכולים להמשיך במורד הנחל. בדרך מתנקז הזרם האדיר של הנחל לקניון צר מאוד (4), שם זורמים המים במהירות מטורפת. בהמשך הפתעה: טנק סורי (5), שהתדרדר במלחמת ששת הימים (1967) לתוך הערוץ העמוק, נותר כשחלקו בתוך (1968) המים. השביל הופך בהמשך לדרך עפר החוצה את נחל חרמון על גבי גשר. מכאן השביל ממשיך לאורך הגדה הצפונית של הנחל, עד שהמסלול מסתיים ליד גשר הכביש המוליך לקיבוץ כפר סאלד.

*מסלולי הטיול ניתנו באדיבות עמותת התיירות גולן. אין winhelp אחראית לבטחונם של הטיילים או לבטיחותם והטיול נעשה על אחריותם בלבד*.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
בקתות עדן רמות בקתות עדן רמות
בקתות פיניות באווירה קסומה ברמות רמות 053-9374465
יהלום לבן בחרמון - White Diamond יהלום לבן בחרמון - White Diamond
במרחק קצר מאתר החרמון, מלון בוטיק אורבני לזוגות ולמשפחות עם א.בוקר ובריכה מחוממת מג'דל שמס 053-9387310
אתנחתא מעלה גמלא אתנחתא מעלה גמלא
בקתות עץ כפריות לזוגות ולמשפחות אבני איתן 053-7931491
בקתות בערפל בקתות בערפל
חופשה מהנה במגוון בקתות מאובזרות, קמפינג וגלמפינג נמרוד 053-4291833
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס