לא פוסחים: אירועי פסח מומלצים

להרגיש כמו בני ישראל שיצאו ממצרים, להתחבר לחזון של בן גוריון אודות הפרחת הנגב, ליהנות מפעילויות לכל המשפחה באתרי מורשת, לחלץ את נשק מהסליק ולגלות סודות על איכות הסביבה על רקע פריחת האביב. בפסח הזה פורצים את גבולות הבית ויוצאים לחירות עם כל המשפחה ברחבי המדינה. 5 פעילויות שאסור להחמיץ.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 15/03/2018

פסח הוא החג המושלם לטיולי משפחות בטבע ולצאת לבילוי עם הילדים. קבלו 5 המלצות לפעילויות שמשלבות פאן מחוץ לבית עם נגיעות שמחברות אותנו לשורשים.

חוגגים חינם באתרי המורשת

ההפנינג: פסח זה הזמן לבלות עם הילדים באתרי מורשת ישראל, להתחבר לשורשים וליהנות מפעילות לחג. פסטיבל "מפה ומצה" הוא יוזמה של שרת התרבות מירי רגב ובביצוע המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

מה בתוכנית: יומיים גדושים בפעילויות חווייתיות ב-12 אתרי מורשת מדרום ועד צפון. בין היתר, מופע מוסיקלי בשם "אוריינטל קידס" – מוסיקת עולם לכל המשפחה במושבת הראשונים ראש פינה, אופרה לילדים בחצר כנרת, הצגת מנגינת הפלאים במוזיאון בית שאן, מפגש עם הסופרת שלומית כהן-אסיף בבית בן גוריון בתל-אביב, ההצגה אוצר האבן העתיקה במוזיאון רמלה, סיור מומחז של תיאטרון על הדרך במוזיאון היישוב היהודי בבית הדסה בחברון ועוד. 

מתי זה קורה: חול המועד פסח, 4-3 באפריל 2018, ימים שלישי-רביעי, בין השעות 09:30-19:00.

כמה זה עולה: הפעילויות ללא תשלום. 

כדאי לדעת: הפסטיבל מלווה בחידון אינטרנטי מיוחד במסגרתו יוכלו המשתתפים להשיב על שאלות בנושא אתרי המורשת ובין הפותרים יוגרלו 2 חופשות משפחתיות בצפון הנגב. 

חג שמח בסגנון קיבוצי

ההפנינג: רוצים להרגיש כמו בני ישראל ביציאת מצרים? פסטיבל יציאת מצרים בקיבוץ יד מרדכי יוציא אתכם מעבדות לחירות בכיף. 

מה בתוכנית: מגוון אטרקציות ברוח החג. למשפחות יצאו עם מדריכים לשחזר את אירועי יציאת מצרים, כולל לבוש סטייל בני ישראל ומסע במדבר. כמו כן, חוויה מתוקה בבית הדבש והדבורה כולל צפייה בעבודתו של הדבוראי וטעימה מדבש טהור וסדנת יצירה של הכנת נרות מדונג של דבורים. כדי להתחבר להווי הקיבוץ, המבקרים יוכלו גם לצאת לטיול על עגלה רתומה לטרקטור ברחבי הפרדסים, הרפת, אתר שחזור קרב תש"ח. בנוסף, מופע של האופרה הישראלית יתקיים באתר שחזור הקרב. 

מתי זה קורה: 22/03-07/04 בין השעות 09:30 ועד 16:00 (ערבי חג סגור) וביום 26/03 הפעילות תתחיל בשעה 14:00 ועד 18:00.

כמה זה עולה: כרטיס משולב הכולל את בית הדבש, נסיעה בטרקטור, קיבוץ של פעם - 55 ₪ לילד, 50 ₪ למבוגר. ילד מגיל 3 חייב בכרטיס (אין צורך בתיאום מראש). פעילות "יציאת מצריים" למי שרכש כרטיס משולב – 10 ₪ לילד מגיל 3. פעילות "יציאת מצריים" בלבד – 30 ש"ח לאדם.

כדאי לדעת: במהלך חול המועד (מלבד ה-4.4) תוכלו ליהנות גם מכניסה חינם לאתר שחזור הקרב המחודש, לזחול בין תעלות הקשר המקוריות וטפס על הטנקים שבמקום וגם תוכלו לנפוש באיזור במגוון חדרי אירוח וצימרים בנגב.

יוצאים ממצריים. צילום גלעד קוולרצ'יק

הקרקס החקלאי

חוגגים את האביב בפסטיבל של קרקס החקלאי, טבע ומשפחה!
מה בפעילויות? מופע קרקס מצחיק ומדהים לכל המשפחה! סדנאות 'קרקסיות' - כמו נסיעה על חד אופן, הליכה על קורה, סדנת ג'אגלינג ועוד.
פינת חי להאכלת עיזים ננסיות וחמורים מהחווה השיקומית שלנו לבעלי החיים, בועות סבון ענקיות לכיף ענק, פעילות חפירה מהנה לילדים, פעילויות בגינות ירק אורגניות, קטיף עצמי ועוד.

 

בתאריכים:  31.3-7.4 , שבת-שבת, כל יום
שעות פעילות: 10:30-15:00 שעת המופע: 12:30

הקרקס בחקלאי

מתחברים לסביבה ונהנים מכל רגע

ההפנינג: פסח הוא חג האביב. מוזמנים לקבל את פני החג בפסח ירוק בפארק נאות קדומים. 

מה בתוכנית: פעילויות המשלבות שמירה על איכות הסביבה, יצירה המחוברת לטבע ומופעים. בפסח ייקחו אתכם מדריכי הפארק לפעילות סביבתית תוך כדי שהם יגלו לכם כיצד דאגו אבותינו לסביבה בדרכים שונות מאלה המוכרות לנו. כיצד חסכו במים, מחזרו חומרים וכוד. תוכלו לסייר במסלולי ההליכה המותאמים גם לעגלות, לחזות בפריחה היפה ולהתנסות בבנייה ירוקה. בנוסף, מופעים מוסיקליים המציגים כלי נגינה אותנטיים מהעולם וסיפורו של כפר בו גילו מדוע כדאי להתחשב באחר. מתי זה קורה: חוה"מ פסח ימים א'-ד' 1-4 לאפריל 2018

כמה עולה: מחיר: 45 ₪ למשתתף מגיל 3

כדאי לדעת: ניתן בתוספת תשלום לטייל גם בתיורית – רכבת הפארק שנוסעת בין מתקנים חקלאיים עתיקים. 

פסח בנאות קדומים, צילום אלדד מאסטרו

לא פוסחים על הסליק

ההפנינג: תשכחו לרגע מחדרי בריחה וצאו לחפש את הסליק במשחק שכולו אקשן מסוג אחר! משחק מאתגר למשפחות הרפתקניות בפסח בנהריים בגשר לרגל 70 שנה למדינת ישראל.

מה בתוכנית: משחק הרפתקני שמתחיל בצפיית סרט המתאר את סיפור הקיבוץ וחלוציו בחדר האוכל המקורי של הקיבוץ ולאחר מכן, מסע בעקבות כתבי חידה וחילוץ הנשקים מהסליקים. כמו כן, מיצג מפתיע המתאר את סיפורה של תנחת הכוח ההידרואלקטרית – הסטארטאפ הישראלי ה-1 שהקים "הזקן מנהריים" – פנחס רוטנברג. 

מתי זה קורה: האתר פתוח בחול המועד פסח בין השעות 10:00-16:00. בערבי חג בשעות 10:00-14:00. סיור אחרון יצא שעה וחצי לפני סגירה.

כדאי לדעת: הביקור כולל גם סיור לשלושת הגשרים ההיסטוריים הנטויים ולחאן דרכים ממלוכי מהמאה ה-14. 

אקשן בסליק. צילום יח"צ

בחג הזה כולם בנגב עם בן גוריון

ההפנינג: אביב מסוג אחר מחכה לכם במדבר בצריף של בן גוריון בשדה בוקר. הצגה מיוחדת ופגישה דמיונית בין הילד דוד גרין לבין ראש הממשלה שהוא יהפוך להיות ערב הכרזת המדינה. 

מה בתוכנית: פעילויות שיחברו את כל המשפחה להגשמת חזונו של בן גוריון. לדוגמא: בנייה בחימר על גבי מפה ענקית של הנגב שתחכה לכם במתחם, חדר בריחה מיוחד בו תוצב בפניכם המשימה לפצח את סודותיו של בן גוריון שהוסתרו בחדר. כמו כן, ההצגה המרתקת "דוד ובן גוריון".

מתי זה קורה: חול המועד פסח, 1-4 באפריל. שעות פתיחה בחול המועד פסח, 1-4 באפריל: 8:30-17:00, יש להגיע עד שעה לפני הסגירה. ההצגה תתקיים בחול המועד פסח מדי יום בשעה 16:00.  פעילות חדר הסודות תתקיים בכל שעה עגולה עד השעה 15:00. שעות פתיחה בימי שישי וערבי חג: 8:30-14:00 ובשבתות וחגים 10:00-16:00.

כמה זה עולה: מחיר:  15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. חדר הסודות בתוספת תשלום  

כדאי לדעת: אם תפצחו את הקוד האחרון בחדר הסודות תגלו אוצר היסטורי מרגש. 

 קצת חזון ונוסטלגיה. צילום חנן אפשטיין

אולי יעניין אתכם גם

מדורים