5 מסלולי טיול אביביים במיוחד

מסלול מעגלי וקליל, שמורת טבע פסטורלית, אתר ארכיאולוגי מול נופי הים הקסומים, מסלול קסום בין נופי המדבר הקסומים ועוד. 5 מסלולי טיול אביביים ומומלצים במיוחד לפסח.

writer
שירה דרורי תאריך פרסום: 08/03/2018

האביב עושה חשק להתעורר מתרדמת החורף, להתנתק קצת מהמסכים, לחזור לשגרת הטיולים. אפשר לצאת בעקבות פריחה כמו בשוויצריה הקטנה בכרמל או לטייל עם הילדים במסלולים נגישים, לבקר בים המלח לפני שמתחיל להיות חם מאוד וגם באתרים פחות מוצלים. ליהנות מתקופת הביניים ומעונת המעבר. 5 מסלולי טיול שווים במיוחד!

שוויץ זה כאן – בכרמל הירוק

הטיול: נחל כלח – שוויצריה הקטנה

תכנית הטיול: זהו מסלול מעגלי קליל ויחסית מוצל המתאים למשפחות שאורכו 3 ק"מ. הוא עובר ליד הצניר הגדול ושייך לפארק הר הכרמל. חלקו המצוקי של נחל כלח, נחל אכזב, מכונה שוויצריה הקטנה. לאורך הטיול, תגלו חורש ים תיכוני, נקיק, מצוקים, אורנים שהתחדשו לאחר השריפה הגדולה וגולת הכותרת – הצניר היפהפה. נקודת תצפית המסנוורת היא "מצפור המצוק" המשקיף לעבר נופי הנחל וכן קיבוץ בית אורן ושכונת דניה החיפאית. אל תפספסו את גשר האבן המרחף מעל הנחל ואת החניון המטופח שמתאים לפיקניקים. 

הפתעות בדרך: בעונת האביב פורח כאן השושן הצחור ושפני הסלע צצים מעת לעת. 
איך מגיעים: נוסעים בכביש 721, עוצרים בחורשת האורנים בצומת דמון.  
איפה ישנים? צימרים בכרמל

נחל כלח, צילום ערן חבר

בדרך למערה מסוג אחר

הטיול: פארק אדמית ומערת קשת

תכנית הטיול: פארק קסום השוכן על רמת אדמית ושוקם על ידי קק"ל. המקום עטוף בעצי אלון, אלה וחרוב. קיים מסלול מונגש לעגלות ולכיסאות גלגלים שיוצא מחניון הנוף בפארק ישירות למערת קשת. בחניון תוכלו לתצפת לעבר נחל בצת ויישובי הגליל המערבי ולהמשיך לגמוע את הנופים המסנוורים הללו תוך כדי ההליכה למערה הנמשכת כ-20 דקות בלבד. תהליכים גיאולוגיים שינו את המערה הקדומה, תקרתה קרסה וכיום נותרה ממנה קשת עצומה שנראית מרחוק כמו שער ענק. 

הפתעות בדרך: המערה נחשבת לאתר סנפלינג האהוב לחובבי הז'אנר ולכן רוב הסיכויים שתראו כאן מטפסים בפעולה. 
איך מגיעים: הגישה לפארק היא מכביש 8993, כקילומטר מערבית לכניסה לקיבוץ אדמית.

מערת הקשת, צילום: ערן חבר

מסע אחורה בזמן לאורך הנחל 

הטיול: שמורת טבע נחל תנינים

תכנית הטיול: התנינים כבר לא חיים בביצות המים מאז ראשית המאה ה-20. הם אולי נעלמו, אבל השמורה הקסומה נותרה פסטורלית להפליא עם מי הנחל הצלולים וסכר היסטורי מרשים. לבחירתכם שני מסלולים – מסלול הסכר המעגלי העובר בין מתקני המים הקדומים, סמוך לטחנות קמח משוחזרות ומוביל על פני הסכר וחוזר למתחם החנייה ומסלול הנחל, שעובר סמוך לנחל עדה ונחל תנינים, ממשיך עד המקום בו הנחל פוגש את הים ובחזרה. תיחשפו לחורשת אקליפטוסים, טחנות קמח ביזנטיות, מצפור ממנו משקיפים לעבר הנחל והאמה היבשה שנבנתה ואז ננטשה.

הפתעות בדרך: תחליף לתנינים – בנחל חיים דגים שונים כמו אמנון, שפמנון ובורי ועוד
איך מגיעים: לאחר צומת פארדיס, לכיוון מושב בית חנניה ממשיכים ישר מערבה עד לפנייה ימינה. 

נחל התנינים, צילום: ערן חבר

רגע לפני עונת הרחצה – מסלול מול הים

הטיול: הגן הלאומי אפולוניה או תל ארשף

תכנית הטיול: קרוב להרצליה, מסתתר אתר ארכיאולוגי מרהיב הממוקם על מצוק כורכר בו מבצר צלבני מיוחד, פריחה ססגונית ותצפיות מהפנטות לעבר הים. תמצאו כאן את שרידי העיר הכנענית, ווילה רומית מחצרה נשקף נוף עוצר נשימה לעבר הכחול והגלים השוצפים, את מסגד סידני עלי, בית קברות מוסלמי ואת בית הדינוזאור – מבנה מסתורי שנוצר מתוך חציבת המערות בסלע. הגישה נוחה ומתאימה לעגלות. המסלול הנגיש נמשך כשעתיים ומלווה בבריזה מרעננת מהים.

הפתעות בדרך: חיות הבר הפכו לחלק בלתי נפרד מהביקור ואולי תראו כאן נמיות, צבאים, דורבנים וקיפודים. 
איך מגיעים: מצומת כפר שמריהו פונים להרצליה פיתוח ובכיכר השנייה פונים ימינה לרח' ווינגייט עד הגן. 

אפולוניה

מרענן באזור הכי נמוך בעולם

הטיול: נחל דוד בשמורת עין גדי

תכנית הטיול: אחד המסלולים האהובים בבקעת ים המלח – נאת המדבר היפה של ישראל הוא נחל דוד. מדובר במסלול הליכה של שעה וחצי כאשר ניתן לקצר ולהשתכשך בבריכות המים שנוצרו מהמפלים של נחל דוד תחתון או להמשיך למסלול מאתגר יותר לנחל דוד עליון – תחילתו במפל וסיומו במערה קרסטית בשם מערת דודים כמו גם תצפית על עין גדי וים המלח. יש מסלול נגיש שנמתח לאורך גדת הפלג המדברי שזורם כל ימות השנה ומרפסת נגישה מעל המפל התחתון. מסביב עצי שיטה ולאורך הדרך ספסלים לאתנחתא הטבע.

הפתעות בדרך: שפני סלע קופצים לבקר ואתרים ארכיאולוגיים כמו טחנת קמח ובריכות אגירה עתיקות. 
איך מגיעים: נוסעים על כביש 90 ופונים עם השילוט כ-2 ק"מ מצפון לקיבוץ עין גדי. 

המסלול הנגיש בנחל דוד, צילום: יעקבשקולניק לרט"ג

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים