הצפון הנסתר-פינות חמד שרק המקומיים מכירים

כבר בקרתם בכל מסלולי הטיול, שרצתם כל היום בג'קוזי של הצימרים ועכשיו בא לכם לגלות את איזור הצפון מנקודת מבט קצת שונה. אספנו עבורכם כמה סודות השמורים רק למקומיים לאטרקציות ובילוי מעט שונים. הצפון כמו שמועלם לא הכרתם.

writer
לוטם לב ארי תאריך פרסום: 05/03/2009

החלטתם לנסוע לצימר בצפון. אתם יכולים לבקר בכל התחנות התיור הרגילות ביחד עם שאר עם ישראל אבל אנחנו ממליצים לכם דווקא לנסות לבקר בתחנה אחת לפחות שמיועדת למקומיים ושתיתן לכם תחושה של נגיעה אמיתית באנשים האמיתיים של הצפון, אלא שגרים שם כל השנה. תאמינו לנו, זה ישנה לכם את כל חווית הביקור.

 

פאני ורוני בחמוצקי. צילום: גלב

שמן הזית "מטולה"

בכל מקום אחר בארץ זה פשוט לא יהיה מקובל, אבל אצל הבחמוצקים זה יותר מבסדר לבוא ולבקש לראות איך הם עושים את זה. פאני ורוני הם זוג מטולאים ותיקים שעוסקים בחקלאות שלפני מספר שנים החליטו לקחת את העסק צעד קדימה והתחילו לייצר שמן זית בעצמם. מה שיצא להם נחשב לשמן מובחר ביותר שמצטיין בארומה ובחמיצות נמוכה באופן מיוחד (פחות מ-0.5%). ולמה כל זה מעניין אתכם? כי אם תרימו טלפון הם בטוח יציעו לכם סיור (כאלה הם אנשי הגליל הותיקים) ורוני יקח אתכם לסיור במטע ויסביר בדיוק איך ולמה יוצא להם שמן כזה מוצלח. כל מי שביקר אצלם מספר שאחרי ההסברים, הסיור והטעימות שמן זית קיבל טעם אחר, פתאום הוא טעים יותר, מלא בארומה של עבודה קשה ואהבה.

 

זמי רביד
יש אנשים שלא פוגשים כל יום. כזה הוא זמי רביד. מוזיקאי בחסד שקבע לפני מספר שנים את מקום מושבו במושבה מטולה ואוהב לארח. הוא רציני ולכן מצחיק, הוא יוצר נלהב ובעל שם עולמי ועדיין קצת ביישן. ומרגע שתכנסו לבית שלו, שהוא גם סוג של מוזיאון, לא תשתעממו. בעשרים השנים האחרונות הוא אסף למעלה ממאתיים כלי נגינה מארצות העולם והקים מוזיאון לכלי הנגינה הללו, אך מוזיאון שהוא קצת שונה, ממש כמו זמי. הוא מאמין שבכלי נגינה צריך לנגן ולכן תוכלו לגעת ולנסות, הוא ידגים ויצחק, יענה על שאלות ויעצור כשתאותתו שנמאס לכם (כי הוא פשוט יכול לדבר על זה עד הערב). הוא יכיר לכם את ההיסטוריה של המוזיקה והכלים ומביקור כזה בטוח תרגישו שיצאתם נשכרים.


דרך התבלינים

בקיבוץ חולתה פתחו לאחרונה את חוות "דרך התבלינים"- בתוך האנגר ארוך שנראה כמו מפעל מונחים עשרות סלים וצנצנות עם תבלינים בכל ריח וטעם מסחרר. אם תתקשרו מראש גם יערכו במיוחד לכבודכם סיור והרצאה על התבלינים המיוחדים, סגולות מיוחדות והשפעה על חיי היום-יום שלנו (בחינם!). ולאוהבי המטבח ביננו, תקנו גם כמה תבלינים מיוחדים, שישאר לכם טעם של גליל גם אחרי שתחזרו מהצימרים.


אוכל כורדי

אם הגעתם להתארח בסוף השבוע בצימרים בצפון כדאי בדרך לעצור בקניון נחמיה שם נמצאת בכל יום שישי הגברת שוש ירמיהו עם דוכן אוכל כורדי מעשי ידה לכבוד ארוחת יום השישי. המקומיים כבר מכירים אותה והיא זוכה לביקור קבוע של עשרות מהם, אתם מוזמנים להצטרף לאנשי הצפון ולקנות קצת אוכל ביתי חם וטרי לארוחת הצהרים במחיר שווה לכל נפש.


חנות פרטי יד שנייה

עוד תחנה שווה בדרך לצימרים בצפון או ממנו היא חנות "פרטי יד שנייה" שנמצאת בקיבוץ הגושרים. אולי יש לה שם אחר, אך כך כולם מכירים אותה בצפון וכמו שאומרים באזור "תשאלו בשער באיזה כיוון לנסוע". פינת חמד קטנטנה ומיוחדת, מסוג החנויות שלא תמצאו בעיר אף פעם, עם המון אופי ופריטים ייחודים.לחובבי העתיקות והרטרו זוהי תחנת חובה.

 

 אם עדין לא הזמנתם צימרים לסוף השבוע, מלון ארזים במטולה יכול להציע פתרון במחיר אטרקטיבי עבורכם .

 

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים