חגיגות פסח בצובה

צובה פורחת ולא רק בגלל הגפנים והיין, בצובה תמצאו בפסח הזה שלל פעילויות החל מהשקת מתקנים חדשים ועד טיולים באיזור המתאימים לכל המשפחה, אז תתחילו לקפוץ

writer
יפעה מבטח צילום: יעל כרם (ליח"צ) תאריך פרסום: 24/03/2010

בעידן שבו קיבוצים גואים ורוחשים בעקבות תהליכי הפרטה המצמידים תגי מחיר לכל חבר, בקיבוץ אחד בפאתי ירושלים נדמה שפשוט לא מוצאים את הזמן לכך. המדובר הוא בקיבוץ צובה שם כנראה קצת קשה לפנות זמן לדיוני עומק בנושא שיוך דירות באסיפה כאשר אלפי מבקרים צפויים בחג הפסח במיזמי התיירות השונים שברשות הקיבוץ, וההכנות לאירוע טרם הסתיימו במלואן.
הקיבוץ  ששוכן בסמוך למבשרת ציון במקום שכונה לא מכבר "טוסקנה הישראלית" חווה תהליך של פקיחת עיניים בשנים האחרונות וכאשר מתגלית הבנה  שהנכסים האמיתיים שלו הם, איך לומר, טמונים בהיסטוריה. 
כך, בתהליך מדהים של חיבור לשורשים, נוספו לאתר קיפצובה המסורתי שהיה ברשות הקיבוץ מפעלי תיירות נוספים שכל כולם מתבססים על חזרה למקורות ההתיישבות הקדומה באזור שנים דורות לפני כינונו של הקיבוץ ב1948.
בפסח הזה עושה הקיבוץ צעד נוסף בתהליך זה ומרחיב את הצעותיו לפעילות חווייתית לכל המשפחה בתחומי הקיבוץ כל זאת תוך שימור הקסם מיוחד שטמון במיזמים המשלבים חיבור להיסטוריה, מסורת קיבוצית ורלוונטיות לימינו תוך חידוש מתמיד.

חמיצר חוזר

לכל מי שמתגעגע למשחקי החידות של חמיצר המשלבים לוגיקה וידיעת הארץ, בצובה מכינים בפסח הקרוב משחק מטמון במתכונת דומה שנושאיו הם מתנ"ך עד תש"ח. בפני המשתתפים יוצגו כתבי חידה בחרוזים, המשלבים בין השאר גם טקסט תנ"כי. אלו יובילו את המשפחות הפעלתניות לסיורים בשטח תצפיות וכמובן לעוד ועוד כתבי חידה עד לפתרון המיוחל. משחקים יצאו ממלון צובה  בימים רביעי 31.3, חמישי 1.4, וראשון 4.4 בשעה 10:00. לא לשכוח להתארגן באופן מתאים להליכה בשטח כולל מים וכובעים.
חוץ מהפעילות הזו במהלך כל ימות החג ימשיכו לפעול במתכונת מוגברת סיורי החוויה אחרים שמפעילה צובה לכל המשפחה וביניהם: טיול עששיות בשבילי התנ"ך, ביקור בשרידי המצודה הצלבנים ועצי האלון והזית העתיקים  וכן טיול למערת יוחנן המטביל. כל הטיולים הם במחירים שווים לכל נפש, מודרכים, ומותאמים גם למשפחות עם ילדים. פרטים על מועדי יציאה תוכלו למצוא בטלפון 02-5347000. כמובן שאפשר לבחור בעוד המון מסלולי טיול באזור המקסים הזה.

יין ישמח לבב אנוש

כיאה ל"טוסקנה הישראלית" בצובה מצאו לנכון בשנים האחרונות לנצל ולהתגאות יותר באדמה הסובבת אותם שהיא קרקע נפלאה לגידול כרמים לענבי יין. במקום פותח יקב צובה ובו כיאה לכלל מיזמיו של הקיבוץ חיבור מקסים להיסטוריה של האזור בו נתגלו שרידים של גת עתיקה מתקופת בית שני.  ממש לאחרונה נפתחה במתחם היקב גם "גת וגפן" - מרפסת טעימות הצופה אל נוף הכרם המודרנית כמו גם על שרידי הגת העתיקה על המרפסת תוכלו ליהנות בימי החג  בין השעות 10:00-17:00, מטעימות מיינות היקב המחירים מיוחדים ובאווירה יחודית.
לבד מהיקב תוכלו להצטרף בכל יום שישי ובחול המועד פסח לטיול יין המותאם לכל המשפחה. זה יכלול ביקור במתחם הגת העתיקה והסברים על דרכי יצור ואחסון היין בימי קדם ולאחר מכן סיור בכרם המודרנית ובחינת "מה נשתנה" מאז ועד היום. בסוף הסיור יוכלו הבגירים מבינכם לטעום מיינות היקב.

לא נפסיק לקפוץ

לבסוף שלא יהיה כאן איזה חוסר בבהירות - בצובה ממש לא מתכוונים לקפח את אוכלוסיית הילדים וקיפצובה עודנה חיה וקיימת. לא רק זאת אלא שלקראת פסח, קיפצובה, משלים השקעה כספית גדולה בשיפור פני הפארק  ופותח בפני הציבור שלל מתקנים חדשים שמעבירים את הפארק לדור הבא. בין השאר תוכלו ליהנות מסירות בשלט רחוק, חצר דיווש יחודית ובה אופנועים חשמליים וחצרות משחק מותאמות לגיל הרך.
לצד כל החידושים עדיין כמובן יוכלו הילדים לקפץ בהנאה ובכיף במתקני המתנפחים המפורסמים והמוכרים כמו גם לבקר במשחקיות עם כל המשחקים המוכרים והאהובים. שיהיה חג מקפיץ ושמח!

אולי יעניין אתכם גם

מדורים