בין גדרה לחדרה

אחד הדברים שגורמים לנו לבטל טיול הוא בדר"כ הנסיעה. לילדים זה קשה, יש פקקים ועוד תירוצים. אז די לנסיעות הארוכות, בואו נישאר ליד הבית אך העיקר שנמשיך לטייל

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 22/04/2010

לא חייבים להרחיק לקצוות הארץ  בשביל לטייל. אפשר גם להישאר במרכז הארץ וליהנות ממגוון מסלולי טיול נהדרים.  מערכת וויקנד ריכזה עבורכם מסלולי טיול במרכז הארץ- בין חדרה לגדרה.

שמורת חוף השרון

נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה, הגעה דרך שביל אפר משולט היוצא ממתחם הקניות של געש- שפיים.
אורך המסלול ומשכו: 2 ק"מ, כשעה וחצי.
בסמוך לחניון תמצאו דפדפת עם מפה ותיאור המסלולים בפארק. המסלול הינו מעגלי וקל להליכה. המסלול נמשך לאורכו של אחד מרכסי הכורכר האופייניים לשרון. מראש הרכס תזכו לתצפית נפלאה. התצפית מכסה למעשה את האזור הגיאוגרפי שיתואר בכתבה זו- מתחנת הכוח שבחדרה מצפון ועד אשדוד שבדרום. ממערב נפרס כמובן ים התיכון. מומלץ בעונה זו לסייר בשמורה סמוך לשקיעה וכך ליהנות מנפלאותיה וגם ממעט רוח ים תיכונית קרירה. אם יתמזל מזלכם, ייתכן ותזכו לצפות באחד ממעט הצבאים החיים בשמורה.

סיור עירוני ברמלה

נקודת התחלה וסיום: חניית הרכב מפגש הרחובות דני מס ושדרות וייצמן. מומלץ לעשות את המסלול ברגל אך ניתן גם לנוע ברכב בין האתרים. אורך המסלול ומשכו: 2 ק"מ, כ- 3-4 שעות.
הכניסה לחלק מהאתרים בתשלום.
מי מכם חשב אי פעם לעצור לטיול ברמלה? רמלה נבנתה בתקופת השלטון הערבי והייתה לתקופות לעיר מפוארת וחשובה. שרידים גדולים, מרשימים ופעילים ניתן למצוא בעיר עד היום. ברמלה מתגוררים תושבים בני 3 הדתות ובנוסף להם גם יהודים קראים, הביקור בעיר יספק לכם שפע ניחוחות וצבעים. סמוך לחנייה ניצב המסגד הלבן שמתנשא לאורך 30 מטר.
הנקודה הבאה במסלול תהייה הכנסייה הפרנציסקאנית שברחוב ביאליק. מבנה הכנסייה מרשים וגדול ובראשו בולט מגדל שעון יפה. המבנה המוכר ביותר ברמלה היא בריכת הקשתות הנמצאת ברחוב טרומפלדור. בבריכה המקורה בקשתות מרשימות תוכלו לערוך שייט קצר. ניתן לבקר גם באתרים נוספים בעיר, מומלץ להצטרף לסיור מודרך.

נחל קטלב

נקודת התחלה: חניון נחל קטלב, פנייה ימינה לדרך עפר לפני מושב בר גיורא.
נקודת סיום: תחנת רכבת בר גיורא.
אורך המסלול ומשכו: 5 ק"מ, 4 שעות.
נחל קטלב הינו יובל של נחל שורק, הגדול בנחלי ירושלים. המסלול בנחל מסומן בשחור ומתאים לכל המשפחה. בתחילת המסלול תפגשו בעין גיורא- מעיין הנובע בכל השנה. צמחיית הנחל מרשימה וכוללת עצי אלון, חרוב וכמובן קטלב. למי שמעוניין במסלול מעגלי ניתן לצאת מהנחל בעלייה תלולה יחסית המסומנת בכחול המובילה לנקודת ההתחלה. מומלץ לשלב את הטיול בביקור במערת הנטיפים הסמוכה.

שפך נחל שורק

נקודת התחלה וסיום: חניון הגן הלאומי, סמוך לחורשת הצנחנים שליד קיבוץ פלמחים.
אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשעתיים.
אז הכרנו את ראשיתו של נחל שורק, כעת נסייר בחלקו האחרון בטרם נשפך לים התיכון. הנקודה הראשונה במסלול היא "אי הצבים", שמטרתו לשמר את אוכלוסיית צבי הביצה. ביום חם תזכו לראות את הצבים מתחממים בשמש בערימה. הנקודה הבאה היא תצפית הקורמורנים, שאינם נמצאים בארץ כעת ולבסוף המסלול מסתיים בתצפית אל הים ולשפך הנחל. בסיום התצפית יש לשוב באותה הדרך חזרה למכונית.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים