על הגובה: מסלולי טיול בפסגות ישראל

לא מעט הרים מתנשאים בארצנו. טיול בהר היא חוויה מיוחדת, על פי רוב רוח נעימה תקבל את פניכם, נוף מרהיב ואווירה מיוחדת. לפניכם מספר מסלולים אל פסגות ההרים וכולם כאן, בישראל.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 19/05/2011

בפסגת החרמון

החרמון הוא כמובן ההר הגבוה ביותר בישראל, פסגתו הגבוהה ביותר נמצאת בשטח סוריה (2814 מ') בעוד ששיא הגובה הישראלי הינו בסביבות 2200 מטר. על החרמון מסומנים מספר מסלולי טיול אשר בטרם תטיילו בהם יש לקבל אישור מן החטיבה (בטלפון 04-6966207). מי שרוצה להגיע אל פסגת החרמון, מוטב שיעלה ברכבל של האתר ויצטרף לטיולים מודרכים שמתקיימים באתר, החל מתחילת חודש יוני.
המסלול המודרך מוביל אל תצפית מרהיבה למרחבי סוריה ורמת הגולן. בנוסף לנוף המרהיב והאוויר הנעים (כדאי להצטייד תמיד בבגדים חמים) בחרמון כעת זה זמן האביב. שפע פריחה מיוחדת ושלל חרקים מעטרים את ההר במגוון צבעים וצורות.
נקודת התחלה וסיום: חניון אתר החרמון, אורך המסלול ומשכו: 2 ק"מ, כשעה וחצי, העלייה על הרכבל בתשלום, הסיור ללא תשלום, לא ניתן להגיע לתצפית באופן עצמאי.
לאלו שרוצים להגיע בימי החורף לכמה ימים, למסלולי טיול ברמת הגולן ולעשות סקי יש אפשרויות לינה רבות. חדרי אירוח וצימרים בחרמון יש בשפע.

בפסגת המירון

הר מירון הוא השני בגובהו בארץ ופסגתו מתנשאת לגובה של 1204 מטר. אל פסגת ההר ממש לא ניתן להעפיל מכיוון שבסיס מודיעין צה"לי יושב במרומיה. אולם, שביל הפסגה המסומן, סובב את פסגת ההר וחושף את המטייל לשפע הנופים הניבטים ממנה.  הים ניבט ממערב, החרמון מתנשא בצפון, רמת הגולן והכינרת מכיוון מזרח ובתווך שפע ירוק גלילי, נעים למראה בכל השנה.
נקודת התחלה וסיום: חניון פסגה (סמוך לבית ספר שדה מירון). אורך המסלול ומשכו: 1.5 ק"מ, כשעה וחצי.

הר רמון- אל תצפית קרני רמון

הר רמון הוא ההר השלישי בגובהו בארץ והגבוה בהרי הנגב. פסגתו המתנשאת לגובה 1035 מטר מתכסה לעיתים נדירות בשלג!. לאחר נפילת מעבורת החלל קולומביה ובתוכה אילן רמון הוקמה בפסגה אנדרטה לזכרו המשקיפה אלו נופי מכתש רמון המזכירים מעט נופי ירח. מנקודת החניה ניתן ללכת בשביל מעגלי ארוך יותר העובר במספר נקודות עניין או ללכת ישירות לאנדרטה בשביל המסומן שחור.
נקודת התחלה וסיום: מגרש חניה לתצפית (מצומת הרוחות נוסעים על כביש 171, אחרי 29 ק"מ, פניה שמאלה לדרך עפר בת 2 ק"מ, הדרך משובשת למדי), אורך המסלול ומשכו: ארוך- 3 ק"מ, כשעה וחצי, קצר: 1.5 ק"מ, כחצי שעה.

הר שלמה

ראשיתו המסלול בטיפוס תלול מעט על שביל המסומן בשחור אל עבר הר יהורם, בהמשך תפגשו בשביל כחול המטפס אל פסגת הר שלמה. ממרום 700 מטר תזכו לתצפית מקסימה לעברן של ארבע מדינות- ישראל, מצרים, ירדן ו.. ערב הסעודית! מהפסגה, השביל יורד בתלילות אל נחל המפלים. כאשר תפגשו בשביל המסומן ירוק הגעתם לנחל נטפים, בנחל זה יש ללכת עד נקודת הסיום.
נקודת התחלה: חניון לילה הר יהורם, נקודת סיום: מפגש הנחלים: רודד- נטפים (שביל מסומן ממחלף איילות), משך המסלול: 8 ק"מ, כ- 7 שעות.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים