אירוח בדליה: חוויה דרוזית אותנטית

אירוח בכפר הדרוזי הממוקם על רכס הכרמל באווירה אותנטית וחמה במתחם הצימרים הירוק והמטופח של משפחת חלבי הותיקה.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 21/05/2013

אין כמו השווקים של הכפר הדרוזי דלית אל כרמל, האוצרות שמוצאים שם, האווירה התוססת, החברית, והנוף הציורי שמתפרץ לים התיכון, תפאורה אותנטית ושמחה שמחממת את הלב. 

אירוח דליה של משפחת חלבי הוא מתחם צימרים מפנק הניצב באחד המקומות היפים באזור: בשכונת הורדים, ששוכנת על רכס הר הכרמל ופונה לשילוב במהפנט בין כחול הים ותכלת השמיים. 

אוירה כפרית בכפר דרוזי אותנטי

אירוח כמו משפחה

האירוח כאן הוא על פי הכנסת האורחים הדרוזית המקובלת, דהיינו: יחס אישי ואווירה משפחתית שאפופים בניחוחות הנפלאים שעולים מהמטבח, זה שלא מפסיק לרקוח מטעמים כאילו כל יום הוא חגיגה.

בלב גינה גדולה ומטופחת מוקפת ברושים גבוהים הוקמו ארבעה צימרים זוגיים וצימרים משפחתיים מרווחים מאוד המשולבים מעץ ואבן, מאובזרים היטב עם מיטב הפינוקים בין אלה זה אמבט ג'קוזי או מסך lcd חדיש, ביחד עם הריהוט הכפרי החמים נוצר שילוב מעניין בין עבר להווה. מאריחי הרצפה ודרך הקירות, הבחירה של פריטי הטקסטיל והגוונים, בחירות המשדרות רוגע ושלווה.

כאן יודעים לארח. נקודה. 

למשפחות עם ילדים או לזוגות בודדים

הצימרים למשפחות מעוצבים בסגנון טבעי עשירים בעצים, מחולקים לחדר להורים וחדר לילדים בגלריה עליונה נפרדת ובשניהם טלוויזיות בכבלים/לווין. ליד מיטת ההורים ניצב ג'קוזי אובאלי, ויש כמובן מטבחון מאובזר, מקלחת ושירותים, הכל נקי ונעים. 

הצימרים הזוגיים מעוצבים בשיק אותנטי בלהט ססגוני עם מיטה זוגית גדולה ומפנקת ולצידה זוג כסאות בריפוד פרחוני עם ג'קוזי מפואר וסביבו נרות ארומאטיים, וילונות בהירים נשפכים במראה קליל ואגרטלי פרחים מביאים את הפסטורליות פנימה. בצימרים מטבח מאובזר היטב בו ניתן להכין אוכל ובגינה הצמודה שולחנות ומושבים, מתקני מנגל, ערסלים לפסק זמן מהשגרה ומתקני שעשועים לילדים שרצים כאן בחופשיות. מי שמחפש להשיל את טרדות היומיום ימצא את מבוקשו בסאונה ממריצה במתחם. 

הצימרים המשפחתיים עם גלריית לינה לילדים

רומנטי גם לזוגות

מה אוכלים ומה עושים בסביבה

ארוחת הבוקר כאן היא פאר היצירה של המטבח הדרוזי: פיתות דרוזיות, לבנה עם זעתר, גבינות, סלטים והכל מתובל היטב וטעים להפליא. 

המיקום של אירוח דליה הוא פנטסטי לבאים מכל הכיוונים, הכפר שוכן סמוך לכביש 6 ומתחם הצימרים ממוקם מרחק קצר מהסמטאות הקצביות והמפורסמות של דלית אל כרמל, אלה שופעות שווקי טקסטיל, גלריות, כלי נחושת וקרמיקה ועוד שלל פריטים צבעוניים בעבודות יד. 

תענוג ללכת כאן בנינוחות ולרכוש דברים יפים הביתה ובין הסמטאות הציוריות תגלו מטעמים נהדרים כמו שמני הזית, הפיתות והלבנה ואסור להחמיץ את הבקלאוות הפריכות שמכינים כאן כמלאכת אומנות בקונדיטוריות השונות. מתיקות שתלווה אתכם הרבה אחרי הביס האחרון.  

ארוחות עשירות ומגוונות

תיירות מקומית

למי שמחפש אתרי תיירות בתוך דלית אל כרמל, המוחרקה הוא מנזר יפהפה שפותח את שעריו בפני הבאים ומרשים באסתטיקה הייחודית שלו. עוד מבנה מעניין בכפר הוא בית לורנס אוליפנט שנבנה בשנת 1882 ובו חיבר מזכירו את נפתלי הרץ אימבר את ההמנון התקווה ובית זה הוא כיום בית יד לבנים לזכרם של החללים הדרוזים. 

בסביבה יש שלל מסלולי טיול בהר הכרמל, בשמורות הטבע, שווייצריה הקטנה לא רחוקה מכאן, חוות הסוסים בבית אורן וטיולי ג'יפים הם בין האטרקציות של האזור. 

לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

תגיות הכרמל

אולי יעניין אתכם גם

מדורים