בין סימטאות צפת: כלייזמרים 2013

לחוויה הזאת לא תוכלו לסרב. בין סמטאותיה הקסומות של צפת, האבנים העתיקות ונוף הגליל הקסום, יתקיים פסטיבל שכולו נשמה- פסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי. 9 במות, שפע של נגנים מהארץ ומהעולם, כיתות אמן ובמת ילדים. צלילים של קודש

writer
רוני ארקוש תאריך פרסום: 17/07/2013

האווירה בין הסמטאות

אם תעצמו עיניים ותדמיינו את הגליל, סביר שבין היתר יעלה בכם דימוי שלו כאיזור שקט ונינוח, אולם מסתבר, כי הוא יכול לשמש גם קרקע פורייה למופעים ייחודיים ופסטיבלים מלהיבים. אחת הדוגמאות המובהקות לכך הוא פסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי, אשר מתקיים מדי שנה בעיר צפת וייערך השנה בתאריכים 6-8 באוגוסט. גם הפעם, בשנתו ה-26, יוכל קהל המבקרים ליהנות ממגוון עצום של נגנים והרכבים מהארץ ומהעולם, אליהם הכניסה חופשית.

חבורה של נגנים

משב הרוח של צפת ילווה בצלילים של מוזיקת נשמה יהודית, שתרחף ב-9 במות שונות של מופעים.וביניהם מופע הוקרה של מיטב האמנים לכבוד אמן הכליזמר, נגן הקלרינט הוותיק, מוסה ברלין לרגל יום הולדתו ה-75. את הפסטיבל, סמל ותיק לעיר צפת ואירוע מכונן שמחדש עצמו מדי שנה, ינהל האמן אייל שילוח, אשר מוביל את פרויקט 'צפת עיר מנגנת' ופועל בה מזה מספר שנים. לצידו בהובלת הפסטיבל נמצא יגאל שטרית, יו"ר הפסטיבל. 

ניגון וחוויה לכל המשפחה

ולמקרה שתהיתם מה הילדים יעשו בזמן הזה, מציע הפסטיבל במה שתפעל בשעות אחר הצהריים המיועדת במיוחד לילדים. עבור מי מכם שלא מסתפק בחוש השמיעה יוקרנו מופעים אורקוליים. אם מתחשק לכם קצת להרחיב אופקים, יתקיימו במהלכו של הפסטיבל שלל אירועים יחודיים כמו סדנאות וסיורים בזיקה לעיר הקדושה ולהווי הפסטיבל. בהמשך החודש, בתאריכים 11-14 לאוגוסט יתקיימו בצפת כיתות אמן. הכיתות מהוות הזדמנות למפגש מפרה ומעורר השראה בין  קולות צעירים וותיקים. אלתורים, החלפת סגנונות והרבה יצירה משותפת ודיאלוג אינסטרומנטלי צפויים להתרחש בכיתות האמן. נגנים בקנה מידה בינלאומי כמו דניאל זמיר, פרנק לונדון, פיט רושפסקי ועוד ינחו את הכיתות. מקלרינט, דרך אקורדיון ועד לקונטרבס – כל אוזן תוכל למצוא את מבוקשה. השנה, הדגש ניתן על פיתוח יצירה מקורית, אלתור והבעה אישית והתוצאה בטוח תהיה מפתיעה ומרגשת. מדי ערב יתקיים ג'ם סשן באודיטוריום של הפקולטה לרפואה בגליל, בו תוכלו להתוודע לניגונים חסידיים, צלילים בלקנים וצוענים ועוד. 

לכל המשפחה

אז מי ישתתף השנה בפסטיבל?

מהארץ ומכל העולם, עשרות אמנים והרכבים מוזיקלים יופיעו בפסטיבל. בניהם עמיר בניון, אברהם טל, יונתן רזאל, אהרון רזאל, דניאל זמיר, נשות חווה, מוסה ברלין, אייל שילוח, אייל סלע, חיליק פרנק ולהקת הלב והמעיין, להקת הfountainheads  של מדרשת עין פרת, הפייטן ליאור אלמליח, איתי פרל, להקת לכתחילה, עימד דלאל, ישראל זוהר, גבריאל שורקי, סימפלי צפת, אמנים בינלאומיים זוכי פרסים רבים ביניהם כריסטיאן דויד מברלין, פיט רושפסקי מניו יורק וג’ואל רובין מוירג'יניה ועוד.

עמיר בניון

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים