החורף בישראל: יומן מצולם

החורף בישראל קצר, אם כי נוכחנו לדעת שהוא יכול להיות קשה, אירופאי ולבן אספנו לכם כמה צילומים של רגעי החורף היפים של הטבע, רגעים ללא סופה, גשם או שלג בכמה מקומות מרכזיים פרט לאלה שכוסות לבן.

writer
אורן גבאי גולן תאריך פרסום: 15/12/2013

כמה חיכינו והנה הוא כאן, החורף הגיע! סוף סוף העננות, הקור וכמובן הגשם והשלג שמטפטף על העורף. האקלים של מדינת ישראל הוא מיוחד, נסיעה של מספר שעות תביא אתכם לגובה של 2000 מטר להר החרמון או למקום הנמוך בעולם, ים המלח. השלג שהגיע למחוזותינו מוקדם מהרגיל צבע את החרמון והערים בישראל בלבן.

החרמון: אתר סקי מקומי

החרמון ברגע רגוע אחרי הסערה (צילום אורן גבאי גולן) 

מהחרמון נדרים מעט עד לאגם הגדול של ישראל, הכנרת. שם החורף נראה ומרגיש קצת אחרת ועדיין עם כמות מקומות הלינה הקסומים שפזורים באזור, אפשר לקבל חופשה מול האגם הכי מתוק בישראל.

הכנרת עלתה מפלס

יפה כאן כל השנה (צילום אורן גבאי גולן)

 מבית אלפא ועד נהלל

היעד הבא הוא עמק יזרעאל. העמק מתאפיין באקלים נהדר המאפשר גידולי חקלאות בכל עונות השנה, בעמק תוכלו לטייל באזור חבל התענכים או בגלבוע ולזכות לראות נופים נהדרים של חורף יזרעאלי

 כביש הסרגל ברגע בו נפתחו שערי שמיים (צילום אורן גבאי גולן)

 חיפה: הר מול מפרץ לים התיכון 

העיר חיפה מושפעת מאקלים ייחודי, מצד אחד הר הכרמל עליו היא בנויה משפיע על האוויר והרוחות בעיר ומצד שני, מפרץ חיפה שמקנה לעיר לחות ים תיכונית ואוויר קריר בחורף. בחיפה וסביבתה יש מסלולי טיול רבים, אתרי היסטוריים וכמובן חוף הים עם שקיעות חורף נהדרות.

שקיעה חורפית חיפאית (צילום אורן גבאי גולן)

 תל אביב: צבעים של חורף

בין אם אתם תל אביביים או כאלה שבאים לטייל בתל אביב, אתם יודעים כמה יש לעיר הזאת להציע. בתי הקפה ומסעדות, מוזיאונים ותרבות וכמובן פארקים וטבע שעוטף את העיר בירוק. החורף בעיר מתאפיין בקור וגשמים שלפעמים גורמים לתל אביביים לרצות כבר שיחזור הקיץ.

צבעים של תל אביב החורפית (צילום אורן גבאי גולן)

 חוף שרתון, השמיים כבר לא בצבע המים (צילום אורן גבאי גולן)

 הנגב והערבה: מדבר 365 ימים

הנגב של ישראל מהווה כ-60% משטחה של מדינת ישראל. צורתו של הנגב משולשת ואזוריו מתחלקים לצפון ודרום. האקלים בנגב מגוון ביותר, וככל שמדרימים בנגב מגיעים למדבר היבש של ישראל שמהווה חלק מרצועת המדבריות העולמיות. הנגב גובל ממזרח לאזור הערבה השומם שבשנים האחרונים הפך ליעד תיירותי מבוקש. 

במקומות שאין שטפונות, יבש גם בחורף (צילום אורן גבאי גולן)

נמל ותיירות

את יומן המסע הישראלי נסיים בעיר הכי דרומית של ישראל, אילת. תושביה זוכים לחורף שטוף שמש עם ממטרי גשם מועטים מאוד. העיר אילת מציעה בחורף חופשה רגועה שמזכירה עיירת נופש עם נופים צפון אירופאים אבל עם טוויסט מדברי.

אילת. רוצה להיות עיר הקיט כל השנה, אבל גם כאן קר( צילום אורן גבאי גולן)

 oren gabay golan - אוהב לטייל בארץ ובעולם להכיר תרבויות ופולקלור מקומי, חובב צילומי רחוב ונופים. עוסק בכתיבת תוכן ותוכן שיווקי.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים