facebook instagram tiktok linkedin

נחל אוג - מסלול טיול

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ים המלח
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
נחל אוג הוא מסוג המקומות שגורמים לאנשים לצאת מהבית ולטייל. לא בגלל שהוא מתהדר בנוף עוצר נשימה באופן מיוחד. הנוף אמנם יפה וטוב – בדמות קניון סלעי בלב המדבר – אבל לכאן מגיעים בעיקר בזכות הריגוש. למה ריגוש? אחרי שתהיו תלויים בין שמים לארץ על יתדות הקבועות במפל סלע חלקלק – תבינו.
עונה מומלצת:חורף, אביב, סתיו משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי

נחל אוג שבמדבר יהודה יעניק לכם שעה ארוכה של אדרנלין לכל המשפחה – טיול אל מפלי סלע אימתניים ונהדרים בין ים המלח לירושלים

הגעה: יורדים מירושלים לכיוון ים המלח על כביש מספר 1, ובצומת אלמוג פונים דרומה (ימינה) לכיוון קיבוץ אלמוג. עוד כ-300 מטרים על כביש צר, ומחפשים אחר החניון לצד תחילת המסלול. אופציה בטוחה יותר: ניתן גם לחנות ליד שער הקיבוץ, ולצעוד אל תחילת המסלול כמה מאות מטרים (יש שילוט באזור).

נחל אוג הוא מסוג המקומות שגורמים לאנשים לצאת מהבית ולטייל. לא בגלל שהוא מתהדר בנוף עוצר נשימה באופן מיוחד. הנוף אמנם יפה וטוב – בדמות קניון סלעי בלב המדבר – אבל לכאן מגיעים בעיקר בזכות הריגוש. למה ריגוש? אחרי שתהיו תלויים בין שמים לארץ על יתדות הקבועות במפל סלע חלקלק – תבינו. 

נחל אוג | צילם: איל שפירא

אבל נתחיל בהערה חשובה: בימים יפים, עלולים להיווצר בנחל פקקי תנועה של מטיילים. לכן, מומלץ להגיע מוקדם מאוד בבוקר, או פשוט לבוא בימי חול – וכך לזכות בחוויה אינטימית ושקטה.

נחל אוג הוא אחד היפים מסוגו במדבר יהודה, בזכות העובדה שרובו מתאפיין בקניון עמוק וצר. אורכו כ-30 קילומטרים, הוא מתחיל באזור הר הצופים ומסתיים באופן מעט פחות דרמטי, בעת שהוא מגיע אל חופי ים המלח. בטיול שלכם תיחשפו לאחד הקטעים היפים והעמוקים שלו. אלו, אגב, מוצלים היטב גם בימים שבהם השמש קופחת. 

ועוד עניין קטן לפני שמתחילים בצעדה: שם הנחל נובע מצמחי האוג – שיחים חובבי מדבר המאפיינים חלק מקטעי הנחל (לא באזור שבו תטיילו היום).

מגיעים אל תחילת המסלול ומחפשים אחר סימון השבילים בצבע הכחול. תחילת ההליכה לא מעידה על ההמשך – זוהי צעידה באמצע שומקום צחיח, למשך כחצי שעה, באיזי. מסביב תבחינו בגבעות נמוכות, ובערוץ הנחל המתקרב אליכם ומתגלה במלוא אונו בבת אחת. 

נחל אוג | צילם: איל שפירא

כ-1.2 ק"מ מתחילת ההליכה, מגיעים כאמור לערוץ, שירמוז לכם לפנות מזרחה (שמאלה). עזבו את הסימון הכחול, ומרגע זה היצמדו לסימון השבילים הירוק. תוך כדי הליכה, הופכים קירות הקניון הבהירים להיות גבוהים יותר ויותר, ויוצרים אווירה מיוחדת של ניתוק מבורך מהעולם החיצון. בהמשך, גובהם יגיעו לעשרות מטרים מעל ראשיכם.

ואז מגיע מפל הסלע הראשון של נחל אוג. מדובר למעשה ברמז לעתיד לבוא: זהו בסך הכל מפלון נמוך יחסית – 3-4 מטר בלבד. יתדות מתכת הקבועות בו יסייעו לכם לרדת בבטחה ולהמשיך במעמקי הקניון, לצד שיחי צלף וציפורים שחורות וצייצניות במיוחד, העונות לשם טריסטרמית. 

נחל אוג | צילם: איל שפירא

המפל השני של נחל אוג הוא כבר מפל עם כבוד, מהסוג שלא מיועד לסובלים מפחד גבהים. כעת הגובה מכפיל את עצמו: כשבעה מטר. אם אתם מטיילים עם ילדים, חשוב מאוד שיימצא מבוגר הן בחלק העליון של המפל, הן בחלק התחתון, והן בחלק האמצעי, שבו הוא ימתין להם וישלח אותם בזהירות מטה. במילים אחרות: שני מבוגרים בטיול הם מעט מדי, עבור ילדים קטנים.

אחרי שחולפים (בצווחות של עונג) על פני מכשול טבעי זה, מגיעים אל המפל בה"א הידיעה – המפל השלישי, שגובהו עשרה מטרים (!). הקטע הזה ממזג כיף גדול, פחד גדול וכל מה שביניהם. פשוט נהדר!

נחל אוג | צילם: איל שפירא

אם יש פקקי תנועה בנחל אוג, הם יהיו בדיוק פה, כי מספיק שמטייל אחד ייתקע לרגע בין שמים וארץ – כדי ליצור עומס. מצד שני, אז מה? שעה קלה של המתנה נינוחה בעומק קניון מדברי תעשה לכם רק טוב. באחריות. 

לאחר שצולחים את המפל השלישי, נפתח לרוחב ערוצו של נחל אוג, והקניון מתפוגג אט-אט מאחור. כעת שימו לב היטב לפיצול השבילים הקרוב (שנוטה להיות מעט נסתר). ברגע שתפגשו בו, פנו לכיוון צפון (שמאל), ועלו על שביל בסימון אדום, שיחזיר אתכם אל נקודת ההתחלה.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
בצל התמר בצל התמר
אירוח כפרי במדבר מתחת לצל התמר נאות הכיכר 053-9366908
חדרי אירוח נווה זוהר חדרי אירוח נווה זוהר
יחידות אירוח על חוף ים המלח נווה זוהר 053-7104256
שירת התמר שירת התמר
חופשה ביורט, חוויה של חיבור לטבע באווירה פסטורלית פצאל 053-9370115
צימר דארי צימר דארי
חופשה שקטה באווירה מדברית עין תמר 053-6130706
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס