facebook instagram tiktok linkedin

היסטוריה תל אביב ההיסטורית

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
מסע בזמן אל ימיה הנאיביים וגדושי הסיפורים המפתיעים של העיר העברית הראשונה. מומלץ בעיקר כטיול ערב רומנטי ונינוח
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי נגיש לעגלות ילדים טיול לילי טיול רומנטי טיולי שקיעה

הגעה - תחילת וסיום המסלול - ב"אנדרטת המייסדים", במפגש הרחובות שדרות רוטשילד ונחלת בנימין.

 

 תל אביב | צלם: איל שפירא

נכון, יחסית לכמה מערי הארץ הקשישות וכבדות הראש, תל אביב היא פעוטה אמיתית. איזו היסטוריה כבר יש לתל אביב להציע? אך מאחר שהיסטוריה היא עניין יחסי, תתפלאו לגלות כי בין רחובותיה המוכרים לעייפה של העיר העברית הראשונה, חבויים סיפורים מרתקים - והרבה (עוד סיבה טובה לקרוא על האתרים השונים עוד לפני שתגיעו אליהם).

תל אביב - ההיסטוריה מתחילה ביפו

אבל לפני הכל, רקע קצרצר: יפו של שלהי המאה ה-19 הפכה להיות בלתי נסבלת עבור יהודי העיר: עמוסה, צפופה וגם יקרה, בכל הקשור לשכר הדירות. זה היה הרקע להחלטה על הקמת אחוזת בית - ישוב שישכון מצפון לה. בפרוטוקול של אגודת אחוזת בית נכתב בשנת 1906 כי המטרה היא "לייסד מרכז עירוני עברי במקום טוב לבריאות ומסודר יפה, תחת הרפש והחלאה של חוצות יפו". קשה להאמין שכיום מישהו היה כותב כך בפרוטוקול רשמי.

60 חברי האגודה התייעצו באשר לשם העיר החדשה, ובין שלל השמות עלו רעיונות שונים ומשונים, בהם שאננה, יפהפיה, נוה יפו, אביבה ועוד. ומדוע דווקא תל אביב? היה זה תרגום שמו של הספר "אלטנוילנד", פרי עטו של בנימין זאב הרצל.

כיאה לרקע זה, תחילת המסלול היא במקום המכונה "אנדרטת המייסדים", שהוקמה כאן בשנת 1951. אינספור פעמים חלפתם על פניה, אבל האם עצרתם פעם לבדוק אותה מקרוב? אם תתקרבו, תגלו תבליטים המספרים את סיפורה של העיר – ימי הקמתה, מבניה הראשונים, שמות המייסדים ועוד. מאנדרטה זו צעדו רגע וחצי לכיוון מערב, אל מבנה מספר 16. בניין זה, שהוקם ב-1910, ראה לא מעט בחייו. כאן הונצחו בתצלום רגעי הגרלת מגרשי אחוזת בית וכאן גרו צינה ומאיר דיזנגוף, ראש העיר הראשון. אבל המבנה הזה זכה לתהילת עולם בזכות העובדה שבו מועצת העם כונסה, ביום שישי, ה'' באייר תש"ח, כאשר בשיא האירוע הכריז בן-גוריון על הקמת המדינה. בניין צנוע, עבר מפואר.

בחורף 2012 נסגר המוזיאון שפעל פה, ולכם לא נותר אלא להמשיך מערבה, עד למפגש של שדרות רוטשילד עם רחוב הרצל. כאן, במקום הנוטה להיות שוקק במיוחד בשעות הלילה, ניצב ב-1908 פנס הרחוב הלוקס הראשון של תל אביב.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
דירת נופש ליד הילטון דירת נופש ליד הילטון
חופשה אורבנית בדירת נופש מקסימה עם אווירה פסטורלית תל אביב 053-9425235
מלון בראון ברוט מלונות בראון מלון בראון ברוט מלונות בראון
מלון מדהים מול הים הכחול תל אביב
לייטהאוס תל אביב מלונות בראון לייטהאוס תל אביב מלונות בראון
מלון מפנק מול גלי הים! תל אביב
מלון מיאמי ביץ' תל אביב מלון מיאמי ביץ' תל אביב
חופשה בלתי נשכחת על טיילת תל אביב ובמלון מעוצב! תל אביב 053-9378088
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס