לימן: נופש רגוע בגליל המערבי

ממלכת אירוח מפנקת, שפע של נופים ואווירת חופש אמיתי, פרחים עונתיים סביב, קולינריה ברמה גבוהה ושפע אטרקציות העוטפות את האיזור. לימן - חופשה באווירה כפרית של ממש.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 17/03/2016

לימן הוא יישוב קסום בגליל המערבי שהפך במרוצת השנים לממלכת אירוח מפנקת בזכות הצימרים בלימן, מלונות הבוטיק בלימן, וילות הנופש, מסעדות איכותיות, פעילויות מרגשות והכל עטוף בתפאורה מהפנטת של מרחבים ירוקים וגישה מהירה לפנינות תיירותיות אהובות דוגמת ראש הנקרה וחוף אכזיב וכמובן שמורת לימן, שפורחת מסחלבים וצבעונים ססגוניים. לימן הוא שם נרדף לחופש איכותי וכדי שתוכלו לתכנן לעצמכם נופש מענג מכל הבחינות בלימן, בין אם הגעתם בזוג או בהרכב משפחתי, הכנו עבורכם מדריך הכרות עם לימן והסביבה – כל האפשרויות הבולטות לבילויים ואקשן וכמובן סגנונות אירוח מובילים. 

אטרקציות קרובות ללימן

לימן מהווה נקודת זינוק לחופשה בסטייל המבוקש: בין אם ברצונכם בפעילויות גדושות אדרנלין ובין אם אתם מחפשים דרכים יצירתיות ומקוריות לתור את המקומות היפים הסובבים את לימן. 

ירוק ופורח סביב לימן, צילום רועי קופרמן

ליהנות תוך כדי תנועה

רכיבה על אופניים הם בין הפעילויות המועדפות על נופשים רבים שמגיעים ללימן ותוכלו באמצעות אופני ארד או לאופן בטבע, לשכור אופניים או להצטרף לטיול רכיבה מאורגן בשדות, בנחלים ובחופים המסנוורים של הגליל המערבי, לעצור בנקודות תצפית מומלצות כמו טיילת נהריה, עמק גורן ומבצר יחיעם. 

אם אתם מעדיפים לצאת לטיול הרפתקני, תוכלו לבחור באפשרות של נסיעה בטרקטורונים או ברייזרים דרך "רייזרים וקרטינג בגליל" במעלות תרשיחא או "טרקטורוני הצפון" או "טרקטורונים בין נחלים" שניהם מיערה.

על הכוונת: טיולי שטח עם הרבה אקשן בין אתרים כמו חורבת עקודים בו שרידים מהתקופה הביזנטית, מערת קשת היפהפייה, נחל בצת ועוד. 

אין כמו לשלב טיול אופניים בחופשה (בתמונה: אופניים מאחוזת משכית)

דוהרים במרחבים

סביב לימן תגלו שלל חוות סוסים שיציעו לכם הכרות מרתקת עם הסוסים וגם כמובן טיולי רכיבה פרטיים או קבוצתיים, תוך הגעה לראשי הרים דרך שבילים מסתוריים. כך למשל, סוסים וריינג'ר בכליל מציעים לכם טיולי רכיבה וגם בחוות כברית סוסים בכברי תוכלו להתנסות בסיורי רכיבה כולל טיולי רכיבה רומנטיים לאור שקיעה. חוות מונפורטויטו בגורן אף היא מארגנת טיולי רכיבה לילדים ולמבוגרים. 

חזרה במנהרת הזמן

האזורים הכפריים של הגליל המערבי ממזגים בין עבר להווה מאתרי עתיקות ואוצרות ארכיאולוגיים דרך בנייה ותיקה המתמזגת עם בנייה מודרנית חדשה. אתר היסטורי מעניין שיחשוף בפניכם את אורחות החיים בגליל בעבר הוא אוצרות בחומה הממוקם בעכו העתיקה ומציג פריטים מסורתיים, עבודות יד, רהיטים ואביזרים של פעם כמו עששיות, מנעולים, פעמונים, בגדים מסורתיים, כלי אוכל, תצוגה של שוק מהמאה ה-19 ובמהלך הסיור המרתק תלמדו על עבודות מלאכה שונות ועל מסורת של בני עדות שונות. 

שילוב תרבויות גם בצימרים (בתמונה: ביקתפוז)

מסע בנקרות הקסומות

מרחק קצר מאוד מלימן מחכה לכם אתר ראש הנקרה המרהיב בו תוכלו לנסוע ברכבל תלול ולהרגיש שאתם בין שמיים לים ולסייר בנקרות המפוסלות ועוצרות הנשימה ביופיין – תופעה גיאולוגית יוצאת דופן (למי שמעוניין, ניתן גם לצאת לסיור מודרך ומהפנט בנקרות בתיאום מראש ובקבוצה בלבד בשעות החשיכה). במקום גם מיצג אור קולי החצוב בסלע שימחיש לכם את חציבת המנהרות וכן אפשרות להעצים את הריגוש וקרוב למקום לצאת לשיט קייקים דרך "קייקי ראש הנקרה". תוך כדי חתירה נמרצת, תוכלו ליהנות מהנוף המרהיב. 

הטיילת של ראש הנקרה

חגיגה קולינרית

לימן הוא מושב של החיים הטובים ובין אטרקציה לאטרקציה, אתם מוזמנים לגרות את בלוטות הטעם באחת המסעדות באזור. מיכאל הוא ביסטר

אולי יעניין אתכם גם

מדורים