גורן: יעד מבוקש לחופשה ישראלית

נופים מרהיבים, אטרקציות קרובות, מסלולי טיול עם מים, צימרים מפנקים וקולינריה גלילית משובחת. היישוב גורן הוא ללא ספק אחד המקומות האטרקטיביים לחופשה ישראלית מוצלחת.

writer
שרון דרורי תאריך פרסום: 28/08/2017

מושב גורן בגליל המערבי הפך במרוצת השנים לממלכת צימרים. הישוב עטוף שדות ירוקים, מטעים וחורש טבעי המעניקים את תחושת השלווה המבוקשת לחופשה ותורם למעמדו כיעד מבוקש למטיילים. מיקומו הנחשק בגובה 340 מטרים מעל פני הים, מרחק קצר מפארק גורן השוכן בראש מצוק ומתפרס על פני 30,000 דונמים ממנו ניתן לצאת לעבר נחל כזיב ומבצר מונפור. לא משנה מתי תגיעו לכאן, תגלו פריחה ססגונית או יופי טבעי במלוא הדרו. 

האווירה הגלילית הרגועה נשמרת במושב עצמו: מקום מטופח של מרבדי דשא מוריקים ואוסף של בקתות עץ וצימרים בגורן עם נקודות תצפית מסנוורות לעבר הנוף המהפנט שנשקף מגורן. בסביבה מבחר מסלולים וגם אטרקציות למשפחה האנרגטית וכן מסעדות במגוון סגנונות. 

עם מקל או תרמיל: טיולים ליד גורן

פארק גורן הוא כאמור גולת הכותרת של האזור. בפארק מבחר מסלולי טיול שעוברים בצל חורש טבעי, שרידים ובריכות צלולות. מי שמגיע לכאן לא ירצה לפספס את מבצר מונפור, שריד צלבני מרשים במיוחד הצופה לנחל כזיב. אם אתם מחפשים הליכה מרעננת במים, במיוחד בימים החמים, כדאי להגיע לנחל כזיב, הגדול מבין נחלי הגליל המערבי. ההליכה לאורך או בנחל עצמו מוקפת בעצים כמו קטלב ואלון מצוי וניתן לבחור בין מסלולים פשוטים משפחתיים, ביניהם מסלול מעגלי למסלול מורכב יותר המתאים למיטיבי לכת. בכל מקרה, כדאי להביא בגד ים כדי לשכשך רגליים. 

נחל כזיב למטיילים

טיולים מומלצים נוספים בסביבת צימרים בגורן הם נחל שרך ונחל בצת -שמורת טבע יפהפייה והנחל הצפוני ביותר בארץ, הוא מסלול מוצל נוסף המשלב הליכה מהנה במים. 

מי שמחפש הליכה קלילה יחסית מול תפאורה עוצרת נשימה, ינווט דרכו לעבר מערת קשת ממנה נשקפים לתפארת יישובי הגליל ובימים בהם הראות טובה, אפשר לראות עד רכס הכרמל.

נחל בצת

באקסטרים: אטרקציות בגורן והסביבה

גורן הוא לוקיישן מצוין לחובבי האקשן הכולל מתחם פיינטבול מושקע, לוחמת כדורי צבע. היכונו למגוון משחקים מ"נטרל את הפצצה" ועד "גנוב את האוצר", פעילות קרבית לילדים ואפילו מטווחי פיינטבול ליליים. חוות מונפורטויטו היא אטרקציה פופולארית נוספת בפארק גורן המציעה שלל פעילויות, ביניהן רכיבה על סוסים ביערות, טיולי טרקטורונים וריינג'רים, פינת חי ועוד והכל באתר תיירות בליבו של יער אלונים עתיק. 

פיינטבול גורן

קולינריה מקומית: מסעדות בסביבת גורן

לא תישארו רעבים לרגע. החוויה הקולינרית באזור גורן מגוונת להפליא וקולעת לכל חך מבשרים עסיסיים ועד ביסטרו אופנתי. אם חשקה נפשכם במסעדה גלילית אינטימית, תוכלו לסעוד בביסטרו 899 בקיבוץ אילון. התפריט משתנה מעת לעתה וכולל מבחר מנות דוגמת סלק ולאבנה, עוף מעושן, קורנביף צלוי, לזניה, קציצות דגים ועוד במרחב נעים ומואר. מסעדה מומלצת נוספת באזור היא סטקייה בכפר אשר ביערה, מסעדת גריל שף כשרה למהדרין. יש כאן עסקיות ומבחר מנות לחובבי הבשרים כמו אנטריקוט, פריים ריב, פילה בקר, צלעות טלה לצד שלל דגים וגם מנות צמחוניות וקינוחים.

קולינריה מקומית משובחת

היכן מתארחים בגורן? 

צימרים בגורן משלבים בין הנוף הגלילי לחוויית אירוח מסוגננת ועתירת פינוקים. בגורן תגלו שפע של צימרים.

חלום בגליל הן סוויטות עץ אקסקלוסיביות עם מרפסת פרטית המחולקות לבקתות זוגיות ובקתות משפחתיות. המתחם כולל בריכת שחייה וחדר אוכל מרווח להתכנסות משפחתית.

כינור דוד הן סוויטות יוקרה חלומיות, לכל סוויטה בריכה מעוצבת וחלון פנורמי המשקיף לבריכה. הסוויטות כוללות ג'קוזי, מטבחון מצויד וחדר נוסף עם מיטה זוגית והכל תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר.

בבקתות בצל הגפן בגורן תיהנו מבקתות מאובזרות היטב טובלות בירוק במתחם הכולל בריכת ש

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים