מה עם קצת חול

רק חול וחול, בים או בדיונות, זה ממש לא משנה העיקר להתפלש, להתגלגל והתלכלך וליהנות. ריכזנו לכם כמה חופים נהדרים בהם תוכלו ליהנות עם הילדים או לבד.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 07/04/2010

אז אם כבר חול, ואם כבר חם, למה לא לנצל את העובדה וללכת לים? כן, נכון אני לא מגלה את אמריקה. הרי כמעט כל עם ישראל וחבריו פוקדים את חופי הים באזור המרכז שנייה אחרי שהחזאים מודיעים על בוא השרב. לעומת זאת, יש מספר חופים נהדרים שמסתתרים מתחת לאף שלנו, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, שיאפשרו למשפחות בעלות ילדים לתת לקטנטנים להתפלש בדיונות חול נהדרות. לחילופין, אם אין לכם ילדים, תוכלו סתם לטייל בהם וליהנות ממחזות מרהיבים של שקיעה בחופי הים התיכון.

חוף פלמחים

אמנם יחסית לחופים "הנסתרים" שיוזכרו כאן החוף הזה מעט יותר מוכר, אבל לא הרבה שמים לב לעובדה שאפשר למצוא בו את דיונות החול הלבן האחרונות שנותרו בארץ. מביני דבר אפילו מהללים את החוף הזה, שנמצא דרומית לראשון לציון, ומכנים אותו כחוף היפה ביותר בארץ, אולם ליבי שמור לאחד אחר. מלבד משחקים בחול תוכלו להריץ כאן את הקטנטנים בחיפוש אחר מיני צדפים, שכן יש כאן לא מעט סוגים ומינים.

למתקדמים, אפשר לבקר במוזיאון "בית מרים" – מוזיאון לארכיאולוגיה ואקולוגיה ימית ששוכן ממש על המצוק ומשקיף אל עבר החוף. המוזיאון מרכז בתוכו אוצרות רבים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות באזור, מנחל שורק ועד יבנה. כך מרוויחים גם מבט מרהיב אל עבר ההיסטוריה, וגם שיעור חינוכי לילדים שילמדו קצת על האופן שבו נראתה ההתיישבות באזור בימי קדם.

חוף השרון

מאחורי שפיים מסתתרת לה רצועת חוף הנמצאת תחת רכס הכורכר, מבין האחרונות ששרדו את תנופת הבנייה לאורך קו החוף באזור. במסגרת מאמצי השימור הכריזה רשות הטבע והגנים על האתר כעל גן לאומי והכשירה בו מסלול טיול מעגלי שייקח אתכם דרך כל הנוף. בנוסף, היא הביאה לכאן צבאים שמשוטטים באופן חופשי בפארק (אל חשש, הם מאחורי גדר). ילדים טובים במיוחד שישמרו על השקט גם יזכו לראות אותם – אבל נא לשמור עליהם, ולא לתת להם להאכיל את הצבאים.

המסלול מתחיל כמאתיים מטרים מחוף הים, ועובר גם לאורך רצועת החוף, אבל אל תמהרו להיכנס לים כי אין כאן לא פיקוח ולא הצלה, כך שהרחצה בחוף מסוכנת, כל שכן לילדים. אם בכל זאת מתחשק לכם מים, קפצו לפארק המים הסמוך. אורכו של המסלול משתנה בהתאם לרמת החשק שלכם והוא יכול להימשך עשרים דקות או שעה וחצי, אם תבחרו לטייל בכל הגן.

חוף מכמורת

והנה הגענו לחוף האהוב עלי, ואני מאמין שלא רק עלי, והוא חופה של מכמורת.  מלמד הצימר המושלם על הים, מה שהופך אותו לכזה הוא שילוב מושלם בין חול נעים שמלטף את הרגליים לבין ים שאינו סוער מדי בשל הסלעים ששוברים את הגלים. תאמינו או לא, אבל החוף הזה אפילו יותר מרהיב בימים גשומים, בהם ניתן לשבת עם כוס תה או קפה במסעדה המשקיפה על הים, ופשוט ליהנות מהמחזה.

החוף לא סודי, אבל גולת הכותרת מסתתרת מרחק דקות הליכה משם, והיא המעגן שבו ניתן לתפוש כמעט כל יום ילדים, בני נוער ובוגרים רבים עוסקים בפעילות ימית הכוללת מפרשיות, גלשני רוח או סתם סירות חתירה. תודו שזה מראה יפהפה שעוזר, לפחות לרגע קט, לזכור שאנחנו לא לגמרי אפריקה ושבורכנו גם בחופים מדהימים ממש כמו מדינות ים-תיכוניות אחרות כמו איטליה או יוון.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים