יומהולדת לקיבוץ, כולכם מוזמנים

במסגרת חגיגות מאה שנה לקיבוץ ובשיתוף התנועה הקיבוצית, הקיבוצים פותחים את שערם ומזמינים אתכם לסופ"ש נוסף עם מגוון ארועים. אז מי שעדיין לא הספיק להכיר את הקיבוץ וללמוד על תרומתו לחברה לאורך השנים, כולכם מוזמנים.

writer
עידית אייל צילום: קיבוץ עין שמר תאריך פרסום: 06/06/2010

חגיגות ימי הולדת הן תמיד דבר כיפי, על אחת כמה וכמה כשמדובר ביום הולדת של ארגון או מוסד גדול, ובמיוחד אם מדובר בחגיגות של תאריכים עגולים. למשל, חגיגות מאה השנים לקיבוץ, שמהוות הזדמנות מושלמת עבור קיבוצים שונים ברחבי הארץ לפתוח את שעריהם בפני הציבור הרחב, ולהזמין את כולם לסופי שבוע של כיף, למידה ונוסטלגיה.

מאז ועד היום

הכל התחיל לפני מאה שנים, בשנת 1910, כאשר קומץ של גברים ונשים אמיצים וחלוצים התיישבו בעמק הירדן מדרום לכינרת והקימו כנגד כל הסיכויים התיישבות סוציאליסטית, שלימים הפכה לקיבוץ דגניה, הוא הקיבוץ הראשון. מאז קמו ברחבי הארץ מאות קיבוצים, ולמרות קשיים כלכליים שהביאו להפרטה חלקית או מלאה של רבים מהקיבוצים, מידי פעם עדיין מוקמים קיבוצים חדשים על ידי אנשים אידיאליסטיים המצדדים באורח החיים השיתופי, הייחודי והציוני הזה.

איך חוגגים?

את מאה שנות הקיבוץ הסוערות והמלהיבות חוגגים בכך שהקיבוצים פותחים את שעריהם לקהל הרחב ומזמינים לבקר במרכזי פעילות ואטרקציה בהם, ללא תשלום או בתשלום סמלי בלבד, בסופ"שים של 4-5.6 ו-11-12.6 (לחלק נכבד מהאתרים ניתן להגיע גם בכל יתר ימות השבוע והשנה). כל זאת, במטרה לקרב את ליבו של הציבור הישראלי לתרבות הקיבוצית, לערכיה, ולאופן המשמעותי שבו תרמו הקיבוצים לאורך כל שנות קיומם לבטחון המדינה, למורשתה ולהתפתחותה.

קצרה היריעה מלהכיל את כל האירועים המרתקים והחווייתיים שמציעים הקיבוצים לרגל החגיגות הללו, אולם אספנו עבורכם כמה אירועים מדליקים במיוחד שכדאי לפקוד. בכל מקרה, ניתן לברר פרטים נוספים ולגלות על עוד אירועים ופעילויות בדף הפייסבוק של חגיגות "מאה שנה לקיבוץ" (https://www.facebook.com/sofash.kibutz?ref=ts#!/sofash.kibutz?v=wall&ref=ts) , ולבוא לבקר בקיבוצים בכל רחבי הארץ.

עין שמר – מוזיאון החצר הישנה

מה בתוכנית? ביקור במוזיאון הממוקם בחצר המקורית של הקיבוץ, אשר הוקם בשנת 1927. בין היתר תמצאו במקום שחזורים של חדר האוכל, בית הילדים, כלים חקלאיים ועוד, וכן תצוגה אורקולית מרתקת הכוללת ראיונות עם חברי קיבוץ ותיקים וחומר דוקומנטרי שערכו לא יסולא בפז. בנוסף מתקיימות במקום הפעלות לילדים כגון אפיית לחמניות ונסיעה על טרקטור. 
איפה? קיבוץ עין שמר, ליד פרדס חנה. מתי כדאי להגיע? ימי שבת, 10:00-15:00.  לפרטים נוספים: 04-6374327, [email protected]

קיבןץ גבולות – המצפה הראשון בנגב

מה בתוכנית? במקום נמצאת החצר המקורית שהמבנים בה עשויים מחומר מיוחד בשם "אדובה", לבנים עשויות אדמת לס מקומית. בתיאום מראש ניתן לקבל סיור מודרך בחצר וללמוד על ההיסטוריה  המרתקת שלה (כולל התמודדות עם בעיית המים, יחסי השכנים עם הבדואים, הקמת בית חולים תת קרקעי ועוד). כמו כן ניתן לתאם אירוח בסגנון בדואי, הפעלות לילדים כמו בנייה ב"אדובה" ומופעי תיאטרון ותלבושות, ואפילו הפעלות ליליות מיוחדות.
איפה? קיבוץ גבולות, חבל הבשור מתי כדאי להגיע? א-ה 09:00-15:00, ערב שבת וחג 09:00-13:00, שבתות וחגים 10:00-16:00.  לפרטים נוספים ותיאומי הדרכה: 08-9983195, 054-7919043.

חצר תל חי – אגדה ציונית

מה בתוכנית? סיור מודרך בחצר שהפכה לסמל של הגנת הגבולות ובטחון המולדת, לאור סיפורו של יוסף טרומפלדור ועמיתיו במאבק ההתיישבות הציוני, כולל ביקור באנדרטת "האריה השואג" המפורסמת. בין היתר תמצאו במקום מיצגים מרהיבים וחדישים, פעילויות לכל המשפחה כמו תצלום בבגדי חלוצי ההתיישבות, וגם טיול לילי לאור עששיות (בתיאום מראש).
איפה? קיבוץ תל חי, גליל עליון.  מתי כדאי להגיע? א-ה 09:30-14:00 (הדרכות החל מ-09:30 בכל שעה וחצי), שישי-שבת 10:00-12:00 (הדרכות החל מ-10:00 בכל שעה עגולה). 20% הנחה בסופ"שים המיועדים לחגיגות מאה שנה לקיבוץ.
לפרטים נוספים: 04-6951333, סילבי.

נאחל לכם לבקר בקיבוצים, ליהנות וללמוד, ולקיבוצים נאחל מזל טוב ושיזכו לעוד שנים רבות וטובות של עשייה ציונית מבורכת.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים