facebook instagram tiktok linkedin

מסלול אופניים אל מול נוף משגע

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
רמת הגולן
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
טיול אופניים לחובבי נופים וטבע ישראלי
דרגת קושי:קל עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה מסלול מעגלי טיולי פריחה

נתחיל בצומת מעלה גמלא (1), שם נפנה מערבה וניסע בדרך סלולה עוד כ-300 מטרים. בגמר הכביש נפנה צפונה בדרך עפר אבנונית (2) שאותה מכנים התושבים המקומיים בשם היומרני "הדרך הרומית".

לאחר נסיעה צפונה לאורך כ-5.2 ק"מ, מפנה אותנו שילוט האופניים שמאלה (3) רוכבי האופניים המיוזעים מוזמנים להתעלם מעט מן השילוט, ולהמשיך עוד כ-200 מטרים צפונה כדי להשתכשך במימי הערוץ הידוע בשמו הרומנטי "זאכי 2" (4). לאחר הרחצה נשוב 200 מטרים לאחור (3), ונמשיך מערבה בדרכי העפר החוצות את שטחי המטעים של רמות - גן עדן ובו מטעים של עצי מנגו, בננות, ליצ'י ודקלים. החקלאים יודו לנו אם נשאיר את הפרי על העצים.

טיול אופניים חוויתי

נמשיך עוד קילומטר אחד מערבה, עד לצומת t. סטייה קצרה ימינה תביא אותנו אל הלגונות של הזאכי (6). כאן כבר המים עמוקים יותר ויש בכוחם כדי להסביר את חשיבותה של שמורת בית ציידה, ארץ עשירה בצמחי מים. נשוב בחזרה אל נתיב האופניים, שיוליך אותנו עקלקלות דרומה, אל לגונת המג'רסה (7), הקולטת אליה את מי נחל דליות. אפשר לנטוש את האופניים לשעה קלה בצל עצי האקליפטוס ולשוטט במעלה הזרם כיף אמיתי לרגליים ולנשמה לה (הטיול במורד הנחל אסור מטעמים של שמירת טבע). מכאן נשוב לרכב באופניים לאורך הגדה הצפונית של המג'רסה. נחצה ערוץ מים קטן (8) ולאחריו ננחת שוב ב"דרך הרומית". שבה כבר נסענו קודם עתה, כל שנותר לעשות הוא לחזור אל צומת מעלה גמלא (1), שם נסיים את הטיול.


*מסלולי הטיול ניתנו באדיבות עמותת התיירות גולן. אין weekend אחראית לבטחונם של הטיילים או לבטיחותם והטיול נעשה על אחריותם בלבד*

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
דבש בגולן דבש בגולן
בקתות עץ כפריות מול נופש מרהיב! מעלה גמלא 053-7102494
נגה אירוח כפרי נגה אירוח כפרי
מרכז צימרים באווירה כפרית אל מול נופי הגולן מעלה גמלא 053-8097068
מעלה השחר מעלה השחר
חופשה זוגית עם הנוף הכי יפה בארץ מעלה גמלא 053-9349521
בפרדס בפרדס
בקתות עץ בלב הפרדס עם ג'קוזי ספא ובריכה מעלה גמלא 053-7931497
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס