facebook instagram tiktok linkedin

הי דרומה לערבה ברכב וברגל בין נופים מדבריים

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ערבה
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
ברכב וברגל בין נופים מדבריים
עונה מומלצת:כל העונות
טיולי מים טיולים לילדים טיולי פריחה טיולי שקיעה

נפתח את הטיול בסיור בגן לאומי תל באר שבע, אליו נגיע מכביש מספר 60, כביש באר שבע-צומת שוקת, פנייה ימינה (דרומה) מעט לפני היישוב עומר. זוהי עירו של אברהם אבינו. בגן נחשפו ושוחזרו ממצאים מתקופת מלכי יהודה ובהם ביצורים, מחסנים, מבני ציבור, מזבח ועוד. ממגדל תצפית שהוקם בגן אפשר להשקיף על בקעת באר שבע ועל מורדות הר חברון. נחזור לבאר שבע ונמשיך בכביש מספר 40 לכיוון שדה בוקר. נפנה למדרשת בן גוריון, ניסע עד לבית ספר שדה ונצעד לראש המצוק לתצפית
נוף לעבר בקעת צין, על מצוקיה הלבנים, צמחייתה המיוחדת ונאות המדבר שבה. נחזור לרכב וניסע עוד כשישה ק"מ עד שלט שיפנה אותנו שמאלה לגן לאומי עין עבדת. זוהי נאת מדבר מיוחדת באפיקו של נחל צין, הנמצאת בקניון עמוק הכלוא בין מצוקים מרשימים. במקום צמחייה ייחודית, כאשר היעלים ובריכות המים הטבעיות משלימות את התמונה.

נחזור לכביש מספר 40 ונמשיך עוד כ- 4 ק"מ עד לכניסה לגן לאומי עבדת. עבדת היא עיר נבטית קדומה, אחת מתחנות המסחר שעל דרך הבשמים הנבטית הקדומה. העיר צופה אל מרחבי הנגב ונותרו בה שרידים של כנסיות ביזנטיות, בית מרחץ, גת, מבני ציבור, מערות קבורה ואפילו שרידי רחובות. נחזור לכביש ונמשיך לכיוון מצפה רמון. לפני שנרד אל המכתש נעצור במרכז המבקרים, שבפאתי העיר. מרכז המבקרים הוא "כרטיס הכניסה" למטיילים בהר הנגב ובמכתש רמון, מעין לשכת מודיעין מודרנית. במרכז נוכל לצפות בסרט על היווצרות המכתש, כאשר תבליט של המכתש ושל הר הנגב ימחיש לנו את מימדיהם ואת המיוחד
בהם. נוכל לבחור מסלול טיול בעזרת מערכת וידאו משוכללת המקרינה סרטים. נחזור למכונית. מכאן עומדת בפנינו שתי אפשרויות. ניתן לבחור בשתיהן אם מאריכים את הטיול מעבר ליום אחד.

מסלול זה נכתב ע"י מרכזי ההדרכה של הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים. כל הזכויות בגין המסלולים שמורות לרשות. - הטיול במסלולים המוצעים מותנה בקיומו של מזג אויר מתאים, בהצטיידות באביזרי הבטיחות המתאימים הנדרשים על פי אופי המסלול והאתרים הכלולים בו, ושמירת כללי הבטיחות.
- על המטייל לנקוט בכל האמצעים הדרושים להבטחת בטחונם ובטיחותם של המטיילים, ובכל מקרה, אין הרשות ו/או weekend אחראים לבטחונם, והטיול נעשה על אחריותם בלבד.
מספר ה"שח-ירוק" - מערכת המידע הקולי הפועלת 24 שעות: *3639. ב"שח-ירוק" ניתן לקבל מידע על אירועים והדרכות, מחירים, שעות פתיחה ועוד בעברית.

לצימרים בערבה היכנסו לכאן

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
לוריא בצל התמר לוריא בצל התמר
לופט לזוגות ומשפחות חצבה 053-7104241
דארנא בערבה דארנא בערבה
מתחם אוהלים באווירה חמה ונוף מדברי משגע עידן 053-4265078
מטמון בערבה מטמון בערבה
מתחם צימרים עם בריכה מחוממת עין יהב 052-8666246
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס