facebook instagram tiktok linkedin

שילוב של נוף, אתרים היסטוריים וחוף

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: אייל וטל ברטוב
שילוב של ים, נוף ואתרים היסטוריים מרתקים.
דרגת קושי:קל עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

לכל המשפחה, משכו: שעתיים - שלוש. שילוב של ים, נוף ואתרים היסטוריים מרתקים.

במרכז הארץ, ליד הים הקריר, בחוף הנהדר של נוף ים-הרצליה, אפשר לטייל כשעתיים שלוש בכיף, ולפגוש חוץ מים ונוף גם אתרים היסטוריים מרתקים. מכביש החוף נפנה מערבה דרך נוף ים, אל החניון של חוף הרחצה. כאן נשאיר את רכבנו. נתחיל את טיולנו ממוסד הנוער "מצפה ים".

המבנה בתוכו נמצא היום המוסד היה בעבר תחנת משמר החופים הבריטי, שנלחמה בהעפלה ופוצצה על ידי הפלמ"ח. נעקוף את המוסד ונלך צפונה לתל ארשף. התל אוצר בתוכו הסטוריה עשירה וארוכה. ראשיתו כעיר כנענית ששמה "רשף", המשכו בתקופה ההלניסטית, בעיר "אפולוניה" על שם האל אפולו. לאחר מכן צמחה במקום עיר רומית וביזנטית. בתקופה הערבית פעל במקום נמל ליד עיר מבוצרת שנקראה "ארסוף". הצלבנים כבשו את המקום בימי הביניים והפכו אותו לנמל חשוב. העיר עברה מיד ליד מספר פעמים, בקרבות הרבים בין הצלבנים לערבים, וסופה שנכבשה ונהרסה כליל במאה השלוש עשרה, על ידי הממלוכים. שנים רבות מאוחר יותר ישב על האתר כפר ערבי בשם סידנא עלי, על שם המסגד הסמוך.

מהתל נרד אל חוף הים, ונוכל להבחין בשרידי הנמל והחומות שצנחו אל הים. נלך דרומה לאורך החוף לאורכו של מבנה מיוחד מבקבוקים, מלט, בוץ ואבני כורכר. ה-"כפר" האומנותי הזה נשען על מערות שנחצבו על ידי מתבודד שהקים את המקום. מהחוף נעלה חזרה אל מצוק הכורכר, בערוץ קטן, לעבר המסגד.

מסגד סידנא עלי הוא הנקודה האחרונה במסלולנו - המסגד נוסד בתקופה הממלוכית, בחצרו קבור הגיבור המוסלמי עלי אבן עלם שנהרג בקרב לכיבוש ארסוף מידי הצלבנים. המסגד הגדול והקבר שימשו מקום עליה לרגל, במיוחד בסתיו אז נחוג כאן "חג האבטיחים" על ידי החקלאים הערבים. היום חי בחצר המסגד שומר ערבי שמטפל במקום ומונע כניסת אנשים ללא רשות. מהמסגד נגלוש אל חוף הרחצה ונסיים את הבוקר בין הגלים.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
נופש יוקרת הים נופש יוקרת הים
דירה נופש מעוצבת אדריכלית במרחק הליכה מהים בת ים 053-6111377
הוטל בובו תל אביב מלונות בראון הוטל בובו תל אביב מלונות בראון
מלון מפנק במרחק הליכה מרוטשילד ושלל מרכזי בילוי תל אביב
מיני האוס לילות יפו מיני האוס לילות יפו
יחידת אירוח זוגית לחופשה שקטה, אינטימית ומפנקת בלב יפו! תל אביב 053-6332393
לה רוזה אשקלון לה רוזה אשקלון
וילה מעוצבת ומוקפדת לאירוח משפחות עם בריכה מרעננת וחצר ענקית אשקלון 053-9370021
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס