facebook instagram tiktok linkedin

טיול בשמורת עין גדי

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ים המלח
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
בשמורת עין גדי, אחת משמורות הטבע המעניינות בארץ, אפשר לפגוש ביעלים, לטבול בבריכות ולהתרשם משרידי מקדש קדומים. הזמנה לסיור בחלק הפחות מוכר של השמורה.
דרגת קושי:קשה משך טיול:עד חצי יום

המסלול:
בשמורת עין גדי, אחת משמורות הטבע המעניינות בארץ, אפשר לפגוש ביעלים, לטבול בבריכות ולהתרשם משרידי מקדש קדומים. הזמנה לסיור בחלק הפחות מוכר של השמורה.
מסלול קשה יחסית המיועד למיטיבי לכת, ואורכו כארבעה קילומטרים. מחייב הקפצת כלי רכב.
עונה מומלצת: אביב.

כדי להגיע לתחילת המסלול ניסע בכביש מספר 90, ממנו נפנה לחניון נחל דוד, נחלוף על פני אכסניית הנוער וניסע בעלייה עד לבית ספר שדה עין גדי. נחצה את שטחי בית הספר בעקבות סימון שבילים שחור, ניכנס בשער בגדר המקיפה את בית הספר (אם הוא נעול יש לפנות אל אנשי המקום) ונעפיל במעלה הר ישי. בהמשך יטפס השביל מעל למצוק קטן ויגיע למדרגת סלע. כאן מתפצלים השבילים.

נפנה שמאלה, בעקבות הסימון האדום (הסימון השחור יוליך אותנו אל פסגת הר ישי), ונלך על השביל הממשיך לאורך מדרגת הסלע מעל לקניון נחל דוד. כאן נראה את הנופים המרשימים של מצוק ההעתקים וים המלח. בהמשך יורד השביל אל ערוץ נחל דוד וחוצה אותו. ממול נוכל לראות את המפל העליון, הגבוה ביותר בנחל, שנופל מגובה של יותר מ100- מטר. בשל היותו מעל לקו המעיינות הוא נותר יבש ויש בו זרימת מים רק בזמן השטפונות.

לא נוותר על הליכה קצרה במורד הערוץ עד מפל החלון (הקרוי כך בשל היותו דומה למסגרת שממנה נשקף הנוף). משם נשוב ונטפס על הגדה הנגדית, הפעם בעקבות סימון שבילים ירוק. השביל יוליך אותנו לאורך הגדה הדרומית של נחל דוד אל מקדש כלכוליתי, שגילו מוערך ב-6,000 שנה. כאן נוכל לשבת בצל הצמחייה ולהתבונן בשפני סלע וביעלים המתקבצים סביב למעיין המכונה מעיין עין גדי. בסמוך למעיין יש טחנת קמח וטרסות , עדות ליישוב קדום. מהמעיין נוכל לפנות דרומה במסלול השחור (לא להתבלבל עם הסימון השחור המוזכר בתחילת המסלול) לכיוון תל גורן או להמשיך בשביל המוביל לערוץ נחל דוד עצמו. בדרך לנחל דוד נחלוף על פני עין שולמית, שאפשר לשתות ממימיו ולמלא את בקבוקי השתייה.

הערות: את המסלול רצוי להתחיל בשעות הבוקר המוקדמות כדי להימנע מהליכה בשטח פתוח בחום היום. יש להצטייד בכובעים ובמי שתייה.

השמורה פתוחה כל יום מ-8:00 עד 16:00 (אסור להיכנס למסלולים הארוכים אחרי 14:00), הכניסה בתשלום.

(המסלולים נכתבו ע"י יותם יעקובסון.)

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
צימר במיוחד בשבילך צימר במיוחד בשבילך
2 צימרים נעימים ומאובזרים לחופשה שלווה ערד 053-6224592
מאי גלמפינג נווה מדבר מאי גלמפינג נווה מדבר
מתחם גלמפינג עם נוף פסטורלי מרהיב של חופי ים המלח ורד יריחו 053-9344861
מדברתא מדברתא
חוויה מדברית ומלאת פינוקים במתחם נופש שלו ורד יריחו 053-6249295
רום הטיילת רום הטיילת
חופשה קסומה בשלוות המדבר ערד 053-9425254
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס