facebook instagram tiktok linkedin

רוח אבירים במבצר נמרוד

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
רמת הגולן
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
ביקור במבצר מימי הביניים, מרשים למראה ואפוף באווירת קרבות הצלבנים. הצצה ממרפסות התצפית במצודה, מעברי סתרים, מגדלי שמירה ובורות מים – להיות עכשיו ולהרגיש כמו אז!
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

 באדיבות ארכיון רשות הטבע והגנים

בהגיעכם למבצר נמרוד, תוכלו מיד להבחין כי מדובר במבצר מרשים מאוד שנשתמר מימי הביניים, סיפורי המוסלמים במקום שהובילו לבניית המצודה מתובלים בקרבות, רוח אבירים, שריונות נוצצים, נערי ארווה ועוד. התחילו את הסיור בתצפית מאחת ממרפסות התצפית הפזורות במצודה. בכיוון מערב תוכלו  לראות את העמק החולה הגדול, וכן מספר רב של ישובים באזור וביניהם דן ודפנה. בהמשך הביטו לכיוון מערב על הרי הגליל העליון ועל רכס הרי נפתלי . העיר שנמצאת בין העמק להר היא קריית שמונה.

על ההר נמצאים הקיבוצים מנרה ומשגב עם. בכיוון דרום אפשר לראות את הצד המערבי של רמת הגולן. מי שיביט היטב, יוכל להבחין בשלוש קבוצות אקליפטוסים במורדות, שמהווים שרידים לשלושת המוצבים הסורים מלפני מלחמת ששת הימים. המשיכו לסייר במצודה בעקבות המסלול של רשות הטבע והגנים וכך תבקרו באולמות השונים, במעברי הסתרים, במגדלי השמירה ובבורות המים ותוכלו לחוש את אווירת הימים ההם, בזמן הזה. כאן המקום לקפוץ לימי הביניים ולספר את הסיפור ההיסטורי המעניין על תקופת סאלח א-דין השליט האיובי, שהצליח בשנת 1187 להפיל את ממלכת ירושלים הצלבנית בקרב המפורסם בקרני חיטין. מספר שנים מאוחר יותר הצליחו הצלבנים לכבוש את רצועת החוף ולהקים את ממלכת ירושלים השנייה. לאחר מותו של א-דין בניו היורשים אינם מצליחים לשמור על האימפריה הגדולה שהקים ואחיו משתלט על הממלכה ומחלקה בין בניו.

בין השליטים החדשים מתפתח סכסוך על רקע שליטה באזורים והשליט המוסלמי נותן לצלבנים שליטה על ירושלים תמורת הגנה מפני אחיו, וכך ב1127 בונים האיוביים את מצודת נמרוד כהגנה על הדרך לדמשק ומשלימים את בנייתה רק בשנת 1230. מאוחר יותר משתלט ביברס השליט על ארץ ישראל ומרחיב את המצודה, את פארה ואת פועלו הוא מנציח בכתובת ב1275. עם כניעת הצלבנים וגירושם הסופי מארץ ישראל, הפך המבצר במאה ה-15 לכלא ואחר כך ננטש.

צילום: ארכיון רשות הטבע והגנים


עלות הכניסה לאתר-  ילד 9 ₪ , מבוגר 20 ₪


איך מגיעים?
בכביש 90 פונים מזרחה בצומת המצודות (הצומת הצפונית של קריית שמונה) לכביש 99.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
בקתות בערפל בקתות בערפל
חופשה מהנה במגוון בקתות מאובזרות, קמפינג וגלמפינג נמרוד 053-4291833
תומר דבורה תומר דבורה
חופשה מפנקת עם בריכת זרמים מחוממת בחורף, סאונה וג'קוזי פרטיים חד נס 053-8096146
בקתות רנה - Renee בקתות רנה - Renee
סוויטות יוקרתיות עם בריכה, ג'קוזי וסאונה יבשה חד נס 053-9377915
סוויטות שמוליק'ס סוויטות שמוליק'ס
בואו להתאוורר בסוויטות עם בריכות מחוממות, ג'קוזי זרמים ועוד חד נס 053-7931693
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס