facebook instagram tiktok linkedin

הר מירון ושביל הפסגה, מסלול טיול עם יהדות Weekend

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל עליון
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
מגובה של כ-1,200 מטר מעל פני הים, הטיול שלכם ייראה כמו טיסה מעל נופי הגליל והגולן – והכל באדיבות שביל הפסגה המעגלי של הר מירון
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי טיולי פריחה

הגעה להר מירון – שביל הפסגה

דרומית לקיבוץ סאסא, על כביש מס'' 89, פונים מזרחה לכיוון בית ספר שדה הר מירון (יש שילוט בולט). הדרך תיקח אתכם במעלה הר מירון, עד לרחבת חנייה משולטת המצויה קרוב לשביל הפסגה.

 

מגובה של כ-1,200 מטר מעל פני הים, הטיול שלכם ייראה כמו טיסה מעל נופי הגליל והגולן – והכל באדיבות שביל הפסגה המעגלי של הר מירון

קבלו צימרים במירון

חובבי תצפיות הנוף הפנורמיות יחגגו כאן עוד ועוד. כל עיקול, כל פנייה, מביאים עמם נופים חדשים ויפים. כמעט כמו לשוטט על מפת ענק תלת-ממדית. והכל מתובל בחורש ים תיכוני סבוך, החושף ומסתיר חליפות את הנוף.

אבל לפני הנוף, כדאי לדעת כי הר מירון נחשב אחד הרמים בישראל – הוא מתרומם לגובה המרשים של 1,208 מטרים מעל פני הים, ומוקף באזור טבעי עשיר בערכי חי, צומח ודומם. זוהי שמורת מירון, המאכלסת חורש טבעי צפוף על פני כ-100 אלף דונמים, ומזכירה לעיתים נופים שכאילו נלקחו הישר מן העבר.

הר מירון – שביל הפסגה

 

מגוון הצומח גדול, בעיקר בזכות המשקעים הרבים שלהם זוכה השמורה בימי החורף, ורבים נוהגים לעלות לרגל לאזור בכדי לתור אחר הרקפת היוונית (פורחת בחורף) או אדמונית החורש (הנדירה יחסית, ופריחתה האביבית נמשכת שבועות ספורים בלבד). באביב נותנים פה שואו גם כמה וכמה מיני סחלבים.

מחנים את המכונית בחניון המסודר, צועדים מעט לכיוון צפון-מזרח ומחפשים את תחילת השביל, המסומן בסימון שבילים אדום. הסימון הזה ילווה אתכם לאורך כל הדרך, אך למרות שמדובר במסלול מעגלי, השתדלו לעקוב אחריו היטב, כדי לא להתברבר. כי הנוף הקסום, וגם החורש הצפוף – עלולים לעיתים לבלבל (במובן הטוב של המילה).

בקושי התחלתם להזיע, וכבר מתגלה לה פיסת הנוף הראשונה של המסלול, וממנה נשקפים לא מעט חבלי ארץ הישר מרמת הגולן הרחוקה וכן ממזרח הגליל. אם הגעתם בעונת החורף, ואם נפלתם על יום בהיר באופן מיוחד - אל תתפלאו לראות גם את החרמון הלבן כולו. ממש להושיט יד ולגעת בו...

אחרי שמתענגים על תצפית זו, ולקראת התצפיות הבאות, מגלים את היופי במסלול הזה: הוא חושף את הנוף באופן הדרגתי. כל פעם קצת – כמו בספר מתח טוב. וכל זאת, תוך כדי הצצות שנאות לעיתים החורש הים תיכוני לספק לכם. זה כיף הרבה יותר ממה שזה נשמע.

וגם הנוף הקרוב יפה, חייבים להודות. לצד עצי אלון מרשימים, ימתינו לכם קטלבים, שתמיד לוכדים את המבט. ובין לבין: עצי חרוב, אלה ארץ-ישראלית, עוזרר, אגס סורי, כליל החורש ושאר חברים בוטני

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון מטיילים מלכיה מלון מטיילים מלכיה
חופשה כפרית באווירה קיבוצית מלכיה
הוילג' מלון מטיילים על הירדן הוילג' מלון מטיילים על הירדן
כפר נופש במרחק הליכה מנהר הירדן עם 77 חדרים, וילה, בריכה, מתקני ילדים ועוד שדה נחמיה
קמפינג מטיילים דפנה קמפינג מטיילים דפנה
מתחם קמפינג מושלם לאירוח משפחות וקבוצות קיבוץ דפנה
פנינה יפה בגליל פנינה יפה בגליל
חופשה כפרית קסומה בשילוב ערכים חברתיים קרית שמונה 053-9417263
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס