אירוח דרוזי בגלגול הזה - - אירוח כפרי בצימרים דרוזים

ישראלים אוהבים לטייל, זו עובדה ידועה. לפעמים נוצרת בנו התחושה שכבר אין לארץ הזו מה לחדש לנו, שהיינו כבר בכל פינה אפשרית. חווית האירוח הדרוזי מוכיחה אחרת.

writer
לוטם לב ארי תאריך פרסום: 08/02/2009

ארוחת בוקר בבקתות עץ מעל העננים, צילום: סשה אלכוב

לא פעם, כשאתה נתקל במקומי בטיול בחו"ל, נניח בתאילנד ומספר לו שבישראל יש קצת יותר משישה מיליון תושבים הוא נדהם ובדרך כלל לא מאמין- אם יש שישה מיליון- והוא דיי בטוח שהוא פגש כבר איזה שישה מיליון ישראלים בתאילנד- מי נשאר בישראל?
כן, עם ישראל אוהב לטייל, זה ידוע.
תנו לנו חג ויום חופש ותראו איך כל המדינה עולה על האוטו ונוסעת, לא משנה לאן-רק לא להישאר בבית.
אז לפני שאתם מתחילים להרגיש שהארץ כבר קצת קטנה עליכם, וטיילתם בכל מפל ונחל אפשרי, אנחנו מציעים לכם לחוות אירוח קצת שונה, כזה שבשבילו אנחנו בדרך כלל טסים למדינות רחוקות ואקזוטיות, רק שהפעם הוא ממש מתחת לאף של כולנו- אירוח דרוזי.


למה דווקא צימר דרוזי?

ישנן משפחות דרוזיות רבות שבשנים האחרונות גילו את נפלאות התיירות הישראלית והחליטו לפתוח את ביתם בפני מטיילים שמחפשים חווית אירוח קצת שונה ויותר אותנטית. הן מציעות לכם לבוא ולהתארח בצימרים דרוזים ולהכיר תרבות שמתקיימת כאן לצידנו עם ערכים ושפה קצת שונה מהתרבות היהודית המוכרת. הצימרים הדרוזים הם סמל לדו-קיום ושיתוף ומאפשרים הצצה נדירה לאורח חיים שונה ומיוחד, לדת הדרוזית הסודית והתרבות המיוחדת.

 

למה לצפות בצימרים דרוזיים?

פינת הרגעות וקפה בצימר ענן, צילום: יח"צ

הדרוזים ידועים בהכנסת האורחים שלהם ויפתחו בפניכם את ביתם כאילו הייתם אחד מבני המשפחה ולא האורחים. איכות החדרים משתנה מצימר לצימר, אך בכולם תזכו לחיוך חם ואירוח נפלא. בערב ישמחו בעלי הבית לשבת איתכם ותוך כדי הכנת קפה לספר לכם על העבר, סיפורים על המשפחה בכפר ובארץ, על המסורת והדת. צימר ידוע שהפך בשנים האחרונות למקום עליה לרגל בזכות הסיפורים המרתקים הוא צימר "אירוח לבבי" שבבית ג'אן. משפחת זידאן, בעלי המקום, קשרו חייהם לגורל אדמת ישראל כאשר אבדו שני בנים במלחמות ישראל והם יאפשרו לכם הצצה נדירה לתרבות הדרוזית, ההווי בכפר והדת הסודית. במקומות רבים, אם תרצו, יערכו עבורכם סעודת מלכים עם מיטב המאכלים המסורתיים של העדה והמון פיתות מהבילות מהטאבון והקינוחים, אוי, הקינוחים המתוקים....

צימר הידוע במאכלים דרוזיים מסורתיים מצוינים ואירוח כיד המלך הוא צימר "בין העננים" ששמו הולך לפניו בכל הנוגע לרזי המטבח הדרוזי.

 

איפה מוצאים?

רוב הכפרים הדרוזים ממוקמים בגליל ובנויים על צלעי הר, כך שהנוף בדרך כלל ירוק ושופע. רב הצימרים הדרוזיים ממוקמים בגליל המערבי ואילו מעטים מהם בגלילי העליון וברמת הגולן. הישובים הבולטים בהם קיימים צימרים של אירוח דרוזי הם בית ג'ן, מג'דל שאמס, חורפש, עוספיא, ועוד...

לפני הזמנת הצימר זכרו לשאול את כל השאלות החשובות לפני האירוח, לברר מה מכיל החדר, מה יש לעשות בסביבה, מה כולל האירוח וצאו לדרך.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים