גשום וקר בחוץ? קבלו כמה המלצות לחימום

אם ממש קר ביום וכמעט קפוא בלילה, זו לא סיבה לעצור את החיים ולא להיפגש בסופי שבוע עם החבר'ה. מערכת weekend מציעה לכם כמה רעיונות איתם תוכלו לחמם את ימי החורף

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 29/11/2011

בכל שנה בסביבות החודשים נובמבר - דצמבר מתחילים להרגיש באוויר תחושה של שנת חורף. כמו דובי הקוטב שבורחים מהקור המקפיא שבחוץ ונכנסים למערה למשך חודשי החורף, כך גם אנחנו, בישראל המקפיאה קצת פחות, נוטים להסתגר בבתים, עטופים בשמיכות פוך עבות ומחממות, מכורבלים מול התנור ובוהים בחורף המשתולל בחוץ.

המצב הזה כל כך ברור וכל כך מודגש עד כי קשה לפספס אותו. ידיד צרפתי שגר בחיפה אמר לי השבוע "זה מוזר! בישראל, ברגע שיורד גשם, הכל מפסיק והמדינה מושבתת" וזה קצת נכון. אנחנו פשוט לא רגילים! אצלנו, להבדיל ממדינות אירופה הקרות כל יום גשם הוא קצת יום חג (אלא אם אתה חייל ומסע הכומתה שלך נפל בדיוק ביום גשום. במקרה כזה החגיגיות ממך והלאה).

אבל גם יום גשום וסוער, נדיר ככל שיהיה, יכול להיות משעמם אם לא יודעים לנצל אותו כמו שצריך ולהפיק ממנו את המרב. בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם חמש דרכים טובות (ובזול יחסית) לבלות את ימי החורף הרבים שיבואו עלינו לטובה.

 

 

                

 

מזון לבטן ולנשמה

החורף, מעבר להיותו תקופת הכרבוליות והפליז הוא גם תקופה מרעיבה במיוחד. עם כל הקור הזה ששורר בחוץ פשוט מתבקש לאכול ארוחות טעימות ומושקעות מלאות באוכל חם ומנחם. גם אוכל, כמו הרבה דברים אחרים, פשוט מוצלח יותר כשנהנים ממנו עם חברים ואנשים שאוהבים. אז למה שלא תנסו באחד מהלילות הקרירים הבאים לבשל ארוחת ערב עם החברים? כל מה שדרוש זה מטבח, כמה מרכיבים ואנשים טובים שכיף לכם להעביר איתם את הזמן. אז יכול להיות שלא כולם יודעים בדיוק לבשל אבל תאמינו לי שגם מרק ירקות מלקט ירקות קפוא, עוף בתנור עם מרינדה מצנצנת ועוגה בחושה פשוטה יכולים להיראות כמו מעדני מלכים אם אוכלים אותם עם האנשים הנכונים ובאווירה המתאימה.

                                                

 

ערב משחקים

אז נכון שכששומעים ערב משחקים ישר חושבים על קלישאה אמריקאית ונדמה כאילו הרעיון מתאים יותר לחברי הסט של "איך פגשתי את אמא" אבל תופתעו לגלות כמה כיף וכמה צחוקים אפשר להפיק מרעיון שאולי נשמע בהתחלה כל כך קיטשי.
המרכיבים לערב כזה הם פשוטים, כל מה שצריך זה כמה אנשים עם ראש פתוח, רעיון למשחק או שניים, כמה נשנושים טעימים ושק גדול של מצב רוח טוב.
אתם יכולים לשחק מונופול, טריוויה, חידוני ניחושים או הלהיט המפתיע, שטוב במיוחד לשבירת הקרח וליצירת אווירה מתאימה המשחק ' אמת ושקר' בו כל אחד אומר שני משפטים על עצמו - אחד נכון והשני שקרי, ושאר הקבוצה צריכה לנחש מה מהם הנכון. החוכמה היא לחשוב על משפטים מעניינים ומוזרים ככל הניתן. לא תאמינו אילו דברים מפתיעים ומעניינים תגלו על החברים שחשבתם שאתם מכירים כל כך טוב.

פיצה וסרט

רעיון כל כך פשוט וכל כך מהנה! קחו סרט טוב בוידאומט הקרוב לביתכם, תזמינו הביתה מספר חברים טובים ופיצה מפיצרייה טובה ואתם מסודרים. את ההתמודדות עם החורף המשתולל ברחובות תשאירו לשליח. אפילו לא צריך לדאוג לדירה וסלון - מספיק טלוויזיה עם מכשיר dvd, חדר מסודר במידה סבירה וזהו.

קומזיץ על שפת הים בלילה בהיר

הרעיון הזה כמובן לא מתאים ללילות גשומים, אלא יותר ללילות של אחרי הגשם או סתם בימים קרים ללא גשם, הרי יש כאלה מיליון. אז אספו קרשים מספר ימים מראש (ואחסנו אותם במקום יבש על מנת שלא יירטבו). השיגו מאחד החבר'ה פוייקע או משהו בסגנון, קחו מלאי מספק של כרבוליות ובגדים חמים וסעו לחוף הים הקרוב לקומזיץ. גם כאן העיקר הוא האווירה ולא האוכל, אם כי תבשילי פוייקה הופכים להיות כאלה שיגרמו לכם לארגן מפגש נוסף. תקפידו להתלבש הייטב והאמיצים יכולים להביא מהבית פוך או שקי שינה בהם תוכלו להתכרבל בכיף מול האש החמה ורוחות הים.

אהבה זה כל הסיפור

החורף הוא העונה הבלתי מעורערת של הזוגיות

אולי יעניין אתכם גם

מדורים