facebook instagram tiktok linkedin

דרגת קושי:קלה עונה מומלצת:קיץ, אביב משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי טיולי פריחה

המסלול:

הברון אדמונד דה רוטשילד לקח תחת חסותו את זכרון יעקב. ביוזמתו נטעו בה כרמים והוקם גם היקב. סיור גנים באחוזת הקבר של הברון הנמצאת לא הרחק מזכרון יעקב. מקום בו טוב לנוח.

מסלול מעגלי קצר וקליל שאורכו כקילומטר וחצי. מתאים לכל המשפחה. עונה מומלצת: אביב, קיץ.
מספרים כי בביקורו האחרון בזכרון יעקב, טיפס הברון רוטשילד על גבעה ואמר "פה טוב לנוח". משמעות נוספת ניתנה לדבריו ב-1954, 21 שנה לאחר שנפטר בפריז, כשנטמן על פי בקשתו בסמוך למושבה.

כדי להגיע לגן הנדיב נוסעים בכביש מספר 4 ופונים בצומת בנימינה לכיוון בנימינה, ממנה ממשיכים צפונה בכביש מספר 652 לכיוון זכרון יעקב ועוקבים אחר השילוט. פונים מערבה ומגיעים למגרש חניה מוסדר.

אפשרות נוספת: לבאים מכיוון חיפה - פונים לכיוון זכרון יעקב, נוסעים לאורך המושבה וממשיכים בכביש מספר 652 לכיוון בנימינה. עוקבים אחר השילוט ופונים מערבה לכיוון גן הנדיב. הגן, ששטחו 4,500 דונם, נמצא בבעלות משפחת רוטשילד ומורכב מכמה חלקות.

נתחיל את הסיור בשביל הרחב ונפנה שמאלה לכיוון "מפלי המים" (מפלים קטנים בגובה של כחצי מטר). מהאיזור הזה נשקפת תצפית יפה לעבר מישור החוף. סמוך למפלים יש לוח שיש, שעליו חקוקה מפה עם שמות המושבות שרוטשילד תרם להן מכספו. משם נמשיך לאחוזת הקבר. שער הכניסה עשוי מברזל ועליו פיתוחי גפנים - סמל לענף החקלאי שרוטשילד פיתח באיזור. גביע האבן שבסמוך לקבר מסמל את כוס הדמעות, לזכר סבלו של העם היהודי, והברוש הסמוך אליו מסמל אריכות ימים.

משם נמשיך אל גן הוורדים, ובו שעון שמש יפה, אל גן הדקלים ואל גן תבלינים ייחודי, שבו מופיע בסמוך לכל אחד מהצמחים שמו בכתב ברייל, בעברית, בערבית ובאנגלית.

הערות: בשטח הפארק אסור לערוך מנגלים או לשחק על המדשאות. אפשר לקבל הצעות למסלולים בסביבה במרכז המידע שבמקום.
(המסלולים נכתבו ע"י יותם יעקובסון)

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
דירת נופש ליד הילטון דירת נופש ליד הילטון
חופשה אורבנית בדירת נופש מקסימה עם אווירה פסטורלית תל אביב 053-9425235
סוויטות חופים ליד הים סוויטות חופים ליד הים
סוויטות מפנקות ליד חוף הים של הרצליה. לחופשה זוגית או משפחתית. הרצליה פיתוח 053-9425265