אור המטאורים: ליל כל המשאלות בערבה

באמצע קיץ, לילה שלם כמעט בלי ירח ובכל זאת השמיים החשוכים יהיו מלאים באורות מנצנצים של כוכבים נופלים. ככה זה כשבפארק תמנע ובמצפה רמון מכינים לכם עמדות תצפית וטלסקופים משוכללים שמכוונים אל השמיים, כל זה יתקיים בסופ"ש 12-15 באוגוסט.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 19/07/2015

בשבוע השני של אוגוסט יתקיימו שני אירועים גדולים, באוויר מדברית ומוסיקה נעימה ואתם מוזמנים עם הילדים (או בלי) להגיע ולפרוס מחצלות ולהביט הכי גבוה ורחוק שאתם רוצים.

אז איפה זה קורה

אירוע אחד יתקיים בפארק תמנע והשני בדרך הבשמים במצה רמון. בשני האירועים יתקיימו סדנאות אסטרונומיה המתאימות לכל המשפחה,כמו כן יוצבו נקודות תצפית בטלסקופים גדולים ותהיה צפייה המונית ב"כוכבים הנופלים".

ליל כל המשאלות, צילום יובל פדר

בפארק תמנע תוכלו לטייל לפני השקיעה ברחבי הפארק וליהנות מהפלניטריום המדמה את כיפת השמיים ומציג את תזוזת כוכבי הלכת, מדמה את הליקוי חמה וגם ליקוי הירח, במתחם מתקיימים גם סדנאות יצירה לילדים ואפילו סדנאות צילום לחובבי הטבע.

מגוון טלסקופים, צילום יובל פדר

במצפה רמון ממוקם "רובע דרכי הבשמים" ששימש בעבר לאזור תעשייה מקומי והפך בשנים האחרונות למתחם תיירותי המציע בתי אומנים מסוגים שונים, תרבות, מחול ואף מלון בוטיק שה יוז'ין שהוקם ברובע הבשמים ומציע חווית אירוח מעניינת במיוחד.

גם במצפה רמון מציעים סביב האירוע מגוון סרטי חלל, סדנאות יצירה לילדים ואפשרות להשתתף בהרצאות בנושא אסטרונומיה. במתחם יוצב הטלסקופ הנייד הגדול ביותר בארץ ודרכו ניתן יהיה לראות את סמני הלייזר אל השמיים תוך  הקשבה לסיפורים אסטרונומיים פיקנטיים במיוחד.

כוכבים, מוסיקה ועוד

שני הארועים יתקיימו בתוך מעטפת של חוויה משלימה הכוללת בילוי בפלנטריום נייד שהוא למעשה אוהל גדול ומתנפח ובו מוצגת הדמייה של כיפת השמיים, התבוננות בתנועתם המרשימה של כוכבי הלכת, תנועת הירח ושפע תופעות אסטרונומיות כגון: ליקוי חמה, ליקוי ירח ועוד. 

בשני המתחמים ניתן יהיה להצטרף לסיורים מודרכים ולהעשיר את המידע למבקרים הסקרנים וכמובן שכיבה על הגב, ככה באוויר הפתוח, על מחצלות (מומלץ להביא מהבית), והתבוננות לעבר השמיים.

תמנע מסביב לאגם, צילום יח"צ

החוויה בפארק תמנע

בנוסף לכל הפעילויות בפארק תמנע יוקם גם מתחם חוכמות וצלילים שמטרתו להכיר את גווניה השונים של האסטרונומיה תוך שמיעה של קטעי מוסיקה נעימים והרצאות קצרות בנושאי היסטוריה של האסטרונומיה, מסעות אל קצה היקום, קצת בהרחבה של מערכת השמש ועוד. 

קצת לפני חצות ייסגרו מתחמי ההפעלה וכל המבקרים בפארק יוזמנו לתצפית המונית במחזה המרשים של המטאורים הנופלים.

כמה עולה: בפארק תמנע - עלות כניסה והשתתפות בפעילויות  69 ₪ לאדם (מגיל 3). ניתן להזמין כרטיס הכולל הסעה הלוך וחזור מתל אביב או מירושלים בעלות של 179 ₪ לאדם.

איפה ישנים: ניתן לישון במבחר עצום של חדרי אירוח וצימרים בערבה או בחניון הלילה של פארק תמנע ללא תשלום נוסף. 

תמנע, צילום יח"צ

רובע הבשמים ומלא כוכבים במצפה רמון

מתחם 'רובע דרכי הבשמים'  יהיה סגור לתנועת רכבים ויציע מגוון פעילויות שמטרתם העיקרית היא היכרות עם הכוכבים ומערכת השמיים. במקום יתקיימו הדרכות בנושא חקר החלל ומערכת השמש וסיפורים אסטרונומים מרתקים. 

עוד ברבוע יוקם מתחם לייזר וטלסקופים בו יוצב הטלסקופ הנייד הגדול בארץ בעזרתו ניתן להתרשם מתצפיות שמיים למרחקים ארוכים.

ברובע הבשמים, צילום איריס חיון

 כמה עולה: הכניסה חינם! 

איפה ישנים: בצימרים בנגב ולאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים