5 טיפים: איך לבחור צימרים לציבור הדתי

בית כנסת במרחק הליכה, מטבח כשר, פלטה חשמלית ואפילו מיטות מופרדות - צימרים רבים מותאמים היום למגזר הדתי ומציעים את כל התנאים לשמור על השבת גם בחופשה.

writer
שירה דרורי תאריך פרסום: 15/11/2017

בשנים האחרונות צצו מתחמי צימרים רבים, מושקעים ושופעים איבזור המתאים לאירוח הציבור הדתי. צימרים אלה מציעים חוויית אירוח מפנקת המתאימה לקהל שומרי מצוות מבלי להתפשר על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. לרוב מדובר בצימרים לדתיים המספקים חוויה קולינרית כשרה ומאובזרים בציוד מתאים כמו פלטת חימום ושעון שבת וממוקמים גם ביישובים בעלי צביון דתי בהם פשוט למצוא בית כנסת במרחק הליכה וכן, ליהנות ממגוון פעילויות המתאימות לשומרי שבת. 

לפניכם מספר טיפים לבחירת צימרים לדתיים להשגת חופשה איכותית תוך שמירה על אורח החיים הדתי גם בחגים וגם בשבת:

המיקום כן קובע

אין ספק שיש קשר הדוק בין הצימר לסביבתו והרבה יותר נוח ונעים לשומרי המסורת ולדתיים לנפוש בישובים דתיים בהם חיה אוכלוסייה המקיימת אורח חיים דתי. עם זאת, יש הרבה מאוד צימרים שפועלים ביישובים שיתופיים בהם שומרים על כבוד הדדי ושומרים על השבת. למשל, מונעים תנועת רכבים בשבת, אוסרים להדליק מנגל בשבת ומפרידים במהלך סוף השבוע בין המתחם למגזר הדתי על מנת לאפשר שבת שקטה ונעימה, למשל צימרים בצפת.

במידה ואין הפרדה, כדאי לבדוק אם יש כניסה נפרדת לסוויטה, מרפסת פרטית, בריכת שחייה פרטית ועוד מתקני נופש מופרדים.

פינת אוכל ומטבח מותאם, בתמונה הסוויטה היווניה

קולינריה איכותית וכשרה

החוויה הקולינרית היא חלק בלתי נפרד מהצלחת החופשה. בדקו אם הצימר מציע אוכל כשר למהדרין כחלק מהאירוח בצימר עצמו או אם יש פועלות מסעדות כשרות למהדרין בקרבת הצימר. ישנם צימרים המציעים שירותי קייטרינג כשר לאורחים. בכל מקרה, בישובים רבים פועלת צרכנייה בה ניתן למצוא מוצרי מזון כשרים ולבשל ארוחה לשבת מבעוד מועד. חפשו צימר המצויד במטבח לציבור הדתי מאובזר בפלטה ומיחם לשבת, שני כיורים נפרדים. ישנם צימרים שמגדילים לעשות ומפנקים את האורחים בחלות טריות לשבת. 

ארוחת בוקר כשרה, בתמונה חלון לנוף

בית כנסת ושירותים נוספים

רוב הסיכויים שאם נבחר לחופשה צימר בישוב דתי, הרי שבישוב עצמו פועל בית כנסת. אך במידה ולא מדובר בישוב דתי, כדאי לוודא שישנו בית כנסת במרחק הליכה קצר מהצימר. בנוסף, ניתן לבדוק מיקום ופעילות של מקוואות לנשים או לגברים. נקודה נוספת לבדיקה: האם בבריכת השחייה של הישוב מקפידים על שחייה בבריכה לגברים ולנשים בשעות רחצה נפרדות. אופציה אחרת היא לבחור בריכה פרטית במתחם הצימרים הפתוחה למשפחות המתארחות בשעות שונות ובתיאום מראש. לרוב אלה בריכות מקורות וסגורות לשמירה על הצניעות. 

אטרקציות במרחק הליכה

לא חייבים לנסוע כדי ליהנות. צימרים לדתיים כוללים לרוב שלל אטרקציות במתחם עצמו. כמו למשל, בריכת שחייה, מתקני שעשועים לילדים, טרמפולינה ופינות ישיבה. מומלץ לבחור צימרים הקרובים מרחק הליכה למסלולי טיול מהנים, שמורות טבע ומקומות מעניינים נוספים לביקור ללא תשלום. ניתן להזמין צימר באזור גדוש אתרים קדושים כמו למשל, צימרים בישובים הקרובים לצפת ולהר מירון, צימרים בירושלים וכדומה. 

בריכת שחיה מגודרת ואינטימית, בתמונה: פסגות החן

היום ניתן למצוא צימרים לדתיים לליל הכלולות ולזוגות נשואים הכוללים אפילו מיטות יהודיות הניתנות להפרדה. כמו כן, צימרים למשפחות דתיות גדולים ומרווחים במיוחד באווירה כפרית מול נוף עוצר נשימה. מתכון בטוח לחופשה כשרה וקסומה.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים