לילות מדבר

באופן מפתיע אחד המקומות המשמשים כמקום מפלט מפני הקיץ על חומו המאיים הוא המדבר. אזורי החולות הנגביים, שחום הוא שמם השני, דווקא הם יכולים לתת לכם את הצינון המרענן שאתם כה זקוקים לו אם רק תבואו בלילה.

writer
יפעב מבטח | צילום:זוהר קרטש תאריך פרסום: 21/07/2010

הלילה המדברי, ידוע לכל טייל מתחיל הינו סיפור שונה לחלוטין מהיום. אז משתחרר כל החום הנצבר באדמה במשך היום ובאין ענן אחד מפריע בשמיים בורח לו אל עבר השמיים זרועי הכוכבים מותיר את האזור כולו קריר ואפילו קר.

על רמה

לבורחים אל המדבר הלילי מצפה השנה הפתעה נעימה בדמותו של פסטיבל "לילות ירח".
מדובר באוסף אירועים המתקיימים במהלך הקיץ כולו ברחבי הנגב. כבר חשפנו בפניכם את פסטיבל דרום אמריקה שהתקיים בחבל הבשור וגם הוא חלק מאירועי "לילות ירח".
כעת, עם הגיעו של חג האהבה ט"ו באב (או בלע"ז - בין התאריכים ה29-30.7) הגיע גם תורה של רמת הנגב להצטרף לחגיגה. רמת הנגב היא האזור שנפרש החל מצומת הנגב בצפון ועד למכתש רמון שבדרום, חבל ארץ עצום הטומן בחובו פנינות תיירותיות כמכתשים, ערים נבטיות עתיקות, בריכות טבעיות קרירות לרחצה, חוות בודדים עם גידולים אורגניים וכמובן מסלולי טיול מרתקים ומאתגרים.

איכות סביבה, בשמים ורוק'נרול

"לילות ירח בדרכי הבשמים" כך יקרא פסטיבל לילות ירח בהגיעו לאזור רמת הנגב. כנראה על שם דרך המסחר העמוסה שפעלה באזור זה בימי קדם ובה העבירו בין השאר בשמים יקרי ערך. וכמו השילוב הבלתי נתפס בין המדבר גם בפסטיבל זה מתוכנן מיזוג ניגודי בין נושא איכות הסביבה להופעות רוק בועטות. הופעות אלה יתקיימו בחוות "ספינת המדבר" הממוקמת ממש אל מול פארק גולדה ובקרבת צומת משאבים, ובהם יבעטו הרוקרים הגדולים של להקת משינה כמו גם האחד והיחיד, שלום חנוך (עם מופעי פתיחה של מיכאל גרייסלמאייר וגבע אלון)
בחאן ספינת המדבר מגוון של סוגי אירוח, אוהל בדואי, בונגלוס או חדרי אירוח מרווחים בהם תוכלו להעביר את הלילה ולהמשיך לטייל באזור

סינגל או באוטובוס

השילוב של המוזיקה עם המרחבים אולי יחזיר במעט את הסקס אפיל הפסטיבל ערדי למדבר אך האמת היא שהוא רק הזמנה ופיתיון להגיע לכאן, להכיר ולהתמסר לחוויה המדברית הישראלית האותנטית זו שמתקיימת כאן מידי יום וחלק ממטרת הפסטיבל היא לגלות אותה לציבור. וכיצד תוכלו לחוות את החוויה המדברית? באמצעות אחד הסיורים החינמיים שמוצעים במהלך הפסטיבל לדוגמא.  ממש בטרם יכבו האורות ויחלו הדיסטורשנים של הופעות הרוק מציעים לכם הנהלת הפסטיבל בשיתוף הקק"ל לצאת מהמתחם באוטובוסים (שמפחיתים את כמות זיהום האוויר ובכך תורמים לרעיון האקולוגי של הפסטיבל) לטיולים חינם אין כסף.
תוכלו לחזות בערים נבטיות עתיקות, שיטות חדשניות לחלקאות במדבר המבוססות על מים מלוחים ובחוות לגידול כרמי יין ולהכנת גבינות. כמו כן יוצעו מספר סיורי אופניים על שבילי "סינגל" יחודיים, שבילים צרים עם מינמום הפרעה לטבע המתאימים לרוכבים מקצועיים. גם סיורים אלו באים לקדם סוגי תחבורה וטיול הפוגמים פחות בטבע, בניגוד נניח לסיורי ג'יפים.
מוזיקה ומים במדבר
ומה עוד הגוף צריך לאחר הטיולים וההופעות אם לא להירגע במרחצאות חמים. כן, כן, גם כאלה תמצאו כאן ובמסגרת הפסטיבל אף מתוכננות בבריכות והמרחצאות החמים שב"נווה מדבר", אתר המרחצאות שנמצא אף הוא בסמוך לפארק גולדה, מסיבות כפי שרק פסטיבל רוק ישראלי יכול להציע. בתוכנית מסיבות אל תוך הלילה מיד אחרי ההופעות ב"ספינת המדבר" כמו גם מסיבות צהריים בלוויית מוזיקה ישראלית והופעות של להקות רוק צעירות וכל זאת על שפת בריכות קרות וחמות להפגת החום או הקור בהתאם לשעה. חשוב לציין כי כל האטרקציות שצוינו בפניכם ניתנות כחלק ממחיר כרטיס יומי לפסטיבל שהינו 130 ₪ במכירה מוקדמת ו150 ₪ בקופות ביום הפסטיבל.  לבוחרים להגיע לשני ימי הפסטיבל ולזכות בחוויה מדברית מקיפה מוצעות כמובן שלל אפשרויות לינה באזור בצימרים מפנקים, חאנים ואוהלי אירוח אותנטיים או בלינת שטח תחת כיפת השמיים. 
לפרטים נוספים על האטרקציות שבאזור וספסטיבל בפרט מומלץ מאוד להיכנס לאתר של מועצה האזורית רמת הנגב - http://ramat-negev.org.il/main.php

אולי יעניין אתכם גם

מדורים