טיולים מודרכים, ספטמבר בקק"ל

כולנו מקווים שגל החום שפקד אותנו בקיץ היה מופע חד פעמי של הטבע, חודש ספטמבר מחכה לנו מבעד לסופשבוע ואיתו געגועים למזג אויר שפוי ואולי קצת סתווי. אין ספק שזהו זמן מושלם לצאת לטיולים.

writer
יפעה מבטח צילום :אייל ברטוב תאריך פרסום: 26/08/2010

עם החזרה ללימודים והציפייה לימים קרירים יותר (בתקווה) שמגיעים אלינו וכמובן חגים בהמוניהם המסמלים התחדשות וצמיחה הגיע גם הזמן שלכם לקצת פעילויות שמחברות אתכם לטבע הארצישראלי שלנו ולצאת לטייל.
בין אם טיולים שגרתיים ובין אם הצעות מיוחדות לרגל העונה קבלו מספר הצעות שוות בדיקה לטיולים בטבע בחסות הקק"ל בחודש ספטמבר.

ג'יפים בדרכים

אם יש ברשותכם רכב 4x4 ואתם מחובבי ז'אנר טיולי השטח הרי לכם הזדמנות להיכרות עם עוד פיסת ארץ מתאימה בדיוק לצורך העניין. דרכי היער הלא מוכרות במרחבי פארק רמת מנשה וגבעות אלונה כוללים בתוכם את כל המרכיבים לטיול שטח טוב לכל המשפחה. ישנן דרכים טובות ועבירות לרכב שטח (שכמובן תונחו אליהן על-ידי מדריך הקק"ל), ומעיינות, תצפיות, ומפעלי מים עתיקים וחדשים שמהווים כולם תחנות עצירה מעניינות בדרך. הטיול ייערך בשעות הבוקר הנוחות של יום שישי ואולי יזכיר לילדים שזה שהחופש הגדול נגמר לא אומר שגם הכיף חייב להיגמר.
איפה? פארק רמת מנשה וגבעות אלונה בסמוך ליקנעם. מתי? יום שישי ה3.9 החל המשעה 8:00. כמה עולה? 140 שקלים לרכב. יש אפשרות להצטרף לרכב המדריך בתשלום.

חקלאות קדומה

תקופה זו של השנה ידועה גם כתקופת התחדשות חקלאית. פעם, בתקופת התנ"ך או בתקופות החלוציות החקלאית הייתה לזה יותר משמעות אולם היום כשחיי רובנו נטועים בסביבה עירונית לפעמים אנחנו שוכחים לחפש את הנביטה, הלחות וההתחדשות של הטבע. אז הנה לכם טיול משפחתי רגלי מקסים שיחבר אתכם לחקלאות הקדומה של ארץ ישראל כפי שהתקיימה בכפר הקדום סטף שבהרי ירושלים. מתנדבי שנת השירות של קרן קימת לישראל הם שידריכו ויספרו את סיפורו של האתר: על שיטת חקלאות המדרגות הקדומה שבו, על אגדות מיסתוריות הקשורות בעצי הבוסתן השונים ועוד. מובטח גם סיום רטוב נקבת המים בעין ביכורה ובמעיין הכפר. יש להצטייד בנעלי הליכה נוחות וסגורות ופנס לכל מטייל.
איפה? אתר סטף הנמצא במבואות ירושלים, סמוך לקיבוץ צובה. מתי? יום שישי ה3.9 החל מהשעה 13:00 וביום שבת ה4.9 החל מהשעה 9:00. משך הטיול כ3-4 שעות. כמה עולה? 30 ש"ח לילד, 20 שקלים להורה מלווה.

וחקלאות עכשווית

בהמשך לנושא החקלאות – יש גם הזדמנות יותר מאוחר בחודש ספטמבר בפעילות חקלאית חווייתית לכל המשפחה שהיא הכי קשורה לכאן ועכשיו של ארץ ישראל. כמו בכל שנה, בקק"ל מארגנים גם השנה אפשרות לציבור הרחב להשתתף במסיק הזיתים העונתי. המסיק יתקיים בשני מוקדים: האחד בצפון, ביער לביא, והשני באזור ירושלים ביער בן שמן.  השנה אף הוספו פעילויות וחוויות חדשות לכל המשפחה בהן תוכלו להשתתף מיד לאחר שתתנסו בדבר האמיתי – איסוף הזיתים אל תוך מיכלים גדולים. אין ספק שמבין כל הקטיפים החווייתיים שמוצעים עבור הנופשים בארץ זה הכי מחובר לשורשים הארצישראליים ומאפשר שעתיים לפחות של הנאה סתווית משפחתית. אין צורך בהרשמה מראש
איפה? יער לביא הסמוך לצומת גולני ויער בן שמן בסמוך למכבים-רעות. מתי? ימי ראשון (לביא) ושני (בן-שמן) ה26-27.9, ג' וד' בחוה"מ סוכות, בין השעות 10:00 ל15:00. כמה עולה? ללא תשלום.

בשישי,  תמיד חופשי!

במסגרת זו חשוב גם להזכיר כי סיורי שישי-חופשי נמשכים גם בשנת פעילות זו של הקק"ל. מדובר בטיולים מודרכים לכל המשפחה מידי יום שישי בבוקר (החל מהשעה 10:00), שמתקיימים בכל שבוע בפינה קסומה אחרת ברחבי הארץ. משך הטיולים הוא בין שעתיים לשלוש שעות, הם משלבים הליכה ברמת קושי המתאימה לכל אחד ונסיעה במכוניות פרטיות, והחשוב מכל הם פתוחים לציבור הרחב ללא תשלום. יש עם זאת צורך בהרשמה מראש. להלן הטיולים הצפויים בחודש ספטמבר.
3.9.10  -  בפארק איילון-קנדה עם תצפיות ובוסתנים.
8.9.10  -  יום רביעי, ערב ראש השנה ביער המגינים.
22.9.10 -  יום רביעי, ערב סוכות אל חורבת רימון ומסיק ביער להב (אם יתאפשר).
24.9.10   -  אל נופי הגליל המערבי בפארק אדמית.
29.9.10 -  יום רביעי, הושענא רבה באוסף העצים ביער אילנות.
לפרטים נוספים והרשמה לכל הפעילויות המצוינות כאן ולפעילויות נוספות של הקק"ל יש לפנות לקו ליער, 1-800-350-550 

עייפים מהטיול? פנקו את עצמכם בלאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים