אפשרויות ללא הגבלה:מטיילים בגלבוע

במרחק נסיעה של שעה מהמרכז, בין נופים מעורבים של ירוק, כחול ולבן נמצא חבל ארץ ייחודי רק לנו, הגלבוע. פחות עומסי תנועה, מסלולי טיול נדירים ומסלול סקי אחד.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 26/04/2011

הר הגלבוע הוא חבל ארץ יפיפה, לא מאוד רחוק מהמרכז, לא כל כך מאוכלס ופחות מוכר לאלפי המטיילים הגודשים בימים אלו את ארצנו הנמצאת בשיא האביב, ממש רגע לפני שהכל מצהיב. אולי אנחנו סובלים מדעות קדומות על הגלבוע, שקולל כבר בתנ"ך בקללת "אל טל ואל מטר עליכם". אך למטייל בגלבוע בימים אלו, צפויה חוויה של הרבה ירוק ופורח בעיניים. הגלבוע הינו איזור מגוון למדי ולצד הירוק השופע והיערות הנטועים יש גם אזורים צחיחים ומדבריים כמעט המרהיבים ביופיים ומאוד מיוחדים. בואו להכיר את הגלבוע, על אנשיו, טיוליו וחוויותיו.

מהר ברקן אל העמק הנעלם

שביל אתגרי מעט, מסומן באדום. ראשית ההליכה ביער אורנים נטוע עד הגעה לעין סמל- מעיין יבש, ללא מים. משם מתחיל קטע חשוף וצר- העמק הנעלם. לאורך העמק תצפיות מרהיבות אל עמק בית שאן ועמק חרוד. יש ללכת בקטע זה בזהירות, הוא עלול להיות מחליק. אין ללכת במסלול בעת ירידת גשמים וגם לא יומיים אחריהם.
נקודת התחלה: הר ברקן, נקודת סיום: חניון גבעת תל יוסף הישנה, אורך המסלול ומשכו: 3.5 ק"מ, כ- 3 שעות.

נחל יצפור

טיול באזור המזרחי של הגלבוע, אשר מאופיין באזור צחיח יחסית ונטול גשמים היוצר נוף מדברי כמעט. לאורך הנחל אשר מסומן באדום, מספר מפלים אשר יבשים מרבית השנה. הנחל הולך ונהיה מצוקי ויש להיעזר ביתדות כדאי לרדת במפלים. לאורך המסלול תצפיות יפות ונקודות עצירה נעימות בצל עצי החרוב. לקראת סיום המסלול צפויים לכם מפגשים עם שפני סלע מרשימים.
נקודת התחלה: מפגש הכבישים- דרך נוף גלבוע והכביש העולה מקיבוץ בית אלפא, נקודת סיום: בריכת מים הסמוכה לצומת מעלה גלבוע, אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשעתיים.

סקי בגלבוע

כן כן, קראתם נכון. וזה לא שלהר נוספו עוד אי אלו מטרים והטמפרטורה צנחה והשלג יורד. במורדות הגלבוע סמוך לצומת מעלה גלבוע נפתח אתר סקי יבש. זהו אתר הסקי המלאכותי הראשון בארץ. באתר מספר מסלולים בדרגות שונות ואופציה לשיעורי סקי. האתר נמצא בלב מתחם המציע שפע פעילויות נוספות כמו טיולי מיני ג'יפ, קרב לייזר, חוות תבלינים לקטיף עצמי, טיולי אופניים ומרכז קניות ואוכל.
איך מגיעים: אחרי צומת מעלה גלבוע, פונים שמאלה בפנייה הראשונה.

לנים בקצה הגלבוע

בישוב כפר יחזקאל שבגלבוע יש צימרים רבים. אוהבי המים יוכלו ליהנות מבריכת שחייה הפעילה בכל ימות השנה וכוללת טיפולי מים רבים בצימר "על שפת הבריכה המחוממת".
אוהבי העיצוב ורומנטיקה יוכלו להתארח בצימר "ירוק זית" בו בקתות המתאימות לזוגות.
לינה כפרית בקיבוץ בית אלפא, בו מעל 30 חדרי אירוח נעימים, זוגיים ומשפחתיים בהם תוכלו לבלות סופ"ש המשלב מסלולי טיול באיזור ובריכה בחודשי הקיץ.
בסמוך למלכישוע, כפר לנגמלים מסמים, ניצב לו קרוון בודד המאכלס משפחה חביבה. לא רחוק מהקרוון ניצב מבנה אדמה מרשים המתאים לאירוח של עד 15 איש. למקום קוראים "ארוחה ירוקה" וניתן להזמין דרכם גם שירות קייטרינג משובח. מבנה האירוח הינו חלל גדול ומרשים ובמרכזו תנור עצים. בסמוך נמצאים גם שירותים ומקלחת אקולוגים. החלל הרחב יפנק בשמחה גם זוג אוהבים או משפחה. ניתן להזמין ארוחות, או פשוט רק לבוא ולהתארח.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים