קמפינג חורף: יש כזה דבר

מול נופי המדבר או המפלים הזורמים של הצפון, ליד הנהרות או מתחת לשמיים. גם בחורף אפשר לצאת לחופשה חמימה מלאת טבע תחת מיליון כוכבים באתרי קמפינג שמציעים חוויה חורפית קצת אחרת.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 01/01/2013

עבור רבים המילה קמפינג בחורף נשמעת לא הגיונית, אולם לינת שטח בחניוני לילה בעונת החורף היא חוויה מהנה ואף חמימה והאפשרויות הן רבות ומתאימות למשפחות, או קבוצות ואף מפתיעות. קבלו את ההמלצות שלנו לחופשה קצת אחרת.
 

חאן מדברי- חאן בארותיים

חאן בארותיים הוא מדברי הממוקם בעזוז שבנגב ונבנה מבוץ, כפות דקלים, מחצלות וחומרים ממוחזרים בו תמצאו אוהלים פרטיים, אוהל משותף לקבוצות ובקתות אירוח שונות. הייחוד של המקום בחורף הוא הנוף המדברי והפריחה המלבבת של התקופה.

אפשר גם בחורף: בקתות הבוץ עשויות חומר מבודד, מחוממות בתנורי עצים, והמבקרים במקום ילונו על גבי מזרונים רכים ויוכלו ליהנות ולהתחמם בלילות הקרים סביב המדורה שמדליקים בחוץ לאורך כל היום והלילה בשלושה מוקדים שונים, סביבן מוגש באופן קבוע תה וקפה ללא תשלום. כמו כן, במקום מקלחות עם מים חמים. בנוסף המקום מגיש ארוחה חורפית  כמיטב המסורת המדברית הכוללת- 'מנסף' (בשר בקר וכבש טחון) המוגש על מצע של אורז, ושלל סלטים.

איך מגיעים: פתחת ניצנה, שעה מבאר שבע לכיוון דרום מערב.
מחיר: 260 ₪ למבוגר / 160 ₪ לילד (3-13), על בסיס של א. בוער וערב.
המחיר לזוג בבקתה  550 ₪.

חאן בארותיים (צילום נירה צדוק)

איזור ים המלח: פאטה מורגנה

חאן אירוח פאטה מורגנה ממוקם בלב השדות כשההרים מסביב לו ומציע אירוח למשפחות, מטיילים, קבוצות ועוד המספק מגוון פעילויות ואטרקציות עם לינת שטח ייחודית. במקום אוהלי לינה בהם מחצלות, מזרנים, כריות, חימום בחורף ואוורור בקיץ. במקום מגוון סדנאות, מסלולי טיול וסיורים מודרכים.


אפשר גם בחורף: אוהלי הלינה שבמקום בנויים בסגנון יורטה מונגולי בגדלים שונים, סגורים ומוגנים מגשם וקור כאשר בתוכם ישנו גוף חימום שדואג לטמפרטורה נעימה וחמימה לאורך כל היום, ובו קמין ענק במרכז לחימום ויצירת אוירה. כמו כן, ישנו אוהל אירוח גדול המוגן מגשם ורוח ומאפשר לאורחים להכין את ארוחותיהם בנוחות וחמימות. האוהל מחומם בעזרת קמין ענק מימדים. במקלחות יש מים חמים כל הזמן ובמקום פינת קפה,   חליטת צמחים במהלך כל היום ובנוסף, בחצר פזורים מתקנים לבישול פויקה ועריכת מדורות.
מסלול במקום: אזור נאות הכיכר מתאפיין בטמפרטורות חורף נעימות ובמיעוט גשמים, דבר המקל על המטיילים במסלולים המדהימים שבין הים למדבר. האזור מצטיין בריבוי מסלולי טיול באופניים, ברגל, וב-4x4 מדהימים, קניונים, גבי מים, וצמחיה ייחודית.


איך מגיעים: לבאים מושב נאות הכיכר. דרום ים המלח.
מחיר: בסופי שבוע ללילה אחד עבור משפחות: מבוגר- 90 ₪, ילד עד גיל 12- 70 ₪
2 לילות עבור משפחות: מבוגר- 80 ₪, ילד עד גיל 12- 60 ₪

לצימרים בנאות הכיכר היכנסו אל בצל תמר

פאטה מורגנה, האוהלים מוגנים מפני הגשם

ברמת הגולן: ג'ינגס חאן בגולן

חופשת קמפינג בטבע עם חווית אירוח שונה וייחודית בכפר אוהלים מונגולי. החאן ממוקם בקצה מושב גבעת יואב ומהמקום נצפה נוף מרהיב. האוהלים מתמזגים באווירה הקסומה של רמת הגולן, אוויר צלול, רוח מנשבת, שקט ושלווה.


אפשר גם בחורף: החאן נמצא בדרום רמת הגולן, ובעקבות עם הגשמים המוקדמים שירדו השנה הגולן ירוק ובו זרימות בנחלים. להבדיל מהקיץ, בתקופה הזו, ניתן לטייל בשבילים המסומנים כשהכל ירוק מסביב ומזג האוויר נח. אפשר ליהנות מרחצה במעיינות החמים שבחמת גדר, כאשר בחוץ יורד גשם וקר ואתם נהנים מרחצה במים חמימים. האוהלים  בנויים על ריצפת עץ מבודד. קירות האוהל עשויים מבד עמיד לגשם ולהם בידוד, האוהל מחומם בחורף. ליד כל אוהל מקלחת עם מים חמים ושירותים פרטיים. המטבח בחאן מאובזר ובו פינת מנגל ופינת ישיבה. גינת התבלינים שבמקום עומדת לרשות האור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים