facebook instagram tiktok linkedin

העמקים

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
כנרת וגליל תחתון
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
סיור רכוב בעמקים - מומלץ לרכבים עם הנעה קידמית
דרגת קושי:בינוני

על קוסמטיקה, פיסול ונבואת חורבן
ברכב 4x4, חצי יום, למרות שהמסלול המוצע מתבסס על נהיגה ברכבי שטח 4x4, ניתן להגיע לנקודות שונות לאורכו גם בכלי רכב רגילים ולהינות מאותם נופים. אין צורך לדאוג - לא מדובר בראלי הפרעונים, אלא בטיול נינוח של כיף, בלי למהר.

נצא מהגן הלאומי מגידו, ממערב לצומת מגידו (בתחילתו של כביש הסרגל). נעלה לתצפית שעל התל. נזהה את ישובי העמק ונרד בדרגות אל ניקבת המים. בשלב הזה כדאי לשלוח את אחד הנהגים, שימתין לנו מצידו המערבי של התל, ביציאה מהניקבה (מחוץ לגן הלאומי).

הביקור בתל מגידו ובמנהרות מערכות המים במקום משול למסע במנהרת הזמן. אתה צועד בתוכה, רואה את סימני החציבה שהשאירו החוצבים הקדמונים על קירותיה לפני 3000 שנה, ומתמלא הערכה למפעל המים המתוחכם כל כך. העיר מגידו שפרחה במשך כ - 4000 שנה עד שנחרבה בשנת 400 לפנה"ס, היא אחת מפלאי ארץ ישראל הקדומה. במגידו שרידי מבנים מיימי המלך ששלמה, אז שימשה העיר
בסיס לצי רכב הברזל המלכותי, וחורבות של אורוות מימי המלך אחאב. למגידו גם חשיבות רבה בנצרות. בעיני מאות אלפי הנוצרים המגיעים אליה מדי שנה, מגידו היא סמל של חורבן, והיא מזוהה עם הר מגדון, שם תיערך מלחמת גוג ומגוג הנזכרת בברית החדשה.

נחזור אל צומת מגידו, ונפנה לכיוון צפון-מזרח, אל כביש הסרגל לעבר עפולה, חמישה ק"מ מצומת מגידו נמצא את צומת הסרגל, שם נפנה לכיוון צפון-מזרח (ימינה), לכביש התענכים. נחלוף על פני קיבוץ יזרעאל, ונחפש את הפניה מערבה (שמאלה), אל דרך העפר שממנה נשקפת, קבוצת עצי אקליפטוס מרשימים, כקילומטר מהכביש. המטרה: ביקור קצר ומרענן בפינת החמד עין יזרעאל, המציעה
מעיין ובריכה חביבה בצל העצים הענקיים. יש האומרים כי במקום זה ערך שאול את צבאו לקרב הגדול בפלישתים. במקום נחפרו ע"י הבריטים ניקבות, ששימשו להגברת ספיקת המים מהמעיין. למים הזכים האלה מייחסים זקני העמק סגולות קוסמטיות מומלץ לנסות.

נאסוף את שאריות הפיקניק והאשפה, נחזור אל הכביש ונפנה שוב צפונה עד לצומת נבות. בשלט העצור נפנה ימינה, בפנייה למושב מולדת נפנה צפונה (שמאלה). עלינו על אחד הכבישים היפים ביותר במדינה, כביש מולדת שיוביל אותנו לכוכב הירדן. נעקוף את המושב מולדת משמאל, ונפנה לעבר הכפר א-טיבה.
אחרי כמאה מטר נפנה לדרך העפר וניהנה מהחלקות הירקות שמסביבנו, מהצמחיה הטבעית ומהנוף המהמם. באופק אנטנות ושרידי המבצר הצלבני שאליו מועדות פנינו, השוכן בגן הלאומי כוכב הירדן, באיור זה רמת יששכר, כדאי לשם לב יכול להיות שנבחין בצבאים רבים העולים מנחל תבור ללחך עשב ברמה.

במרומי צוק נישא, הנשקף אל נופו המרהיב של עמק הירדן, ניצב המבצר הצלבני "בלוואר" ("יפה נוף"), שנבנה במקום במאה ה- 12 נוכל לשוטט בין אולמות המבצר המשומר להפליא, על מכלול מערכות ההגנה שלו, ולהתרשם מהעוצמה של מצודת הצלבנים ותחכומן, השילוב בין הנוף היפפה לבין החומות, המגדלים
והחפיר, הופכים את כוכב הירדן לאתר שאסור להחמיץ.

ליד המבצר גן פסלים של האמן יגאל תומרקין ותצפית עוצרת נשימה. נחזור לג'יפ ונגלוש במורד, מחפשים כקילומטר משם את השלט 4x4 , המורה על ירידה לנחל תבור, הנחל, הנקרא בערבית ואדי בירה, מנקז את מי יובלי מזרח הגליל אל הירדן. כאן מתחברים נחל קשת, נחל עין-דור ונחל הקוסמת. כבר ממרומי המדרון ניתן להבחין בנביעות הרבות ובכתמים הירוקים החגיגים. עצי השיטה המלבינה הינם תעודת הזהות
הצמחית של הנחל, ואליהם מצטרפים עצי העוזרד ושיזף השיח. הנחל שימש נתיב תחבורה חשוב לאורך ההיסטוריה של המקום, ולכן נמצא לאורכו תילים רבים, שרידי טחנות קמח ומבנים נוספים המצביעים על חשיבותו. אחרי שמתרגלים לצבעי הירוק של העלווה, והכסף של המים, אפשר לזהות במרחק צבאים, היורדים בבודדים ובזוגות, זנבם מרטט, אל הנחל. באופק בוקרי הקיבוצים המרביצים את עדריהם בשטחי המרעה המרהיבים ביופיים. נעקוב אחרי הדרך והשילוט, לעבר התבור, מטפסים בעלייה מתונה במעלה הנחל. נגיח מהנחל לקיבוץ גזית ומשם לכביש גולני עפולה.

נפנה לכיוון הכפר הבדואי שיבלי, נחצה אותו עד לשלט המורה על תחילת העלייה אל ההר. כביש הגישה אל פסגת ההר הושלם לאחרונה, הוסדרו בו מפרצוני תצפית אל נוף מדהים, והמקום הומה מצליינים העולים לכנסיות שבראש ההר. חשוב: הכניסה לאתר אך ורק בלבוש צנוע. את הר תבור, המתנשא 588 מטרים מעל פני הים, ניתן לראות בבירור מכל איזור העמקים והגליל. ההר מוזכר בספר שופטים במקום שממנו פרצו חילות ברק והדפו את סיסרא ורכביו, וכאן גם נטבחו אנשיו של יוסף בן מתתיהו. היום שההר הוא גן לאומי ובמדרנותיו המזרחים שמורת טבע, כדאי להתבונן ב- 4,300 המדרגות העתיקות המובילות לפיסגתו, ולעמוד על סוד קסמו של המקום שעליו שתי דתות נאבקו במהלך 1000 שנה.

כיום ניצבות בפסגת ההר שתי כנסיות, השוות ביקור ממושך בפני עצמן. נרד במורד ההר - זהירות בסיבובים � ונפנה דרך הכפר הערבי דבוריה אל הכביש הראשי המוביל לעפולה. כדאי לעצור בפונדק דברת. המשוכלל: תחושת מיזוג האוויר במבנה החדיש תלווה אותנו כל הדרך הביתה.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
הסוויטה של דני ודורית הסוויטה של דני ודורית
סוויטות נופש על הכנרת מושבה כנרת 053-9384214
זריחה בגלבוע זריחה בגלבוע
יחידות אירוח לחופשה חלומית עם בריכה מקורה ומחוממת! ברק 053-9347561
מצפור הכנרת מצפור הכנרת
דירת נופש מאובזרת במרחק נגיעה מהכנרת טבריה 053-6605109
וילת נוף מגידו וילת נוף מגידו
וילה מרווחת ומוקפדת המתאימה לחופשה מלאת נחת מול הרי מגידו מדרך עוז 053-6311293
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס