facebook instagram tiktok linkedin

טיול מסלולי כיפי מאכזיב לראש הנקרה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
אין כמו הסתיו לגלות את חוף הים
דרגת קושי:בינוני עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

חוף הים התיכון שבצפון הארץ מפורץ, ועשיר בצמחייה ובבעלי חיים מיוחדים. נתחיל את הסיור בפארק אכזיב. זהו גן לאומי שבו נמצא תל- אכזיב. במקום התקיימו יישובים החל מתקופת הברונזה הקדומה. בתקופת בית ראשון ושני הוא היווה את מרכזם של הפיניקים ובמקום היה נמל חשוב. בתקופת התלמוד התגוררה במקום קהילה יהודית. בימי הביניים הקימו כאן הצלבנים מבצר בשם זיף. נמשיך ונחצה את אפיקו של נחל כזיב עד לאתר ההנצחה לחללי ליל הגשרים (הלילה בו יצאו לוחמי ההגנה לפוצץ 11 גשרים. חוליה אחת נשלחה לפוצץ את הגשר שעל נחל כזיב ו-11 לוחמים מצאו את מותם בפעולה זו).

נחזור לחוף, נמשיך לצפון עד שנגיע לפסל מתכת שחור - אנדרטה להעפלה של הפסל יחיאל שמי. לגונה רדודה משתרעת מצפון וממערב לאנדרטה. נרד אליה ונוכל לצפות בבעלי החיים שבתוך המים. בעלי חיים אלה מוגנים ואסור לפגוע בהם. נמשיך את דרכנו על גבי סלעי כורכר שנוצרו משברי צדפים ומגרגרי חול. מעט צמחים שהתגברו על הרוח ועל רסס המים המלוח חיים כאן: קריתמון ימי ועדעד יווני. בהמשך, בחולות, נבחין בעוד צמחים: בחבצלת החוף, בחרחבינה חופית ובלבנונית ימית. שימו לב: אנו נמצאים בשמורת טבע ואסור לקטוף.

בהמשך המסלול נמצא שפך נחל בצת. נמשיך עוד כק"מ וחצי עד לחוף ראש הנקרה. גם זו שמורת טבע. נטפס על הסלעים במעלה שנקרא "סולמה של צור" עד לגן לאומי נקרות. כאן גם עובר גבול ישראל ולבנון. נוכל לצפות מכאן על כל הדרך שעברנו ועד לחוף הכרמל. נחזור חזרה באותה הדרך.

 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
סוויטות חופים ליד הים סוויטות חופים ליד הים
סוויטות מפנקות ליד חוף הים של הרצליה. לחופשה זוגית או משפחתית. הרצליה פיתוח 053-9425265
דירת נופש ליד הילטון דירת נופש ליד הילטון
חופשה אורבנית בדירת נופש מקסימה עם אווירה פסטורלית תל אביב 053-9425235
לייטהאוס תל אביב מלונות בראון לייטהאוס תל אביב מלונות בראון
מלון מפנק מול גלי הים! תל אביב
מלון תאודור תל אביב מלונות בראון מלון תאודור תל אביב מלונות בראון
מלון בוטיק מפנק בעיצוב באוהאוס מודרני תל אביב
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס