facebook instagram tiktok linkedin

מסלולי טיול בצפון הכנרת - מסלול רכוב עם ציוני דרך חייו של ישו

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
כנרת וגליל תחתון
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
סיור שמתחיל בהר שכולו אושר, ממשיך בעקבות נס הלחם והדגים ומסתיים בבית כנסת עתיק מהמפוארים בארץ. המסלול בנוי מנסיעות קצרות ברכב מאתר לאתר. עונה מומלצת: כל השנה.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

רקע על המקום

לאחר שנמלט ישו מנצרת הגיע לאיזור הכנרת. סביב חופיה חולל ניסים, נאם דרשות ורכש את ליבותיהם של ראשוני מאמיניו. סיור שמתחיל בהר שכולו אושר - "הר האושר", ממשיך בעקבות נס הלחם והדגים ומסתיים בבית כנסת עתיק מהמפוארים בארץ. המסלול בנוי מנסיעות קצרות ברכב מאתר לאתר. עונה מומלצת: כל השנה. את סיורנו נתחיל בהר האושר.

המסלול

ניסע בכביש מספר 90, המחבר את טבריה לקריית שמונה, נעבור את צומת כפר נחום, נפנה מזרחה ונמשיך בהתאם לשילוט אל הר האושר. ההר נקרא כך על שם דרשת ה"אשרי", שישו נשא במקום. לפי המסורת, כאן גם בחר ישו את 12 השליחים.

מכאן נמשיך לטבחה - נחזור חזרה לכביש מספר 90, ניסע דרומה עד לצומת כפר נחום ונפנה מזרחה בכביש מספר 87. כעבור קילומטר נחנה בסמוך לשילוט טבחה (אפשרות אחרת: להחנות מראש את הרכב בטבחה וללכת ברגל כקילומטר וחצי).

בטבחה העניק ישו לפטרוס תלמידו את הבכורה כממשיך דרכו. לציון האירוע הוקמה במקום כנסיית הבכורה על שם פטרוס. הכנסייה הסמוכה, נבנתה לזכר נס הלחם והדגים, שבמהלכו, לפי המסורת, האכיל ישו 5,000 איש בשני דגים ובחמש ככרות לחם.

נמשיך מזרחה בכביש מספר 87 ונפנה ימינה לכיוון כפר נחום. הכפר העתיק, שהתבסס על דיג, היה מרכז פעילותו של ישו. כאן התארח בביתו של פטרוס (המזוהה כמבנה העתיק שסביבו שרידי כנסיות מתקופות שונות, ומעליו כנסייה מודרנית הנראית כחללית). בסמוך לכנסייה נמצא בית כנסת עתיק מהמאה השלישית, מהמפוארים שנמצאו בארץ.

(המסלולים נכתבו ע"י יותם יעקובסון.)

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
סונטה לאור ירח - Moonlight Sonata סונטה לאור ירח - Moonlight Sonata
צימר עם בריכה פרטית מול נוף הרים יבניאל 053-6111451
וילה בית התבור וילה בית התבור
וילה מרהיבה עם בריכה ונוף מושלם שדמות דבורה 055-4316659
שלווה בגלבוע שלווה בגלבוע
חופשה בצימר מפנק במיקום מדהים גדעונה 053-9344893
בצל הגלבוע בצל הגלבוע
סוויטות נופש וספא עם בריכת שחיה וג'קוזי דבורה 053-9425252
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס