facebook instagram tiktok linkedin

טיול בערבה, בדרך לאילת – דילוגים בכביש הערבה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ערבה
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
כביש הערבה אינו רק נחש אספלט מייגע בדרך לאילת, אלא מרחב שלצידיו ממתינים לכם אטרקציות נהדרות - מוכרות יותר או פחות. טיול בהתאמה אישית
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

"התאמה אישית" היא שם המשחק במסלול הארוך הזה, הנמתח לעבר האופק, בדיוק כמו כביש הערבה עצמו. איך בדיוק? אתם יכולים לדגום את המקומות והצימרים בערבה המופיעים בו בדרך לאילת, ובכך להפוך את כביש הערבה מעוד סתם אספלט ארוך ומייגע לכביש הפתעות של ממש, ואתם יכולים להקדיש יומיים לערבה, ורק לחקור את מכמניה. הכל תלוי בכם.

רובע האמנים, ערד

חכו רגע עם כביש הערבה - אם הגעתם מכיוון ערד, כדאי לדעת כי רגע לפני הירידה הגדולה (והמפותלת) לכביש הערבה, ממתין לכם בעיר הקטנה הזו רובע "אשת לוט" – רובע אמנים מיוחד, שהוגדר ככזה לפני לא מעט שנים, ומאז הוא מנסה להתרומם. לעיתים זה מצליח, לעיתים פחות, אבל תמיד יש פה מה לראות, ושווה לכם להגיע ולפרגן. וכך, בלב אזור תעשייתי, הקימו לעצמם אמנים שונים גלריות ומרחבי עבודה בתוך מחסני ענק. ציירים, פסלים ושאר יוצרים פועלים כאן, בעיקר בסופי השבוע. בין השאר, תמצאו פה מוזיאון זכוכית מרשים ומפתיע, סדנאות פיסול באדמה הנערכות מדי פעם ועוד. שווה להציץ באינטרנט לפני הביקור ולהתעדכן מה חדש.

הגעה:  כביש 31 יוביל אתכם לערד, ומכביש זה (באזור תחנות הדלק של העיר) גם מחפשים שלט שיפנה אתכם דרומה (ימינה) לעבר רובע "אשת לוט".

 דילוגים בערבה צלם: איל שפירא

תצפית פנורמית מהר סדום

האם ידעתם שהר סדום – זה עם המוניטין המעט-מפוקפקים – הוא למעשה פקק אדיר ממדים של מלח? ההר, השוכן בסמיכות לאגן הדרומי של ים-המלח, נולד לפני עידן ועידנים בתהליך גיאולוגי שלמעשה הרים אותו מעל פני הקרקע כגוש מלח. וההרמה הזו פועלת לטובתכם – בזכות העובדה שמראשו של ההר ניבט האזור כולו: ים המלח, הרי מואב בממלכת ירדן ומרחבי הערבה ומדבר יהודה. השכם בבוקר או בשעות בין הערביים, המרחב כולו נשטף באור רך שמעניק ממד של עומק, וגם קסם פסטורלי. אגב, אם זמנכם בידכם, אתם יותר ממוזמנים להישאר באזור, ולערוך טיול וכיפי בנחל פרצים – במרחק קצרצר מהר סדום.

הגעה: פחות מחצי קילומטר צפונית למפעלי ים המלח, קצת אחרי אבן הקילומטר 194, מופיע שלט שיכוון אתכם להר סדום, בדרך עפר טובה לכל רכב.

 

שמורת שיזף: זנבנים במדבר

את הביקור במקום המיוחד הזה מומלץ לערוך מוקדם מאוד בבוקר. גם בשאר שעות היממה נחמד פה, לא הרחק מחצבה שעל כביש הערבה, אבל אם אתם רוצים לפגוש בציפורים ממין מאוד מיוחד, כוונו את השעון שיצלצל לפני הזריחה (תירוץ מצוין ללון באזור). בשמורת שיזף רחבת הידיים מצויים המוני זנבנים – ציפורי שיר מרתקות שנחקרו רבות, בזכות מנהגן להתגורר בקהילות מגובשות, עם כללים חברתיים נוקשים ותפקידים מוגדרים. יתרה מכך: הזנבנים המצויים בשמורת שיזף אינם חוששים מבני אדם, וניתן להתקרב אליהם באופן מעורר השתאות. כדי ליהנות מכל העושר הזואולוגי הזה, יש לתאם מראש סיור דרך בית ספר שדה חצבה (08-6581546 או  08-6581546).

הגעה: מכביש הערבה, סמוך לחצבה (ישנו שילוט מהכביש הראשי).

דרך השלום

ברוכים הבאים אל 13 הקילומטרים הכי נידחים שפגשתם מזה זמן רב. מדובר ב"דרך השלום", כביש צר ומיוחד המצוי במקביל לכבישי הערבה המהיר. כאן מילת המפתח היא איטיות, או יותר נכון: ההנאה שבאיטיות. מה יש לצד הדרך הזו? מאגר מים מקסים שנראה כמו פאטה מורגנה ("מאגר חצבה"), "מצפור השלום" – מצפור נוף יפה המספק תצפיות אל ממלכת ירדן ואל שטחים חקלאיים עצומים, וגם טיולים קצרים ולא מחייבים בין סלעי חוואר מחורצים (אפשר לרדת למסלול זה הישר ממצפור השלום). כך או כך, הכל משולט וקל לניווט. 

הגעה: מצומת עין חצבה שבכביש הערבה פונים לכיוון מזרח ומשם לפי השלטים. הדרך

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
בר במדבר - מושב חצבה בר במדבר - מושב חצבה
אווירה מושבניקית בלב הערבה חצבה 053-9369478
שקותאי בערבה שקותאי בערבה
מתחם אירוח מטופח עם בריכת טבילה מחוממת צופר 053-9426317
רגע ערבה רגע ערבה
לשעבר "אצל תקווה" עין יהב 053-8097089
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס