facebook instagram tiktok linkedin

מסלול טיול באווירה דרוזית בדלית אל כרמל

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מחוז חיפה
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
הכפר שוכן על הר הכרמל בלב פארק הכרמל. הכפר הוא חלוץ הכפרים הדרוזיים בארץ בהכנסת תעשייה זעירה ובהעסקת נשים (בטכסטיל). בכפר אתרים היסטוריים, בית יד לבנים דרוזי, השוק התיירותי, מעיינות ועוד.
דרגת קושי:קל עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים מסלולים בשביל ישראל טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי נגיש לעגלות ילדים טיולי פריחה טיול לילי טיול רומנטי טיולי שקיעה טיולי זריחה

רקע על הכפר "דלית אל כרמל"

הכפר שוכן על הר הכרמל בלב פארק הכרמל, דרומית מזרחית לחיפה על כביש מס'' 672. מקור השם בכרמים הסובבים את הכפר - "דאליה" פירושה גפן - גפן הכרמל. ההתישבות בכפר החלה בתקופת שלטונו של האמיר הלבנוני פח'ר אלדין אלמעני השני, לפני כ-400 שנה בין השנים 1635-1590.

דלית אל-כרמל הוא הכפר הדרוזי הגדול ביותר והדרומי ביותר בארץ. שטחו מגיע לכ-10,000 דונמים, אוכלוסיתו מונה כ-13,000 נפשות. הכפר הוא חלוץ הכפרים הדרוזיים בארץ בהכנסת תעשיה זעירה ובהעסקת נשים (מפעלי טקסטיל). רוב התושבים עוסקים בתחומי עבודה שונים למעט אחוז קטן העוסק עדיין בחקלאות.

דאלית הכרמל מעוטרת במספר אתרים

א. מקום קדוש הנביא אבו אברהים.
ב. חמישת בתי תפילה (חלוות).
ג. בית יד לבנים לדרוזים.
ד. בית המורשת הדרוזית ע"ש שייח'' יוסף נסר אלדין.
ה. השוק התיירותי.
ו. אתרים הסטוריים בקרבת הישוב כמו מוחרקה, ח''רבת אלקרק, ח''רבת סומאקה, ח''ירבת רוקלטיה ומעיינות.

אירוח בדליה, דלית אל כרמל

בית לורנס אוליפנט

הבית נבנה בשנת 1882 ע"י תושבי כפר דלית אל כרמל אשר כיבדו את סיר לורנס אוליפנט האנגלי שהתגורר בכפר ועזר לתושביו בסידור נושא המיסים עם השלטון התורכי דאז. הוא חי בכפר עם אישתו אליס ומזכירו נפתלי הרץ אימבר, אשר חיבר בבית זה על פי אחת הגירסאות, את ההמנון הלאומי של מדינת ישראל - התקווה.

צימר הדקל והפקאן, דלית אל כרמל

ב-1885, לאחר מות אשתו, עזב את הבית וחזר לאנגליה. הבית ננטש ונרכש ע"י אנשים זרים לכפר. ב-1982 ח"כ לשעבר, מר אמל נסראלדין, גרם להפיכת בית זה לבית יד לבנים להנצחת זכרם של החללים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל ומאז, הבית משמש מעין בית תרבות ומוסד לכל המשפחות השכולות הדרוזיות בישראל ומדי שנה נערך בבית טקס אזכרה לחללים הדרוזים בנוכחות שרים מממשלת ישראל ומכובדים מהעדה ומזרועות הבטחון.

הבית מסמל את הקשר וברית הדמים שנרקמה בין העדה הדרוזית ליהודים בארץ לפני קום המדינה ועד ימינו.

ההיסטוריה של הדרוזים

לפי הגירסה הדתית, הדרוזים קראו לעצמם "אלמוחדין", המאמינים באל אחד ובנביא יתרו חותן משה. הדרוזים הופיעו על במת ההיסטוריה כשהתפרסמה הדת בזמנו של הח''ליף הפאטמי הששי מ- 1043-1017. לדת היו ארבעה מרכזי הפצה: קהיר במצרים, חלב בסוריה, ואדי אלתים בלבנון ובאזור צפת שבגליל. בזמן שלטון פח''ר אלמעני השני התרבו הישובים הדרוזים בגליל ובכרמל ומספרם הגיע לכ-60 כפרים.

הדקל והפקאן, דלית אל כרמל

התיישבות הדרוזים בישראל היתה בשלושה שלבים:
א) בראשית המאה ה-11
ב) במאה ה-17
ג) בשלוש המאות האחרונות.

הדרוזים מונים כיום בעולם כמליון וחצי, כתשעים אלף בישראל, כשבע מאות אלף בסוריה, כחמש מאות אלף בלבנון, כחמישה עשר אלף בירדן ומעל מאה אלף בשאר חלקי תבל.

שילוב העדה במדינה

עם תחילת שנות העשרים וסוף שנות השלושים של המאה הנוכחית, עוד לפני קום המדינה, העדה הדרוזית בארץ הושיטה יד עזרה למתיישבים ולישובים היהודים הסמוכים בגליל והכרמל, מאז נרקמו קשרים איתנים ביניהם. עם קום המדינה ב-1948 התגייסו הצעירים הדרוזים בהתנדבות לצה"ל והשתתפו במלחמת השחרור. בשנת 1956 נחקק בכנסת חוק גיוס חובה על הצעירים הדרוזים בארץ לאחר הסכמת רוב מנהיגי העדה.

אירוח בדליה, דלית אל כרמל

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
עדי הכרמל עדי הכרמל
אירוח באווירה ים תיכונית ייחודית דלית אל כרמל 053-9429237
וילה אדי ואמאל וילה אדי ואמאל
וילת נופש ואירועים עם בריכה פרטית ועוד המון הנאות! דלית אל כרמל 053-9425719
זריחה בכרמל זריחה בכרמל
חופשה כפרית עם בריכה וקולינריה מקומית דלית אל כרמל 053-6389733
צימר אליס צימר אליס
בקתות עץ עם בריכה מחוממת ומקורה! דלית אל כרמל 053-9425824
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס